וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוויזיון 2015: שבדיה ניצחה; ישראל במקום התשיעי

24.5.2015 / 1:46

השיר "Heroes" בביצוע מונס זלמרלאב הקנה לשבדיה את נצחונה השישי באירוויזיון. "Golden Boy" של נדב גדג' סיים במקום התשיעי

צילום מסך

החגיגה המוזיקלית הגדולה של השנה הסתיימה באירוע מלא בזיקוקין, החלפת תלבושות, תקלות טכניות בשלב ההצבעה ומכונות רוח. 27 מדינות התמודדו על הנצחון באירוויזיון ה-60 ובסופה של הצבעה מותחת נקבע כי המנצחת היא שבדיה תודות לשיר "Heroes" שביצע הזמר מונס זלמרלאב. זה היה נצחונה השישי של שבדיה בתחרות. "אני כל כך שמח. אני רוצה להודות לכם על התמיכה. כולנו גיבורים לא משנה את מי אנחנו אוהבים ומי אנחנו. כולנו גיבורים", אמר זלמרלאב לאחר הזכייה.

נדב גדג' ושירו "Golden Boy" סיימו במקום התשיעי, המיקום בו סיים בועז מעודה עם "כאילו כאן" בשנת 2008. "היתה לי חוויה מדהימה. אני גאה ושמח להיות בטופ 10. תודה לכל הצוות המקצועי שליווה אותי בכל הימים הארוכים. איזה כיף!", מסר גדג' לוואלה תרבות בתום האירוע.

מנחות האירוע הדגישו כי המוטיב העומד בבסיס התחרות הוא העדפת המוזיקה על פני פוליטיקה וביקשו מהנוכחים באולם להעניק יחס שווה לכל המתחרות. ככל הנראה בשל קריאות בוז נגד רוסיה ומדיניותה בנושא הקהילה הגאה. לפי דיווחים שונים, ברוסיה בחרו לצנזר את הופעתה של זוכת האירוויזיון הקודם, קונ'ציטה וורסט.

הגמר נפתח עם שירה של סלובניה ולאחר השיר הצרפתי, הגיע תורם של ישראל ונדב גדג'. בסוף הופעתו של גדג' הוא זכה לתשואות רבות מהקהל. את הערב גדוש השירים חתם השיר האיטלקי, אחד השירים שהיו מועמדים לזכייה לפי סוכנויות ההימורים.

האירוויזיון ה-60 נערך, כאמור, בווינה בעקבות זכייתה של קונצ'יטה בשנה שעברה עם השיר "Rise Like A Phoenix". את ישראל ייצג נדב גדג' לאחר שזכה בעונה השנייה של "הכוכב הבא". לאחר שכל השירים המתמודדים בתחרות נחשפו, סוכנויות ההימורים הציבו בראש הדירוגים את השירים של איטליה ושבדיה. בשבוע האחרון הצטרפה גם רוסיה לצמרת טבלת ההימורים. אוסטרליה היתה האורחת המיוחדת של התחרות בשל חיבתה לאירוויזיון. לו אוסטרליה היתה זוכה, מדינה אירופאית אחרת היתה מארחת את האירוויזיון הבא במשותף עם אוסטרליה.

צפו בביצוע המנצח:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully