וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבאזז ואיש השלג: ארט גרפונקל פותח פה על פול סיימון

25.5.2015 / 10:44

כמעט חצי מאה חלפה מאז פירוקו של אחד הצמדים החשובים בתולדות המוזיקה, ובריאיון חדש מתברר שהמתחים מתחת לפני השטח עדיין ממשיכים לבעבע. לייב בלוגינג תרבותי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נא לא לפרק מזוודות. איציק זוהר ושיר אלמליח/מערכת וואלה!, צילום מסך

11:18 - כבר נגמר? תאריך הסיום של "האח הגדול VIP"

חבורה הכוכבים שנכנסה לבית "האח הגדול VIP" ב-10 במאי עוד לא הספיקה להתמקם במשכנה החדש, והנה כבר מגיע הרגע לעזוב. תוכנית הגמר תתקיים ב-16 ביוני, אז יוכרז המנצח הגדול של העונה שיזכה ברכב יוקרה ובתהילת ההמונים. המפסידים? אריאנה מלמד כבר תטפל בהם.

סיימון וגרפונקל. GettyImages
הגשר קרס לתוך המים הסוערים. סיימון וגרפונקל/GettyImages

10:42 - ארט גרפונקל: "פול סיימון, איך יכולת להיות כזה אידיוט?"

45 שנים אחרי שפירקו את אחד מצמדי המוזיקה המצליחים ביותר אי פעם, נראה שהתחושות הקשות בין פול סיימון וארט גרפונקל עדיין מרחפות מתחת לפני השטח. גרפונקל בן ה-73 העניק ריאיון ל"טלגרף" הבריטי לרגל סיבוב ההופעות שלו, ובו פרק לא מעט ממה שהוא מרגיש כלפי מי שהיה השותף והסמל של הקריירה המוזיקלית שלו.

"בדיוק התחתנתי והחלטנו לעבור לקונטיקט", נזכר גרפונקל בהחלטה להיפרד שהתקבלה ב-1970, רגע אחרי האלבום "Bridge Over Troubled Water", שהחזיק אז בתואר האלבום הנמכר ביותר בהיסטוריה. "היה בית ספר יסודי בקרבת הבית שלנו ותמיד הייתי חזק במתמטיקה ואהבתי את התחום, אז החלטתי ללמד שם. זה היה שלב מוזר בחיים שלי, לעזור את 'סיימון וגרפונקל' בשיא ההצלחה ולהפוך למורה... זה היה מוזר מאוד ואני לא רוצה לומר דברים נגד פול, אבל הייתי צריך הפסקה ממנו. הוא ממש התחיל לעלות לי על העצבים. הבדיחות התייבשו". שנה לאחר מכן רצה גרפונקל לחזור, אך סיימון כבר סירב להמשיך.

גרפונקל מתאר מפגש פסגה עם הביטלס באותה שנה, שבמהלכו ניהל שיחה עם ג'ורג' הריסון. "הוא אמר לי 'הפול שלי הוא בשבילי מה שהפול שלך הוא בשבילך'. הוא התכוון לכך שפסיכולוגית היה לשניהם את אותו האפקט על שנינו. הפולים שמו אותנו בצד. אני חושב שג'ורג' הרגיש שפול מדכא אותו, וזה גם מה שהוא ראה שקרה לי עם הפול שלי. הנה האמת: מקרטני היה מוזיקאי מדהים שנתן ללהקה את האנרגיה שלה, אבל הוא גם יצא בסוף עם רוב התהילה".

השוס מגיע לקראת סיומו של הריאיון, אז מתייחס גרפונקל לאפשרות שיאחד כוחות עם סיימון (הפעם האחרונה שזה קרה היתה ב-2010, אז הופיעו השניים באירוע פרס מפעל חיים לכבודו של מייק ניקולס המנוח). "אנחנו מתאימים ביחד, אז ככל שזה נוגע אלי אני אומר 'למה לא, כל עוד אנחנו עדיין בחיים?', אבל אני במקום הזה כבר מאז 1971. אני שואל את עצמי 'איך יכולת ללכת מהמקום הכי בר מזל בעולם? מה קורה איתך, אידיוט? איך יכולת לעזוב את כל זה, חלאה?, אני חושב שיש לו תסביך נפוליאון. כשהיינו ילדים בבית הספר הייתי לצדו כשהילדים צחקו על הגובה שלו. התוצאה היא שבסופו של דבר יצרתי מפלצת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully