וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נא לכבות סלולרי 01: לנס ציונה יש להקת מחול חדשה

25.5.2015 / 12:57

אורנה פורת תזכה לתואר ד"ר של כבוד מאוניברסיטת חיפה, "הבימה" חוגג את שבוע הספר בהפנינג מיוחד ולהקת המחול חדשה קמה בנס ציונה

להקת המחול "בלט נס ציונה" יוצאת לדרך

אחרי 30 שנה בהן הועסק כמנהל אמנותי, רקדן ויוצר בארה"ב, חזר הכוריאוגרף אלי לזר לישראל כדי להקים את "בלט נס ציונה". הלהקה המונה 10 רקדנים מישראל ומרחבי העולם, תפתח את הופעת הבכורה שלה עם היצירה "חופש" של לזר, שתתקיים במוצ"ש ה-20 ביוני בשעה 21:00 בקריית התרבות נס ציונה. היצירה מציגה מסע של התפתחות חיינו מצעירות הימים למעגל החיים. רפרטואר הלהקה יכלול עבודות מחול בסגנונות שונים: הבעתית, מוזיקלית וגם תנועתית.

להקת מחול נס ציונה. אורן מנצוריה, מערכת וואלה! NEWS
פרויקט חדש ומבטיח/מערכת וואלה! NEWS, אורן מנצוריה

אוניברסיטת חיפה תעניק תואר ד"ר לשם כבוד לאורנה פורת

אוניברסיטת חיפה תעניק תואר ד"ר לפילוסופיה לשם כבוד לאשת התיאטרון אורנה פורת במסגרת אירועי חבר הנאמנים ה-43 של האוניברסיטה בהוקרה על תרומתה הרבה לעיצוב התרבות הישראלית ועל היותה אחת מאבני היסוד של עולם התיאטרון הישראלי. "אנו מתכבדים להעניק לך את התואר בהוקרה על יותר מ-60 שנים של פעילות על בימות ישראל, על היותך אחת מאנשי התיאטרון החשובים והבולטים בישראל, על תרומתך הייחודית לחיי התרבות והאמנות בארץ בכלל, ולחינוך ילדים ונוער לצפייה בהצגות תיאטרון בפרט. בכך את מייצגת את המיטב שבחברה הישראלית וראויה לאות הכבוד הגבוה ביותר שאוניברסיטת חיפה מעניקה", ציין נשיא האוניברסיטה עמוס שפירא בנימוקים לתואר. התואר יוענק לה בטקס הענקת תארי ד"ר לשם כבוד שיתקיים ביום ג', ה-2.6.2015.

אורנה פורת. יוסי צבקר,
מהבולטות בתחום התיאטרון. אורנה פורת/יוסי צבקר

תיאטרון "הבימה" חוגג עם שבוע הספר

התיאטרון הלאומי יציין את שבוע הספר שיחול בין התאריכים 3.6-13.6 עם מגוון של מפגשים עם סופרים, שחקנים ויוצרים שעיבדו את עבודות הספרות לבמת התיאטרון. האירוע המרכזי יתקיים ביום שני ה-8 ביוני, בהנחיית השחקן נתי רביץ. בפאנל שינחה רביץ יתארחו ג. יפית, הבעלים של סטימצקי, נורית דבוש, יו"ר דירקטורין הבימה והר מאיר לאו, הרב הראשי לישראל לשעבר, שיספר על ספרו החדש "פרקי אבות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם התיאטרון מצטרף לחגיגת הספרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כנס "אמנות לילדים" יתקיים במדיטק חולון

הכנס המקצועי השנתי של תיאטרון המדיטק יתקיים זו השנה השנייה במסגרת פסטיבל ישראל לילדים. במסגרת הכנס מבקש התיאטרון לבחון שאלות הנוגעות לשליחותו של תיאטרון לילדים ונוער. השנה יעמוד הכנס בסימן נושאים שעל קו התפר בין נושאי מגדר, החינוך למגדר והעיסק במגדר באמנות לילדים, כאשר במרכזו הצורך להרחיב את המודעות לשיח המגדרי העכשווי והדרכים לתיקונו. במסגרת הכנס תוצג לבאים ההצגה "מושלמת", על-פי הספר "נערות בלחץ" מאת סופרת הילדים הידועה ג'קלין ווילסון. את המחזה כתבו נועה לזר-קינן ויעל טילמן שגם ביימה.

מושלמת. בני גם זו לטובה,
מתוך ההצגה "מושלמת"/בני גם זו לטובה

תערוכת אמנות לסיוע לנפגעות תקיפה מינית תיפתח בנתניה

"1202", תערוכת האמנות השנתית שהכנסותיה קודש למרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, תתקיים במרכז התרבות של נתניה. קו החירום 1202 מקדם תכניות חינוכיות ליחסים בריאים ובטוחים ומסייע לנפגעות ולנפגעים לשקם את חייהם. את הערב ינחה שדר הרדיו אביעד קיסוס. עבודותיה של האמנית הבינלאומית דיתה לירון, יוצגו בלובי מרכז התרבות ובגלריה סקואלה השכנה למשך חודש ימים. ההכנסות ממכירת היצירות ישמשו למימון תפעול קו חם של 24 שעות ביממה עבור נשים וגברים כאחד.

נושא: תערוכת אמנות לנפגעות תקיפה מינית. יוסף גטניו, מערכת וואלה! NEWS
ההכנסות קודש למרכז הסיוע/מערכת וואלה! NEWS, יוסף גטניו

אליפות ישראל הרביעית באימפרוביזציה יוצאת לדרך

זו השנה הרביעית ברציפות בה מתקיימת אליפות ישראל באימפרוביזציה. אירוע בו מתקבצים חובבים ופרפורמרים להתחרות על אהבת הקהל ותואר אלופי האימפרוביזציה של ישראל. האירוע מכיל טורניר תחרות בין קבוצות. סדנאות לקהל הרחב והאירוע המרכזי המופע " כוכבים נופלים " עם מיטב האמנים והפרפורמרים בתחום. האירוע מתקיים בתיאטרון גבעתיים המנוהל ע"י דוד קיגלר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תאלתרו הגעה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרויקט הקאמרי הישראלי חוזר עם תכנית חדשה

הפרויקט הקאמרי הישראלי מסכם את עונת הקונצרטים בתכנית צבעונית, בקונצרטים וכיתות אמן ברחבי הארץ.

היצירות המבוצעות:

ראוול "ציגאן" רפסודיה לכינור ונבל (גרסה לנבל ע"י סיון מגן)
ז. איבר שלישיה לכינור, צ'לו ונבל
פאול בן חיים וואריציות על נושא עברי לשלישיית פסנתר
פאול פאטרסון "קורי עכביש" לנבל ומיתרים
ק. סן סאנס חמישיית פסנתר בלה מינור אופ. 14

תאריכי הופעות

12.6 21:00 קיבוץ ברעם, מחווה למשה הראל

14.6 20:00 ירושלים, האוניברסיטה המורמונית 02-6265621

16.6 19:30 שפרעם, בית אלמוסיקה 04-9500230

18.6 20:30 גני תקוה, מרכז הבמה 03-7375777

19.6 13:00 זכרון יעקב, מרכז אלמא לאמנויות 04-6300123

20.6 21:00 תל אביב, הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה 03-5466228

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוכבי התוכנית החדשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האנסמבל הישראלי מציג מנצחים ישראלים תוצרת הארץ

האנסמבל הקולי הישראלי, המוביל את שירת המקהלה בארץ, החליט ליזום פרויקט המפגיש מנצחים צעירים עם יצירות ישראליות בביצועי בכורה בקונצרט פומבי במוזיאון תל אביב. במסגרת הפרויקט נבחרו חמישה מנצחים צעירים עד גיל 35. כל אחד מהם הכין יצירה ישראלית חדשה שעליה ינצחו בפרויקט מיוחד. המנצחים עבדו בסדנאות בעבודה משותפת עם המנצח יובל בן עוזר ועם זמרי האנסמבל הקולי בשיתוף עבודה עם המלחינים עצמם שנכחו בחזרות. שיאו של התהליך הוא בשני קונצרטים: אחד ברעננה והשני במוזיאון תל אביב באמצע חודש יוני הקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • הבימה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully