וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לי חמש על זה: 20 שנים ללהיט הענק של לוניז

28.5.2015 / 0:00

"I Got 5 on It" חוגג בימים אלה שני עשורים ליצירתו ולהפיכתו לאבן דרך בתולדות ההיפ-הופ והמוזיקה הפופולרית. אפילו פיפת' הרמוני סימפלו אותו, ומה זה אם לא ערובה לכך שעשית את זה

בימים הקרובים, 31 במאי ליתר דיוק, ימלאו בדיוק 20 שנים ללהיט הניינטיז האלגנטי והמעולה "I Got 5 on It" של הצמד הנשכח לוניז, עם הפתיח המזוהה-מיידית שלו. במצעד השנתי של בילבורד ב-1995 השיר סיים במקום ה-36, יצר סלנג שנמצא בשימוש עד היום אצל השחורים בארה"ב - המשמעות היא תשלום חלקי ותביעת נתח מהחזקה על משהו, בעיקר מריחואנה - וזכה לאורך השנים לגרסאות ולסמפולים רבים או לשמש כביט לפריסטייל.

בין המחדשים נמנים פי דידי, ליל באו וואו עם ג'סיקה סימפסון, ג'ניפר לופז יחד עם נאש, ביג שון ורבים אחרים - מהם לא פחות מחמישה בשנת 2012 ושישה בשנת 2013 לבדה. הראפר Kid Ink סימפל את השיר ב-2011 ב-"No Sticks No Seeds" ועשה זאת לאחרונה שוב כשהתארח בשיר החדש של סנסציית הפופ האמריקאית Fifth Harmony, שהולחמה ב-2012 במסגרת העונה השנייה והאחרונה של "אקס פקטור" האמריקאית. השיר המסמפל של החמישייה, "Worth It", הפך ללהיט הגדול ביותר שלהן אי פעם.

המקור של "I Got 5 on It" משתמש באלמנטים של לא פחות מארבעה שירים או קטעים מוזיקליים, המשמעותי שבהם הוא הסינתי המהפנט של "Why You Treat Me So Bad", שירה של להקת האר נ' בי האייטיזית Club Nouveau. חברי לוניז עצמם, יאקמאות' ונאמסקאל מאוקלנד, קליפורניה, חזרו לפעול השנה ביחד אחרי הפסקה בת 13 שנה והוציאו מיקסטייפ חדש בשם "High Timez". לא סביר שהם יצליחו להתעלות על הוואן היט וונדר שלהם מלפני שני עשורים, וכמו שקורה פעמים רבות במקרים דומים, יאקמאות' עצמו חידש את הלהיט שלו - ב-2012 זה הפך להיות "25 on It".

לכבוד יום ההולדת העגול, הרכבנו עבורכם פלייליסט שכולל מבחר מהחידושים, את המקור לסמפול, וכמובן את הדבר עצמו.

  • עוד באותו נושא:
  • לוניז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully