וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדת במה 05: "משחקי הרעב" מגיעים לבמת התיאטרון

גל של עיבודים ללהיטים מוכרים מגיע לתיאטראות המובילים: "משחקי הרעב", וויטני יוסטון ואפילו טוויסט אפל ל"צער גידול בנות" כבר מחממים מנועים. חדשות התיאטרון

ניקול קידמן חוזרת לתיאטרון אחרי 17 שנים

השחקנית ניקול קידמן לוקחת הפסקה מהחיים על פסגת האולימפוס ההוליוודי וחוזרת לככב על בימת הווסט אנד. את הבכורה שלה על הבמה עשתה קידמן בתפקיד הראשי בהצגה "החדר הכחול" ב-1998, תפקיד שהוגדר אז בפי המבקרים כ"ויאגרת תיאטרון טהורה". לא ברור מה זה בדיוק אומר אבל מאז לקחה הכוכבת הפסקה של 17 שנה לפני שהחליטה לשוב לסיבוב נוסף. קידמן תגלם במחזה ""Photograph 51 את דמותה של רוזלינד פרנקלין, מדענית יהודייה-אנגלייה שעסקה בחקר המבנה של ה-DNA, אך תרומתה החשובה לגילוי מבנה זה לא זכתה מעולם להכרה רשמית. ההצגה תעלה במהלך חודש ספטמבר ותוצא ב- Noel Coward Theatre.

ניקול קידמן ב"החדר הכחול". AP
ניקול קידמן ב"החדר הכחול"/AP

גם בתיאטרון יגלו "של מי השורה הזאת"

תוכנית האלתורים המיתולוגית אמנם ירדה מהמסך ב-1998 אבל עכשיו הכיף עובר לבמה. למי שלא זוכר (בכל זאת עברו כמעט 20 שנה), "של מי השורה הזאת" דוגלת בפורמט נטול תסריט כתוב מראש, כשהשחקנים משתעשעים במגוון משחקי תיאטרון בשיתוף הקהל. הקונספט של משחקי תיאטרון כבר קיים מספר שנים על הבמות בארץ ובעולם, אבל במקרה הנוכחי מדובר בכמעט כל חברי הצוות המקורי שחוזרים להשתתף בפרויקט, ביניהם: גרג פרופס, בראד שרווד, קיילב אנדרסון וקולין מוקרי. המופע יעלה החל מה-20 ביוני ולמשך שבועיים ב- Adelphi Theatre שבווסט אנד. האמת, לא ברור איך לא חשבו על זה קודם.

נושא: של מי השורה הזאת?. GettyImages
נושא: של מי השורה הזאת?/GettyImages

סוף סוף קצת אופנה על הבמה

"השטן לובשת פראדה", הסרט מ2006 בו גילמה מריל סטריפ את דמותה של עורכת מגזין האופנה מרינדה פריסטלי המצמיתה, ואשר עליו הייתה מועמדת לאוסקר ה-14 שלה – מועמד לקבל גרסת מחזמר בברודוויי. בשלב זה עדיין לא ברור מי יככב בהפקה, אבל ארבעת הכוכבים הגדולים של הסרט (סטריפ, אן האתוויי, סטנלי טוצ'י ואמילי בלאנט) כבר כיכבו במחזות זמר בעבר. סטריפ וטוצ'י אף כיכבו על הבמות כשחקנים בשנות ה-70. מוקדם עדיין לחלום על שובם של הארבעה לתפקידיהם המקוריים גם בתיאטרון, אבל בהחלט מותר לפנטז.

השטן לובשת פראדה. AP
השטן לובשת פראדה/AP

גם בפאנם רעבים לתיאטרון

בתקופה האחרונה מעובדות עוד ועוד הצלחות קולנוע גדולות לבמה. אל ה"שטן לובשת פראדה" ו"לשבור את הקרח" יצטרף בקיץ 2016 שחקן רציני נוסף. העיבוד הבימתי ל"משחקי הרעב" עומד להיות כה גרנדיוזי עד שנמסר כי תיאטרון מיוחד עומד להיבנה למטרת ההצגה הזו בלבד. באולם יהיו 1,300 מקומות ובמה מסתובבת, כי איך אפשר בלי. המפיק שזכה לנצח על ההפקה המטורפת רובין דה לוויטה, מסביר: "התיאטרון הוא מדיום פנטסטי להביא אליו את כל השכבות המשמעותיות כל כך שהיו בספרים". אוקי, מה שתגיד.

טריילר ארוך "משחקי הרעב: עורבני חקיין חלק 1".
טריילר ארוך "משחקי הרעב: עורבני חקיין חלק 1"

הרוח של וויטני חיה ובועטת

תעשיית הבידור האמריקאית ידעה מאז ומעולם לעשות כבוד לדיוות שלה, במיוחד אחרי שהן מתות. עכשיו הגיעה תורה של וויטני יוסטון זצ"ל, שזוכה למחווה מיוחדת בעיבוד של הסרט "שומר הראש" מ-1992, אשר הפך את יוסטון מזמרת פופ לכוכבת היסטרית. המחזמר, שעלה כבר לפני מספר שנים ועכשיו חוזר לעיבוד נוסף, יכלול להיטים מהסרט כמו גם להיטים נוספים מהקריירה של הכוכבת. לנעליים הגדולות של יוסטון בתפקידה כרייצ'ל מארון, תיכנס דברה קוקס, שחקנית וזמרת r&b שבעברה אף זכתה למועמדת לפרס הגראמי. הפקת "שומר הראש" תושק במהלך 2016 במסגרת מסע הופעות ברחבי ארצות הברית.

וויטני יוסטון. Mark J.Terrill, AP
וויטני יוסטון/AP, Mark J.Terrill

צער גידול אבות

אחרי שרשת נטפליקס הודיעה על איחוד טלוויזוני של סדרת שנות ה-80 האלמותית "צער גידול בנות", היה כנראה מי שתפס את הראש באוף ברוודווי ואמר- מה שטוב לטלוויזיה, טוב גם לבמה. ואכן- גרסת מחזמר של משפחת טאנר המתוקה על טפיה, דודיה ואחד, דני טאנר, עושה את דרכה לבמות ניו יורק בסתיו הקרוב. העלילה תתמקד בחייהם של משפחת טאנר בזמן שדאני טאנר, החמוד והגיקי, מתדרדר לאיטו והופך לבוב סאגט הגס והשיכור. פרטים על הקאסט טרם שוחררו אבל שמות השירים שיאכלסו את המחזמר כבר פורסמו וביניהם: "הבית מלא מדי", "המשפחה שלנו טובה יותר משלך" ו"קימי גיבלר לא שמה קצוץ". המופע יעלה ב-Theatre 80 באוף ברודוויי במהלך ספטמבר הקרוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלמנתו של פיליפ סימור הופמן מנסה להמשיך הלאה

מימי אודונל, במאית ומעצבת תלבושות, נותרה במשך רוב השנים בצל לפני מותו הטרגי של בן זוגה, השחקן פיליפ סימור הופמן. באופן טבעי נותרה אודונל (47), זוגתו של הופמן מאז 1999 ואם שלושת ילדיו, מרוסקת ושבורת לב. בריאיון שנערך עמה לאחרונה הודתה אודונול כי בתום שנה איומה בה התקשתה לתפקד, החליטה לנסות לאסוף את השברים ולחזור לעולם המנחם של התיאטרון. המחזה אותו בחרה כפרויקט הבכורה שלה בתור במאית נקרא "nice girl", ומספר את סיפורה של רווקה שחשה את עצמה לכודה בחיים המשותפים בדירה אותה היא חולקת עם אמה האלמנה. אודנול אמרה שהרגישה קשר מיוחד למחזה והוסיפה "זה מחזה יפיפה שמדבר על שחרור ברגע מסוים בחיים בו אתה מרגיש תקוע, ועל אירוע או אדם שמופיע בחייך ומנער אותם לחלוטין".

מימי אודונל. GettyImages
מימי אודונל/GettyImages

רני בלייר חוזר לגלות

לא רק בארצות הברית מעבירים הצלחות מהמסך לבמה. ממש פה אצלנו נעשה בימים אלו ניסיון דומה בתיאטרון הנגב. הבמאי רני בלייר, יוצר סדרות הטלוויזיה "שבתות וחגים", "פרשת השבוע" ו "שביתה", מביא לבמה את ההצגה "גלות" שנוצרה בהשראתה של סדרת הטלווזיה פרי יצירתו "אדמה". בלייר, שגדל במושב בנגב, מספר את סיפורה של משפחה חקלאית אשר מתמודדת, בנוסף לאבל על מות אם המשפחה, גם עם משבר כלכלי קשה, שמוביל לשובו של הבן מאמריקה, ועם רצון המשפחה להזכיר בטקס יום הזיכרון לחללי צה"ל את שמו של בנם, המת הראשון של המושב, אשר נהרג בשוגג בשריפת מכונית. בתשובה לשאלה מדוע נקראת ההצגה "גלות" ולא "אדמה", ענה בלייר כי "בחמש השנים שעברו מאז יצירת הסדרה, חווה ענף החקלאות הישראלית חווית הגליה והחקלאות הפכה כמעט בלתי אפשרית". ההצגה תעלה ב-29.6 בהשתתפות השחקנים יעקב אמסלם, יוסי כרמון,אלינור שושן, שמעון אלימלך, ענת ברזילי וחיים זנאתי.

גלות. אייל בריברם, מערכת וואלה! NEWS
גלות/מערכת וואלה! NEWS, אייל בריברם

פסטיבל ישראל מארח

פסטיבל ישראל 2015 יארח השנה במסגרתו את פסטיבל מרכז הבמה, בניהולה האמנותי של אורי אגוז. בפסטיבל המנודרמות, שנוסד לפני חמש שנים ומאז צובר תאוצה, יוצגו בבכורה תשע הצגות יחיד מקוריות של יוצרים ישראלים. מדובר בעיבודים ליצירות ספרותיות, מחזות ישראליים מקוריים ומחזות מתורגמים. המנודרמות יעלו באולם ז'ראר בכר בירושלים בתאריכים 1-14.6. בין היוצרים נמצאים נועה אהרוני (הסרט "עד סוף הקיץ"), יקיר אליהו, אורי אגוז ורבים אחרים, ובין השחקנים יהיה ניתן למצוא את שירה פרבר, אנה סנגר, זוהר מידן, אביב כרמי, אופיר דואן ועוד.

פסטיבל מרכז הבמה. אבי בן זאב, מערכת וואלה! NEWS
פסטיבל מרכז הבמה/מערכת וואלה! NEWS, אבי בן זאב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully