וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות בוז נגד מירי רגב בפתיחת פסטיבל ישראל

שגיא בן נון ונדב מנוחין

28.5.2015 / 20:51

"אני השרה של כולם", אמרה מירי רגב בפתיחת פסטיבל ירושלים אולם נענתה בקריאות בוז חריפות מהקהל שנכח במקום. שלום חנוך עלה להופיע לאחר דבריה אולם לא התייחס אליהם

אילוסטרציה מירי רגב שלום חנוך. צילום: ראובן קסטרו, אורית פניני, עיבוד תמונה
אילוסטרציה מירי רגב שלום חנוך/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו, אורית פניני

פסטיבל ישראל נפתח הערב (חמישי) בשערוריה: ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בירך את שרת התרבות והספורט החדשה מירי רגב אולם הקהל הגיב בקריאות בוז חריפות, ככל הנראה בהמשך לסאגת שלום חנוך. כשרגב עלתה לבמה, היא אמרה: "אני אוהבת את שלום חנוך. אני השרה של כולם", אולם נענתה בקריאות בוז. רגב המשיכה את דבריה עם "אני מכבדת את הפלורליזם. בשם אותו פלורליזם צריך לשמוע גם דעות אחרות".

זוהי טיוטת נאומה של השרה רגב כפי שהועברה לוואלה תרבות:
"ראש עיריית ירושלים, חברי, מר ניר ברקת. צוות פסטיבל ישראל, אמנים, יוצרים וקהל נכבד. אני שמחה להיות כאן היום ולפתוח יחד איתכם את פסטיבל ישראל בירושלים. ב-54 שנותיו, הפך הפסטיבל למוקד עלייה לרגל עבור אמנים ושוחרי תרבות מכל רחבי הארץ ומכל קצוות תבל. זהו אירוע המהווה חלון ראווה צבעוני ומרתק לתרבות, לרוח וליצירה העשירה הנרקמת במדינת ישראל, מדינה שאין בה תרבות אחת אלא שתי וערב של גוונים ועדות, דעות ואמונות שונות. אין מקום מתאים יותר מירושלים, בירתנו הנצחית, לארח את פסטיבל ישראל. ירושלים היא עיר המטפחת את הדו-קיום המרתק שבין יהודים, מוסלמים ונוצרים - שלכל אחד מהם יש את ירושלים שלו. זוהי עיר המשקפת טוב יותר מכל מקום אחר את המגוון האנושי ואת הפלורליזם המייחדים את החברה הישראלית. בשם אותו פלורליזם אומר משהו בנימה אישית, כולכם ערים לשיח הציבורי ביממה האחרונה, אני מעריכה את כל האמנים כאן ואותך, שלום חנוך.

"עם זאת, חשוב לי להדגיש, כי בשם אותו פלורליזם, המעניק לכם את החופש ליצור, לכתוב, ולהביא לידי ביטוי את יצירותיכם, הייתי מצפה שהעיקרון הזה יישמר ויכובד גם כשמדובר בהשקפות עולם שונות. יש מקום לכולם - לחילוני, לדתי, ללבן ולשחור, לימין ולשמאל, ליהודי ולערבי. אני מתכוונת להביא לידי ביטוי את הרב- גוניות של החברה הישראלית בכל מקום במדינת ישראל. אני מבקשת להודות לחברי, ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שעשייתו לקידום העיר ולפיתוחה היא מופת לכולנו. אין לי ספק שנמשיך לעבוד יחד כדי לחזק ולהעצים את ירושלים כמרכז תרבותי בינלאומי.
בהזדמנות זו אני רוצה לברך את המנכ"ל החדש של פסטיבל ישראל, אייל שר, בדרך צלחה. ולהביע הערכתי ליוסי טלגן. תודה רבה וערב מהנה לכולנו".

seperator

הפרשה החלה לאחר שהזמר שלום חנוך הביע מורת רוח מכוונתה של שרת התרבות והספורט מירי רגב לנאום לפני הופעתו בפתיחת פסטיבל ישראל. רגב הגיבה בעמוד הפייסבוק שלה: "הצטערתי לשמוע את דבריו של שלום חנוך, זמר אותו אני מעריכה ומוקירה, זמר שכולנו גדלנו על שיריו, שאומר שלא יהיה מוכן להופיע בפסטיבל ישראל אם שרת התרבות והספורט תנאם. עם כל הכבוד לשלום חנוך ויש כבוד, פסטיבל ישראל הוא אחד מאירועי התרבות הייחודיים במדינת ישראל. הפסטיבל נתמך על ידי משרד התרבות והספורט, כפי שנתמכים אירועי תרבות וספורט רבים ברחבי הארץ. זומנתי על ידי מארגני האירוע לשאת דברים בערב הפתיחה של פסטיבל ישראל, וכמובן שנעניתי בחיוב. לכבוד הוא לי להיות בין הנואמים בפסטיבל המשלב אומנים ויוצרים מהארץ ומהעולם. אין לי ספק, שערב הפתיחה בהשתתפות זמרים ישראלים מובילים יהיה מהנה ומרגש".

ממשרד יחסי הציבור של חנוך, נידר עוז, נמסר מוקדם יותר: "אין כאן עניין אישי כנגד שר או שרה כאלה ואחרים. לאורך כל השנים חנוך הקפיד שלא להופיע לאחר נאומי פוליטיקאים. אלפי רוכשי הכרטיסים שילמו ממיטב כספם עבור המופע ולא בעבור נאומי פוליטיקאים . טובת הקהל והמוזיקה לפני הכל וברגעים אלה ההכנות למופע המדובר בעיצומן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully