וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אמנים מקריאים משיריו של ארז ביטון

31.5.2015 / 14:19

כחלק מהמחווה שתוקדש לפועלו, מקריאים אנשי תרבות מובילים משיריו של ארז ביטון. השיר "משהו על רוח תזזית" שימש את מחאת הפנתרים בשנות השבעים

יח"צ - חד פעמי
מהרטה ברוך ואלמה דישי. אליצור ראובני, מערכת וואלה! NEWS
יודעות משהו על רוח תזזית/מערכת וואלה! NEWS, אליצור ראובני

לרגל המחווה שתוקדש לפועלו של המשורר ארז ביטון ותתקיים בתיאטרון הקאמרי מחר בערב (שני), הקריאו סגנית ראש העיר ת"א-יפו מהרטה ברוך רון והשחקנית אלמה דישי, את שירו "משהו על רוח תזזית".

ערב המחווה בתאטרון הקאמרי ייערך לרגל זכייתו של ארז ביטון בפרס ישראל לספרות השנה. ביטון נולד באלג'יריה ועלה ארצה ב-1948, הוא נחשב לפורץ דרך בתחום השירה העברית וזכה בשנה שעברה בפרס על שם יהודה עמיחי לשירה עברית וכן בפרס ביאליק.

ארז ביטון החזרות. אליצור ראובני, מערכת וואלה! NEWS
המשורר זוכה פרס ישראל ארז ביטון עם רועי אסף מאור זגורי ואודיה קורן/מערכת וואלה! NEWS, אליצור ראובני

האירוע יורכב מארבעה פרקים, המייצגים תקופות שונות בחייו של המשורר. בפרק הראשון, העוסק בילדותו של ארז ביטון, יקראו ששון גבאי ויעל אבקסיס שירים שכתב, המתארים את קשיי הקליטה בארץ, הילדות בעיר לוד, והאירוע בו איבד את מאור עיניו. את שירי הפרק השני, שיוקדש לשנים שעברו על ביטון בבית חינוך עיוורים בירושלים, יקראו השחקנים אודיה קורן ורועי אסף. הפרק השלישי כולל שירי מחאה חברתית, המבטאים תחושת זרות וניכור, שרלוונטיים גם בימים אלה. את שירי המחאה יקראו סגנית ראש עיריית ת"א-יפו מהרטה ברוך -רון ומאור זגורי. בפרק המסיים, יקראו אלמה דישי ואוהד קנולר משיריו המאוחרים של ביטון, העוסקים באהבה, זוגיות ומשפחה. הזמרת נטע אלקיים ולהקתה ישירו וינגנו מוסיקה יהודית צפון אפריקאית

השיר 'משהו על רוח תזזית", ששימש במקור שיר מחאה של הפנתרים השחורים וגם היה שמו של סרט דוקומנטרי שיצא ב-2014, הציג תחנות שונות בחייו של ביטון אשר ביים הסופר והמשורר הישראלי סמי שלום שטרית.

  • עוד באותו נושא:
  • ארז ביטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully