וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית תמיד מנצח: "גב האומה" פתחה עונה כשהיא עייפה ומלטפת

7.6.2015 / 0:00

מהכתיבה הבינונית, דרך האורחים המוזרים וכלה בעתיד הלא ברור של גורי אלפי בתוכנית - "גב האומה" פתחה עונה חדשה ואם לא תשנה כיוון במהרה, היא תמצא עצמה בצרות צרורות

צילום מסך
הנה לכם המלכוד של מבקר הטלוויזיה: הנושא היחיד שמעניין עדיין בהקשר של "גב האומה" בכלל לא רלוונטי לביקורת פתיחת העונה ועדיין, צריך להתייחס לעונה החדשה

במשך תקופה ארוכה, אם לא מאז ומתמיד, אנשי "גב האומה" השתעשעו בהפרדת כוחות ובבידולם מישראל. הם אולי לא הכחישו שהם ישראלים אבל ההתעליינות הפסיבית-אגרסיבית עשתה את שלה. הם שם, אנחנו כאן. הם טובלים מדי פעם בסחי אבל איכשהו הסחי לא דבק בהם. כל זה השתנה בפתיחת העונה השנייה של התוכנית בערוץ 10. כי הפעם "גב האומה" הפכה להיות אקטיבית-אגרסיבית ורימתה, בערך, את צופיה. נו, קודם כל ישראלים. בואו נודה בזה, אין ממש מה לכתוב על "גב האומה". הכל כבר נכתב, טוקבק ונקרא. באמת, הכל. טוב, הכל חוץ מדבר אחד: כיצד "גב האומה" יכולה לשרוד בלי גורי אלפי, אולי העוגן המרכזי והיחיד שלה.

ליאור שליין יכול להיות מוחלף בכל אחד. אורנה בנאי והרפרורים הלסביים שלה היו מרעננים בשנה שעברה. לעינב גלילי באמת נתגעגע אבל גורי אלפי הוא בלתי ניתן להחלפה. הנונסנס הפרוע שהוא מביא לפאנל הוא ייחודי. נונסנס שמצליח לקזז כתיבה בינונית כשהיא מופיעה בתוכנית (ואלוהים יודע כמה כתיבה בינונית היתה בתוכנית פתיחת העונה) ולכן, לאחר שנודע שגורי אלפי עוזב את "גב האומה" ולא יהיה פאנליסט קבוע בשל התחייבויות קודמות, השאלה היחידה שנותרה היא כיצד "גב האומה" תיראה בלעדיו. תשובה לשאלה הזו לא קיבלנו בפתיחת העונה החדשה פשוט בגלל שבתוכנית הזו אלפי כן השתתף. והנה לכם המלכוד של מבקר הטלוויזיה: הנושא היחיד שמעניין עדיין בהקשר של "גב האומה" בכלל לא רלוונטי לביקורת פתיחת העונה ועדיין, צריך להתייחס לעונה חדשה של אחת מתוכניות הסאטירה הטובות שיש על המסך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וכך מטפחים בלון תקשורתי/מערכת וואלה!, צילום מסך
במקום לנעוץ שיניים באחד מהנציגים היותר בעייתיים שכנסת ישראל מציעה, שליין וחבריו טיפחו עוד יותר את תדמיתו הציבורית של חזן

במקום זאת, צריך המבקר לכתוב על חבר הכנסת אורן חזן ועל נינט טייב. האורחים המתבקשים בשבוע הזה. האחד חבר כנסת ששכנע את כל המדינה שהגיע להישג מדהים בזכות חברויות בוועדות שונות בכנסת (למרות שכל חברי כנסת צריכים להיות חברים בוועדות ולכן אין כאן הישג מדהים וד"ש לחה"כ דוד ביטן, יו"ר ועדת הכנסת). האחרת זמרת שהוציאה שיר חדש שעליה לקדם. את טייב נניח בצד לרגע ונעסוק בחזן.

אולי זו עייפות החומר, אולי זוהי ההפתעה מההפסקה הקצרה בין העונות אבל לא ברור מדוע חברי "גב האומה" שיתפו פעולה עם הבלון שהוא חה"כ חזן. במקום לנעוץ שיניים באחד מהנציגים היותר בעייתיים שכנסת ישראל מציעה לאזרחים (ולעסוק בצורה רצינית כפי שמתבקש מתוכנית סאטירה בנושאים כמו מדיניות ההפרדה שחזן מקדם או תקרית תעודת הזהות עם חה"כ פריג' ולא רק לצאת ידי חובה), שליין וחבריו ליטפו את חזן וטיפחו עוד יותר את תדמיתו הציבורית שמבוססת על אבק כוכבים. במקום לחשוף שהמלך הוא עירום, אנשי "גב האומה" ביקשו להצטרף לפמליית המלך. כבר כתבתי בתחילת הטקסט, הסחי דבק ב"גב האומה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלפי. הגב של "גב האומה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

באחד מהרגעים היותר מביכים, הודה שליין לחזן על שהיה איתם ונפרד ממנו תוך שהוא מרמז כי חזן ייפרד מהכנסת בקרוב. ככלות הכל, אף אחד לא מצפה מהקואליציה הזו להחזיק מעמד זמן רב. אירוני והולם, אם כן, שלאור רמת הכתיבה הבינונית בתוכנית הפתיחה ולאור היעדרותו הקרובה של אלפי ושיבוצה של "גב האומה" מול "אקס פקטור" החזקה החל מהשבוע הבא, אולי גם "גב האומה" לא תחזיק מעמד זמן רב לפני שתהפוך לפאנץ' ליין עגום בעצמה.

ומה אתם חשבתם על "גב האומה"? ספרו לנו בתגובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully