וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מצלמת אותך עכשיו": הצצה לסרט "שם.אב"

9.6.2015 / 0:00

"שם.אב" עוקב אחרי מיטל אבוקסיס שחוזרת לעיר הולדתה דימונה, במטרה לתעד עדויות של חולי סרטן המשתתפים בתביעה מאוחדת נגד הכור הגרעיני. צפו בהצצה לסרט

יח"צ - חד פעמי

מיטל אבוקסיס, יוצרת "שם.אב", חוזרת לעיר הולדתה דימונה, במטרה לתעד עדויות של חולי סרטן המשתתפים בתביעה מאוחדת נגד הכור הגרעיני. אבוקסיס מתעדת את מסעה בביתה, משפחתה והעיר שבה גדלה, תוך התמקדות במפגש עם אביה, אשר פרש לגמלאות לאחר 40 שנות עבודה בכור.

"נולדתי וגדלתי בדימונה. אבא שלי, אשר, הלך כל יום לעבודה. כמו כולם גם הוא עבד במפעל. יום שבת אחד, כשאני בת 12, במהלך שיחה מבודחת סביב השולחן, למדתי לראשונה שלאבא שלי קוראים בעצם מסעוד. כעבור עשור אתחיל גם להבחין איך החברים של אבא, שעבדו איתו במפעל במשך שנים, גוססים מסרטן ומתים. מהמקום האישי והמאוד אינטימי הזה התפתחה אצלי אובססיה כלפי אותו קשר השתיקה העמוק שקיים בין תושבי העיר דימונה ובין המפעל הביטחוני, אפוף ההילה המקודשת - הקריה למחקר גרעיני, או איך שעובדיו קוראים לו - "קמ"ג". בגיל 35, לאחר שהות של חמש שנים בגרמניה חזרתי לדימונה, מצוידת במצלמה, נחושה לפצח את קוד השתיקה החונק שנח על העיר, ובייחוד על עובדי קמ"ג ומשפחותיהם. הסרט 'שם.אב' מתאר את המסע הרפלקסיבי והאישי שעברתי מהרגע שחזרתי הביתה והצבתי את המצלמה בתוך הבית שלי, פנימה, אל מול אבא שלי".

ספיישל וואלה VOD: סרטי קולנוע דרום

פסטיבל קולנוע דרום ה-14, המופק ביוזמת בית הספר לאמנויות הקול והמסך במכללה האקדמית ספיר, מתקיים בין התאריכים 7-11 ביוני במתחם סינמטק שדרות, והוא פתוח ללא תשלום לציבור הרחב. "שם.אב" יוקרן ב-10 ביוני, יום רביעי, בשעה 20:00 בסינמטק 2 בשדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully