וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב מגיבה לסערה בסינמטק בשדרות: "זה בסדר, לא ציפיתי אחרת"

אנה רויטמן

9.6.2015 / 12:49

לאחר שהצהירה בנאום שנשאה במסגרת פסטיבל קולנוע דרום על כוונתה לבלום קולות של יוצרים המעניקים תחמושת לאויבי ישראל, נתקלה השרה במחאה מצד הסטודנטים והמרצים שנכחו באולם. "מי שעושה דה-לגיטימציה למדינת ישראל יעשה את זה בלעדינו"

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

המתח בין שרת התרבות הנכנסת מירי רגב לבין היוצרים בישראל הגיע היום (שלישי) שוב לשיאים חדשים. השרה רגב הגיעה לביקור בסינמטק בשדרות, ובנאומה המשיכה את הקו המנחה מהשבועות האחרונים ולפיו תדאג "לבלום קולות שמעניקים תחמושת לאויבינו". בכך רמזה השרה כי המשרד בראשותה לא יעניק תמיכה ליוצרים שסרטיהם יציגו את ישראל באור שלילי.

בתגובה לדברים פרצה מהומה באולם, כשמרצים וסטודנטים מביעים את מחאתם כנגד הדברים. "לא תהיה כאן השתקה", אמר אחד מהמרצים במכללה בעודו נעמד במקומו, "לא נשתף פעולה עם השתקה". התגובה זכתה למחיאות כפיים מהיושבים באולם. אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, ניסה להרגיע את הרוחות, אך הסטודנטים המשיכו במחאתם.

"זה בסדר, לא ציפיתי אחרת. אני מכירה כבר חלק מהתגובות האלה בעולם התרבות וזה בסדר שאנשים מביעים את עמדותיהם ואת תחושותיהם, אבל אנחנו כמשרד תרבות שמתעסק ותומך בגופים ורוצה לקדם את התרבות, צריכים לשים לעצמנו קו מאוד ברור. מי שעושה דה-לגיטימציה למדינת ישראל יעשה את זה בלעדינו. אין לי בעיה, הוא יכול לפתח תרבות, הוא יכול להיות אמן מצוין. אני לא צריכה לסייע לו בזה. אני אסייע לאותם אנשים שמבינים שמדינת ישראל לא יכולה להיות מושחרת על ידם", אמרה רגב לוואלה. "לא יכול להיות שאנחנו כל הזמן נבוא ממקום של התנצלות על מי שאנחנו ועל קיומנו כמדינה יהודית-דמוקרטית כאן במדינת ישראל... אני, שיש לי תקציב קטן ואני הולכת להילחם על תקציב התרבות ולהילחם על הגדלת תקציב התרבות, לא אתן לאלה שפוגעים במדינת ישראל".

שרת התרבות מירי רגב נגד ביטול העונש לחייל שאכל חזיר. מור שאולי
שוב במוקד מאבק מול היוצרים. מירי רגב/מור שאולי

המחאה במכללת ספיר מגיעה שבועיים בלבד לאחר שרגב עמדה במרכזה של סערה אחרת. לפני נאומה בפסטיבל ישראל, דרש הזמר שלום חנוך שלא לאפשר לה לנאום באירוע. רגב הגיעה ואף נאמה באירוע, אך נתקלה בקריאות בוז מצד חלק מהנוכחים במקום.

  • עוד באותו נושא:
  • מירי רגב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully