וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נורמן עיסא: "אינכם יכולים לצפות שכערבי ישראלי אלך נגד מצפוני"

9.6.2015 / 14:28

"אינכם יכולים לצפות שאסכים להופיע במקומות שנויים במחלוקת", כתב השחקן נורמן עיסא בעמוד הפייסבוק שלו לאחר שנודע כי סירב להופיע בבקעת הירדן. מירי רגב: "בכוונתי לבחון מחדש את תמיכת המשרד בתיאטרון אלמינא, הפועל תחת ניהולו"

צילום: בני בן סימון, עריכה: יאיר דניאל

"אינכם יכולים לצפות שאני כערבי ישראלי אלך נגד מצפוני ואסכים להופיע במקומות שנויים במחלוקת", כתב השחקן נורמן עיסא בתגובה לסערה שחולל סירובו להופיע בבקעת הירדן. היום (שלישי) נודע כי עיסא אינו מוכן להופיע בפני תושבי הבקעה משיקולים פוליטיים. בתגובה הודיע תיאטרון חיפה כי על דחיית ההצגה "בומרנג" בה משתתף עיסא.

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה בעמוד הפייסבוק שלה וכתבה: "התאכזבתי לשמוע הבוקר את דבריו של השחקן נורמן עיסא שאמר שלא יופיע עם ההצגה "בומרנג" של תיאטרון חיפה בבקעת הירדן. החלטתו של עיסא אינה מביאה לידי ביטוי את הדו-קיום שבו הוא מאמין ועליו הוא מצהיר. במידה ונורמן לא יחזור בו מהחלטתו, בכוונתי לבחון מחדש את תמיכת המשרד בתיאטרון אלמינא, הפועל תחת ניהולו".

"אנשים יקרים, ב24 שעות האחרונות מתנהל סביבי מחול שדים לא הוגן סביב סירובי להופיע בהצגת תיאטרון חיפה בבקעת הירדן. אני ערבי ישראלי, נשוי לאישה יהודייה ומגדל משפחה לתפארת. אשתי ואני מקדישים את כל חיינו להגשמת הקיום המשותף בין יהודים לערבים - כך אנחנו מגדלים את ילדינו ולשם כך הקמנו גם תיאטרון ביפו שבו השקענו את כל חיינו. תיאטרון השואף להבנה, להכלה, לקבלת האחר ולמימוש הדו קיום הלכה למעשה. אינכם יכולים לצפות שאני כערבי ישראלי אלך נגד מצפוני ואסכים להופיע במקומות שנויים במחלוקת. הנושא הזה אינו חדש והבעיה נפתרה כבר לפני שנים בכל תיאטראות ישראל כשהוחלט שכל ההצגות יוצגו בכל מקום ואם שחקן, יהודי או ערבי, לא מוכן להופיע מבחינה מצפונית הוא יוחלף בשחקן אחר.אישית, הודעתי לתיאטרון חיפה לפני למעלה מארבעה חודשים שיש להחליף אותי בהצגה המדוברת. לצערי התיאטרון, מסיבותיו הוא, לא עשה זאת. לצערי הגדול יותר אני עומד עכשיו מול איום מצד שרת התרבות והספורט, הגברת מירי רגב, על דיון מחודש בתקציב התיאטרון שאשתי ואני הקמנו במו ידינו. הלחץ המופעל עליי גובל בסחיטה. הוא לא הוגן. התיאטרון הזה חשוב לאשתי ולי יותר מכל. אנא מכם, אל תאלצו אותי לנהוג בניגוד למצפוני רק כדי להסיר את האיום הזה. אני עדיין מאמין במדינה הזו ובחוקיה ובאפשרות שהיא נותנת לכל אדם להביע את דעתו ולנהוג לפי מצפונו".

מעמותת אלמינא נמסר בתגובה: "אין לנו כל יסוד להאמין כי שרת התרבות, הגברת מירי רגב, תמנע תמיכה בעמותת תיאטרון אלמינא שזה תיאטרון רב?תרבותי לילדים ונוער יהודים וערבים ביפו אשר עונה על כל הקריטריונים המצדיקים תמיכה ממלכתית. אנו מבקשים שלא לקשור בין עמדותיו של נורמן עיסא השחקן לבין פעילות עמותת אלמינא. האני מאמין של הארגון הוא פעילות לשינוי חברתי וחינוכי שמאמין כי היכרות וחוויה משותפת תיאטרונית של ילדים יהודים וערבים באווירה חופשית מדעות קדומות היא בעלת סיכוי לשינוי תודעתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully