וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה בסנוקרת: "אקס פקטור" דוהרת באותו הנתיב אבל עד מתי?

14.6.2015 / 0:00

הייחוד של "אקס פקטור" הוא האיכות של מתמודדיה וההומור העצמי של השופטים. כל עוד מינון האודישנים המבודחים והדאחקות יהיה נמוך, "אקס פקטור" תמשיך להיות הטובה מבין התוכניות בז'אנר ריאליטי השירה

צילום מסך
ב"אקס פקטור" לא רק נחים על זרי הדפנה אלא ישנים שנ"צ עמוק במיוחד. וזה בסדר. אמנם מדובר בפורמט שצריך למות אבל "אקס פקטור" היא הטובה מבין תוכניות ריאליטי השירה

"אקס פקטור" נמצאת במלכוד. מצד אחד, עידן ריאליטי השירה מזייף כעת את חרחורי הגסיסה שלו ברחבי העולם. זהו, נגמר. לא עוד אנשים שרים. מצד שני, בדיוק לפני רגע ישראל חוותה אורגזמה לאומית בזכות המקום התשיעי המכובד אליו הגיע נדב גדג' באירוויזיון. גדג' הוא, כזכור, בוגר תוכנית ריאליטי שירה. של המתחרים אמנם, אבל עדיין בוגר. מצד שלישי, הזוכה הקודמת של "אקס פקטור" לא ממש פרצה בגדול. כל הקטע של עובדת זרה הפריע לה בדרך. מצד רביעי, "אקס פקטור" נהנתה מנתוני רייטינג מוצלחים למדי. כלומר, בעונה ששודרה בחורף ולא בקיץ בו נתוני הצפייה נמוכים באופן קבע. זו גם העונה האחרונה בה בר רפאלי תוכל לפלרטט עם המתמודדים. בכל זאת, יש חתונה שצריך להרים אוטוטו. כאמור, מלכוד.

השאלה הגדולה היא האם אנשי "אקס פקטור" ינוחו על זרי הדפנה או שמא יחדשו משהו בפורמט הכה לעוס ומוכר. התשובה, לפי פרק פתיחת העונה השנייה, היא שב"אקס פקטור" לא רק נחים על זרי הדפנה אלא ישנים שנ"צ עמוק במיוחד. ולמען האמת, זה בסדר. אמנם מדובר בפורמט לעוס ומוכר שצריך למות ולהיקבר בארכיון הטלוויזיה אבל "אקס פקטור" היא הטובה מבין תוכניות ריאליטי השירה. בזמן ש"הכוכב הבא" עסוקה בלהתנפח עד כדי פיצוץ מחשיבות עצמית, ב"אקס פקטור" מרשים לשירי מימון ללעוג ללהקת פיוז'ן, השעטנז המוזיקלי המחריד שהורכב בעונה הקודמת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הומור עצמי, מצרך כה נדיר בפריים טיים/מערכת וואלה!, צילום מסך
האודישן הראשון הוכיח שכל מה שראינו לא משנה, הרגשות שמגיחים לפתע משומקום נבנים על קנבס ריק. הכל נמחק וחוזר חלילה

איכשהו ובאמת לא ברור איך, המלהקים של "אקס פקטור" מצליחים עדיין למצוא אנשים שיודעים לשיר. ועורכי התוכנית בראשות יוסי אליאס מצליחים לייצר רגעי קסם מאותם אנשים. האודישן הראשון של העונה בכיכוב דודו איבגי לבוש הטרנינג משדרות שבעצם יודע לשיר כמו ברבור היה רגע "וואט דה פאק" מהמם.

לא כי איבגי יודע לשיר וכי היה כאן רגע סוזן בויל/רוז פוסטנס למהדרין אלא כי באמצע 2015, עשור אחרי שיוטיוב הגיע והפך את כולנו לציניים וללמודי אנשים מוזרים שיודעים לשיר, הוא עדיין מפתיע. חשבנו שראינו הכל ובעצם, הטריק הכי פשוט בספר הוכיח לנו שכל מה שראינו כלל לא משנה, הרגשות שמגיחים לפתע משומקום נבנים על קנבס ריק. הכל נמחק וחוזר חלילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא צריך להיסחף. אף אחד שם לא שר *כל כך* טוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובכל זאת, מעבר לאורך הבלתי נסבל של התוכנית, צריך לנזוף ב"אקס פקטור" על האודישנים המבודחים. כאמור, הייחוד של "אקס פקטור" הוא האיכות של מתמודדיה וההומור העצמי של השופטים. האודישנים המבודחים וחסרי הפואנטה (כן, אני מתכוון לאודישן המיותר והאישור העוד יותר מיותר של ברק בן ה-15 שהוא הרבה דברים אבל זמר הוא לא אחד מהם וחבל שההפקה חגגה עליו, בלשון המעטה) הם תזכורת לכל הרעות החולות ש"כוכב נולד"/"הכוכב הבא" הביאה לטלוויזיה וטוב יעשו עורכי "אקס פקטור" אם ייפטרו מהאודישנים המיותרים האלה וידבקו בזהות שהתוכנית כבר גיבשה לעצמה. רק היצמדות לזהות הזו תאפשר ל"אקס פקטור" לשרוד את התקופה הרעה שחווה ריאליטי השירה.

ומה אתם חשבתם על פתיחת העונה של "אקס פקטור"? ספרו לנו בתגובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully