וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת התרבות על מחאת האמנים: "הצהרות חרדתיות חסרות בסיס"

14.6.2015 / 9:09

בתגובה לעצומת האמנים, שנחשפה לראשונה בוואלה תרבות, מבהירה השרה רגב כי לא תסכים לנהל את השיח עם האמנים באמצעות עצומות: "אפגש עם כולם ואחליט בהתאם לעקרונות שהתוויתי"

מירי רגב: "אשקול התמיכה בתיאטרון של נורמן עיסא". מערכת וואלה! NEWS
"מחויבת לקידום התרבות והיצירה". השרה רגב/מערכת וואלה! NEWS

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה הבוקר (ראשון) לעצומת המחאה "הרשימה השחורה" של אמני ויוצרי ישראל, שנחשפה בוואלה תרבות אמש (מוצאי שבת). "אני לא מתכוונת לנהל את השיח עם אנשי התרבות באמצעות עצומות", מסרה השרה רגב, "אני מבקשת לדבר וכך אני עושה ואעשה. העקרונות שינחו אותי הם שמירת החוק, עקרונות כבוד האדם וחירותו ואהבת הארץ הזו.

אני מחויבת לקידום התרבות במדינה לקידום היצירה, ולהפצת התרבות הישראלית בעולם. החתומים על העצומה לא מכירים אותי, לא שמעו אותי ולא יודעים דבר על תוכניותיי. זה קצת לא תרבותי לצאת בהצהרות חרדתיות על מקרתיזם פוטנציאלי שאין להן יסוד ובסיס. צר לי, אך אני אלך באמונתי, אפגש עם כולם ואחליט בהתאם לעקרונות הברורים שהתוויתי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יסכימו להיפגש עם השרה? החתומים על העצומה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במוצאי שבת, כפי שפורסם לראשונה בוואלה תרבות, עלתה לרשת עצומה הנושאת את חתימותיהם של יותר מ-300 אנשי ונשות תרבות ישראלים במחאה על "הצעדים האנטי דמוקרטיים", כהגדרתם, שננקטו על ידי משרדי הממשלה. "אני החתומים מטה הם הקולות שאותם אתם מבקשים להשתיק", כתבו האמנים, "אנו מקווים בכל מאודנו שישראל לא תידרדר ותהיה למדינה שבה אמנים המביעים את עמדותיהם, מוכנסים לרשימה השחורה".

בין החותמים על העצומה שלושה חתני פרס ישראל, גילה אלמגור, דוד רובינגר ואוהד נהרין, ועוד מאות אמנים מכל התחומים וביניהם אסי עזר, מודי בר און, מוני מושונוב, יהונתן גפן, רונית אלקבץ, משה איבגי, מירה עוואד, חגי לוי, ארי פולמן, יוסף סידר, נדב לפיד, קרן מור ואיתי טיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully