וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קוטלר: "דבריי לא הובנו כהלכה - כולנו בהמות"

15.6.2015 / 11:30

בריאיון ל"מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל, ניסה קוטלר להסביר את דבריו הקשים מליל אמש. "התכוונתי לכולנו, עם שלם של שוחרי תרבות, שיילכו מעתה בעולם סגור ומצונזר"

צילום: באדיבות ערוץ 10, עריכה: גדי וינסטוק

(בוידאו: נאומו של קוטלר בכינוס האמנים)

השחקן עודד קוטלר עומד החל מאתמול (ראשון) במרכזה של סערה ציבורית, בעקבות "נאום הבהמות" שנשא בכנס האמנים שנערך ביפו. אחרי שהבהיר אתמול כי אינו חוזר בו מדבריו, התראיין הבוקר קוטלר לתוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל, וניסה לספק הסבר לדברים הקשים.

"אני מתכוון לדבריי", אמר קוטלר כשהתייחס לתגובות הקשות לנאום מצדם של שלי יחימוביץ', יצחק הרצוג, ירון לונדון וגורמים בולטים נוספים מהצד השמאלי של המפה. גם אני בהמה וגם שלי יחמוביץ' בהמה וגם אחרים. התכוונתי לציבור שלם של שוחרי תרבות שיילכו מעכשיו בעולם סגור, מצונזר ולא פתוח. אלה האנשים שיילכו לקושש קש וגבבה. לא התכוונתי לאריג מסוים או לסוג מסוים של אזרחים. התכוונתי לכולנו. היה והמחנה שלנו יהיה יותר גדול או יותר קטן אין לזה שום חשיבות".

שרת התרבות מירי רגב נגד ביטול העונש לחייל שאכל חזיר. מור שאולי
"היא הרועה של כולנו"/מור שאולי

קוטלר התייחס לסערה הציבורית שעוררו הדברים, וטען כי הוא בכלל הגיב לדבריה של השרה רגב. "הרחוב שאני גר בו מוצף בנציגי הממלכה השביעית, עם שומרי ראש, אל תשאל מה הולך פה. יש אפילו עמוד תלייה שמוכן בפינת פרישמן-ריינס. כך שהכל מוכן לקראת ההוצאה להורג, וזאת נעשתה כמובן מהר, מבלי שמישהו בכלל ירד לעומקם של דברים. אסור לשכוח אתז שהשרה היא זו שאמרה 'אנחנו קיבלנו 30 מנדטים'. לא הייתי מעלה בדעתי לדבר על 30. אלה דברים שאמרה שרת התרבות, אבל מה שאומר קוטלר ראוי לכל גינוי".

את העובדה שהדברים הוקראו מן הכתב הסביר קוטלר בכך שכינוס האמנים נערך בחופזה, וכי לא היה לו זמן רב לערוך את דבריו שנכתבו בלהט. אני מקווה שהכוונה שלי הובהרה, ואם קרה שהניסוח היה פחות מוצלח אני מתנצל. אבל אני לא חוזר בי מכך שאנחנו הולכים לעולם מיובש. שרת התרבות היא הרועה שתוביל את כל אזרחי ישראל שצורכים תרבות, את כולנו, כמו עדר של בהמות. אם זו המדיניות, אנחנו הולכים לעולם שבו מה שיישאר לאמנים לאכול הוא קש וגבבה. על הדברים האלה אינני מתנצל ואינני חוזר בי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully