וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב תבחן התמיכה בפסטיבל ירושלים: "מדינה לא חייבת לממן סרט או פסטיבל"

15.6.2015 / 17:56

שרת התרבות והספורט התייחסה בנאומה בכנסת לסוגיית הקרנת סרט העוסק בחייו של יגאל עמיר בפסטיבל ירושלים. "אין לסרט כזה מקום בפסטיבל שזוכה למימון ממשלתי", אמרה רגב

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: שניר דבוש

הסערה בעולם התרבות הגיעה היום (שני) למליאת הכנסת בזמן ששרת התרבות והספורט התייחסה להצעת אי-אמון שהגישה האופוזיציה. בנאומה אמרה רגב כי תבחן מחדש את תמיכת משרד התרבות והספורט בפסטיבל הקולנוע בירושלים שעתיד להיפתח ב-9 ביולי בעקבות הכנסת סרט שעוסק ביגאל עמיר לתוכניית הפסטיבל. "אני חושבת ברמה האישית כי אין לסרט כזה מקום בפסטיבל שזוכה למימון ממשלתי. מי שחפץ בז'אנר הקולנועי, יאתר את הסרט ויצפה בו... מדינה לא חייבת לממן סרט או פסטיבל המאפשר לו אכסנייה נעימה ונוחה ואולי אף מתן לגיטמציה. אני הנחיתי את צוות משרדי לבחון את סוגיית התמיכה בתיאטרון אל מידאן ובפסטיבל הקולנוע בירושלים. לא נאפשר להפוך לכוכבים, לא רצח של ראש ממשלה בישראל ולא רצח של חיילים במדינת ישראל. לצערי חופש הביטוי הוא חד-סטרי. חופש ביטוי שמור לכאלה שמותר להם ולכאלה ששצריכים לשתוק. לשתוק כאשר הם יורים בתותחי חופש הביטוי שלהם בעוצמת אש גבוהה. והם החטיאו את מטרתם הפעם", אמרה רגב.

כאמור, אתמול נודע כי הסרט הדוקומנטרי "על סף הפחד", אשר יוקרן במסגרת התחרות הרשמית של פסטיבל הקולנוע בירושלים, יתמקד במערכת היחסים בין יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין, לבין אשתו ובנו. "על סף הפחד" הוא קו-פרודקציה רוסית-לטבית במימון משרד התרבות הרוסית. יוצרי הסרט הם הבמאי הלטבי-ישראלי הרץ פרנק ומריה קרבצ'נקו.

מפסטיבל קולנוע ירושלים נמסר בתגובה "כשנידרש לעניין נגיב בהתאם ולא באמצעות כלי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully