וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב הציבה אולטימטום לפסטיבל הקולנוע בירושלים; הפסטיבל נכנע ולא יקרין הסרט על יגאל עמיר

16.6.2015 / 16:29

שרת התרבות והספורט מירי רגב נפגשה עם אנשי הנהלת פסטיבל הקולנוע בירושלים ואמרה כי במידה והסרט "אל סף הפחד" יוקרן בפסטיבל, תוקפא התמיכה בו. בפסטיבל ירושלים החליטו להיענות לאולטימטום ו"אל סף הפחד" יוקרן שלא במסגרת שבוע הפסטיבל

ח"כ מירי רגב, יקיר פברואר 2015. ניב אהרונסון
רגב/ניב אהרונסון

לאחר ששרת התרבות והספורט מירי רגב הציבה אולטימטום להנהלת פסטיבל הקולנוע בירושלים בנוגע להקרנת הסרט "אל סף הפחד" העוסק בחייו של יגאל עמיר, החליטו בפסטיבל שהסרט לא יוקרן במסגרת שבוע הפסטיבל. הסרט יוקרן בהקרנת טרום בכורה מיוחדת בירושלים מספר ימים לפני תחילת הפסטיבל. עם זאת, הסרט עדיין יוכל להשתתף בתחרות הסרט התיעודי הטוב ביותר.

רגב קיימה היום (שלישי) דיון בלשכתה בעקבות הסערה הציבורית שפרצה לאור כוונת פסטיבל הקולנוע בירושלים להקרין במסגרתו את הסרט "אל סף הפחד" אשר עוקב אחר חייו של יגאל עמיר רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל.

בדיון עם רגב השתתפו מנכ"לית סינמטק ירושלים ופסטיבל הקולנוע בירושלים נועה רגב וחברת הנהלת הפסטיבל פיליפה קוברסקי. השרה רגב הציעה בדיון כי נוכח העובדה שנושא היצירה מדליק אש ומאחד נגדה את הציבור הישראלי כולו, יבחן מחדש הצוות האמנותי של הפסטיבל אם להקרין את הסרט השנוי במחלוקת במסגרתו. כמו כן, רגב הציעה להנהלת הפסטיבל מתווה פשרה לפיו הסרט יוקרן מחוץ לפסטיבל במסגרת של אירוע טרום בכורה באחד מבתי הקולנוע הפרטיים בירושלים. במידה והנהלת הפסטיבל תחליט לדחות את המתווה שהציעה השרה, תורה זו על הקפאת תקציב התמיכה של משרד התרבות בפסטיבל השנה.

"לא ייתכן שפסטיבל הנתמך על ידי המדינה יציג סרט אודות רוצח שפל של ראש ממשלה. כדורי האקדח שלו רמסו את סמל המדינה, הדמוקרטיה וחופש הביטוי. אלה ערכים מקודשים שאותו רוצח שפל חילל. בכל מקרה אקרא לציבור הישראלי להדיר את רגליו מצפייה בסרט הזה", מסרה השרה רגב.

מפסטיבל ירושלים נמסר: "הנהלת הפסטיבל מבקשת להדגיש כי היא עומדת על זכות החופש האמנותי של יוצרי הקולנוע בישראל ועל זכותו של הקהל לצפות ביצירות קולנוע. יש להניח כי השיח הציבורי שהתעורר בעניין הקרנת הסרט נבע מהעובדה כי הוא עוסק בנושא רגיש – סרט החוקר את דמותו של רוצח ראש הממשלה יגאל עמיר. יש לציין כי המתנגדים להקרנת הסרט הוקיעו אותו מלכתחילה בגלל נושאו מבלי שצפו בו כלל. אנו מתנגדים לעצם הרעיון שניתן להוקיע יצירת אמנות בהתבסס על הנושא בו היא עוסקת. יצירות מופת קולנועיות רבות עוסקות בנושאים חברתיים ותרבותיים מעוררי רגישות. תולדות הקולנוע מלאות בדוגמאות ליצירות אשר עסקו בשרטוט דיוקנם של פושעים וביניהם אף רוצחי מנהיגים. זהו למעשה חלק מתפקידם של אמנים ושל אמנות – להתבונן, לחקור, ללמוד, להבין ולבקר תופעות חברתיות ותרבותיות. בניגוד לאופן שבו התקשורת בחרה להציג את הסרט מדובר ביצירה המבקשת לפענח את דמותו של רוצח כפי שעשו יצירות תעודה רבות בתולדות הקולנוע".

(עדכון אחרון: 17:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully