וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצייר מתן בן כנען זכה במקום הראשון בתחרות של הגלריה הלאומית לדיוקנאות בלונדון

16.6.2015 / 23:24

בן כנען הוא הצייר הישראלי הראשון שהגיע למעמד הנכסף עם היצירה "אנאבל וגיא" זיכתה אותו ב-30,000 ליש"ט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היצירה "אנאבל וגיא"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערב (שלישי) הוכרז הצייר הישראלי מתן בן כנען כזוכה במקום הראשון בתחרות הדיוקנאות של הגלריה הלאומית לדיוקנאות בלונדון. מדובר באחת מן התחרויות היוקרתיות בעולם האמנות. תחרות הדיוקנאות היוקרתית מתקיימת מדי שנה בלונדון וכוללת שלבי סינון רבים.

בן כנען (35), בוגר המכון לאמנות באורנים והאמן הישראלי הראשון שאי פעם זכה בפרס זה, גבר על האמן הבריטי מייקל גסקל שצייר את אחייניתו בת ה-14 והגיע למקום השני ועל האמן הספרדי בורחה בוקס (Borja Buces) שצייר את אחיו ואמו וזכה במקום השלישי.

בנימוקיהם התייחסו השופטים ל"אווירה האניגמטית והכמו קולנועית" של היצירה "אנאבל וגיא" שזיכתה את בן כנען בפרס על סך 30,000 ליש"ט. "הרקע של הציור והטיפול באור וצל האינטנסיביים ראויים להערצה" הוסיפו.

הציור מתבסס על הסיפור המקראי של יפתח הגלעדי, השופט העמק יזרעאלי שהוביל את עם ישראל למלחמה עם בני עמון ונדר שאם ינצח יקריב לה' את הדבר הראשון שייתקל בו כשיחזור לביתו. לחרדתו, היה מדובר בבתו היחידה. בן כנען המתגורר בעמק יזרעאל צייר את חבריו אנאבל וגיא שעל שמם נקרא הציור.

תחרות הדיוקנאות של הגלריה לדיוקנאות בלונדון נערכת זו השנה ה36 כאשר השנה נרשם מספר גבוה במיוחד של מועמדים עם 2,748 נרשמים לעומת 2,377 בשנה שעברה.

העבודות הזוכות בתחרות יוצגו בגלריה הלאומית לדיוקנאות של לונדון בין ה-18 ביוני ועד ה-20 לבפטמבר ללא תשלום. לאחר מכן תנדוד התערוכה לאדינבורו בסקוטלנד ולבלפסט שבצפון אירלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully