וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה חושב מייקל דאגלס על סערת התרבות בישראל?

17.6.2015 / 20:06

בלעדי: השחקן מייקל דאגלס, שבא לארץ לקבלת פרס בראשית, עודכן לגבי עמדתה של השרה רגב ולפיה מדינה לא חייבת לתמוך בתרבות. בתגובה הציע לסגור את המשרד. הריאיון המלא עם הכוכב – מחר

מראיין: שגיא בן נון, עורך: שניר דבוש

ממשלה צריכה לתמוך בתרבות, ואם שרת התרבות אמרה כי הממשלה לא חייבת לתמוך בתרבות, כנראה צריך להיפטר ממשרד התרבות, כך אמר היום (רביעי) השחקן מייקל דאגלס לוואלה תרבות, במהלך ריאיון שקיימנו איתו בבית מלון בירושלים ויפורסם במלואו מחר. דאגלס נמצא בארץ כאורח כבוד של קרן בראשית, שבחרה בו לזכות בפרס בראשית השנה.

מר דאגלס, אני אומר במהלך הריאיון, ידוע שאינך מישראל, אבל יש עכשיו נושא בראש הכותרות. האם שמעת את השם מירי רגב? "לא", משיב דאגלס. אני מיידע את דאגלס שרגב היא שרת התרבות של ישראל. בימים האחרונים, אני אומר לו, הרבה אנשי תרבות מחו נגד מה שהם מכנים "ממשלה אנטי דמוקרטית". הם טענו כי הם מושתקים בגלל שיש להם דעות שאינן מסכימות עם צעדי משרדי ממשלה. 3700 חתמו על עצומה, בהם אנשי תרבות רבים, שמזהירה ממה שהם כינו צעדים הננקטים על ידי הממשלה נגד חופש הביטוי.

- אני יודע שאינך מצוי בנושא זה, אבל האם אתה חושב שממשלה צריכה בכלל לתמוך בגופי תרבות?

"אם זאת השאלה, כן, אני חושב שתרבות היא חלק חשוב מאוד מהחיים. אני לא יודע מה השם של שרת התרבות.."

- מירי רגב.

"אם לממשלה יש משרד תרבות אז מובן מאליו שהממשלה חושבת התרבות חשובה".

- השרה רגב אמרה "הממשלה לא חייבת לתמוך בתרבות".

"אם כך, הם כנראה צריכים להיפטר ממשרד התרבות".

רגב: "הנחיתי לבחון מחדש התמיכה בפסטיבל ירושלים". צילום מסך
תיפטר מהמשרד שברשותה? מירי רגב/צילום מסך

דאגלס הפך לזהיר יותר בלשונו בהמשך: "אני אורח כבוד של קרן בראשית כדי לקבל את הפרס הזה, ואחד הפרטנרים של קרן בראשית היא מדינת ישראל. אני אורח כאן במדינתכם, אני מבין שיש לכם הרבה עניינים שונים... אני לא יודע מיהי הגברת הזאת. אני מארצות הברית. אנחנו דמוקרטיה כמו ישראל, אנחנו בהחלט מאמינים בחופש הביטוי. אבל זאת תהיה בורות מצדי לדבר על נושאים שאני לא יודע עליהם דבר בישראל".

- ובאופן כללי, מה דעתך על אמנים שמעבירים ביקורות על ממשלה, האם הם ראויים לתמיכה על ידי אותה ממשלה (כל ממשלה שלא תהיה)?

"לכל אזרח בדמוקרטיה יש את הזכות להעביר ביקורת על הממשלה".

מייקל דאגלס יקבל את פרס בראשית בזכות הישגיו המקצועיים וזיקתו למורשת היהודית ולמדינת ישראל. השנה יתקיים טקס הענקת פרס בראשית בסימן העלאת המודעות לתופעה הגוברת של נישואים מעורבים בין יהודים ללא יהודים ברחבי העולם, ולצורך לגלות פתיחות כלפי המשפחות המעורבות וצאצאיהם ולפעול למען שילובם בחיי הקהילות היהודיות. הפרס שיקבל דאגלס הינו על סך מיליון דולר, אשר ממומן על-ידי קרן פרס בראשית ומוענק על-ידי ראש ממשלת ישראל לזוכה אחד מדי שנה.

(הריאיון המלא של וואלה תרבות עם מייקל דאגלס יתפרסם מחר)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully