וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לורה פאלמר, הגירסה המוגזת

12.11.2000 / 11:45

אסף ציפור על "באוויר", למי שרוצה לראות מה קורה כשדייוויד לינץ' משתלט על סט של סיטקום ומפוצץ הכל מבפנים

במסגרת הפינה "דברים שבלי האינטרנט בחיים לא הייתי מגיע אליהם", בשיתוף פעולה עם הפינה "טלוויזיה כמו שלא ידעתם שאפשר", אנחנו הפעם עם הסיטקום של דייוויד לינץ'. הידעתם שדייוויד ולינץ' ומארק פרוסט, שעשו את "טווין פיקס", עשו גם סיטקום?

הסיטקום "באוויר" שודר בבי.בי.סי (אלא איפה?), ועלילתו מגוללת את סיפורה של תחנת שידור חדשה בימים הראשונים של הטלוויזיה. השנה היא 1957 - עידן הזהב של הטלוויזיה האמריקאית - ותחנת שידור חדשה עולה לאוויר. שמה "שידורי זובלוטניק", ומנהל אותה מר זובלוטניק, פליט/גולה אירופי שהביא איתו גם את הבמאי הנערץ עליו, ולדז'ה גוצ'קטש, שהוא כנראה גאון גדול באירופה אבל הבעיה היא שבאמריקה אף אחד לא מבין את המבטא שלו.

וזה נראה לפעמים כמו סיטקום שגאון מטורף השתלט על הסט שלו בזמן הצילומים. מיקי ובלינקי טכנאי הסאונד, שאחד מהם ניחן בראייה על חושית; הכוכבנית הכי מטומטמת בעולם; תאומי "מהרו-מהרו" שהם תאומים סיאמיים שמחוברים בגוף, שרצים מצד לצד וצועקים "מהרו! מהרו!"; מגהצים מעופפים ועוד שפע המצאות.

אפשר לאתר את הקלטות דרך החנויות המקווננות, אבל מדובר בחיפוש ארוך והזמנות מיוחדות. בחנויות לא וירטואליות, לעומת זאת, אפשר לפעמים למצוא את הקלטות, אבל רק בלונדון. שווה ביותר. למי שמעניין אותו מה קורה כשיוצר כמו לינץ' מגיע לעשות סיטקום, נכנס לז'אנר הכי שמרני והכי מקובע ומפוצץ אותו מבפנים. שמה המלא של הסדרה: "On the Air", והיא כוללת בסך הכל שישה פרקים של חצי שעה. מדהים ומגרה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully