וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה נעימה: קומדיה רומנטית כיפית ואינטליגנטית

21.6.2015 / 6:10

"דייט בהפתעה" היא לכאורה עוד חוליה בשרשרת ה"בחור פוגש בחורה", אלא שהתסריט החכם ושני הכוכבים הנהדרים שלו הופכים אותו לסיפור שכיף לגלות כיצד הוא יסתיים

יח"צ - חד פעמי

ננסי לא היתה בדרך לשום פגישה עיוורת, למעשה נמאס לה לגמרי מפגישות עיוורות, אחרי שהאחרונה הסתיימה באופן כמעט טראגי. אבל יצא, לגמרי במקרה, שהיא עמדה בתחנת רכבת מסוימת, מתחת לשעון מסוים, כשהיא מחזיקה ספר מסוים – ולכן גבר מסוים חשב שהיא הבליינד-דייט שלו. וזו לא היתה היא, זאת בכלל לא היתה היא, זאת היתה אמורה להיות מישהי אחרת, וננסי היתה אומרת משהו על זה, רק שהוא נראה כמו בחור ממש טוב לשם שינוי, וחביב ומצחיק ויודע לצטט את הסרטים הנכונים. איזו מין פראיירית תוותר עליו? אז היא יצאה איתו לדייט הלא נכון.

פתיחה קלאסית לקומדיה רומנטית. נחמדה, מבטיחה ומאוד בלתי סבירה. וזה ממשיך בדיוק באותה הצורה. "דייט בהפתעה" (בעע עם השמות העבריים האלה) הוא סרט שדוחס את כל נוסחת הקומדיה הרומנטית הקבועה – בחור פוגש בחורה, הם אוהבים, הם רבים, הם נפרדים והאם הם ישלימו – לתוך ערב אחד, מה ששומר על קצב ומתח ומינימום מונטאז'ים. ונכון אמנם שההגבלה הזאת מאלצת את כל הדמויות, בעיקר לקראת סוף הסרט, לעשות דברים בלתי סבירים לחלוטין, שאנשים שפויים בדעתם לא היו עושים לעולם – אבל היי, זאת קומדיה רומנטית, תנוחו.

דייט בהפתעה.
בחור פוגש בחורה והם אפילו מעניינים
"דייט בהפתעה" הוא סרט שמבצע את השטאנץ הרגיל באופן כייפי ואינטליגנטי מהממוצע

קומדיה רומנטית לא יכולה להיות טובה יותר מזוג השחקנים הראשיים – וכאן יש זוג מעולה. לייק בל, בתפקיד ננסי, היא אחת מגיבורות הקומדיות הרומנטיות הבודדות שנראות כמו מישהי ששווה יותר מדייט גם בחיים האמיתיים. היא ריאליסטית, צינית ומיואשת, אבל עושה את זה בשיא החן, ומינוס הנוירוטיות האופיינית לגיבורות מהדור של בריג'ט ג'ונס. אם יש משהו לא אמין בבל זה רק שהיא יפה מדי, מקסימה מדי ושנונה מכדי למלא באופן אמין את ‏תפקיד ‏הבודדה האומללה והא-סוציאלית.‏ האיש שמולה הוא סיימון פג, שאמנם לא בדיוק מגיש פה את אחד מתפקידיו הגאוניים, אבל גם כשהוא מגלם סתם אדם חביב הוא משדר אינטליגנציה גבוהה ב-130 אחוז מהכוכב ההוליוודי הממוצע. לפג יצא כזה שם (מוצדק) של כוכב סרטים מחוכמים וחכמים, בעקבות הטרילוגיה שיצר עם אדגר רייט, שברגע שהוא יופיע על המסך יהיו צופים שיצפו מהסרט להפוך לאמירה מחוכמת על המוסכמות של הקומדיות הרומנטיות. והוא לא – הוא סתם קומדיה רומנטית. נחמדה.

לסרט יש חצ'קון אחד באמצע הפרצוף שמפריע להנאה ממנו: הדמות של שון (רורי קיניר), שמפציע באמצע הסרט כגבר שהיה מאוהב בננסי בתיכון, וזה בעצם מעולם לא עבר לו. זה שהוא מעצבן, זה בסדר: הוא אמור להיות מעצבן, פתטי ומגוחך. אבל בשם האובססיה, הדמות שלו כוללת גם סטוקריות, הטרדה מינית ומשהו שנמצא צעד וחצי מלחטוף את ננסי, לבתר את גופתה ולקבור אותה ביער. הוא נכנס לסרט כמו חניבעל למסיבת יום הולדת של ילדים. בקומדיה מסוג אחר – אפלה ומופרעת הרבה יותר – זה היה יכול אולי להשתלב, אבל בסרט הזה, שמתרחש בעולם דומה לזה שלנו, לא ברור למה אף אחד לא קורא למשטרה.

אם רק שמים את שון בצד, כמו שכל יתר הדמויות בסרט שמחות לעשות, "דייט בהפתעה" הוא סרט שמבצע את השטאנץ הרגיל באופן כיפי ואינטליגנטי מהממוצע. מי היה מאמין, סרט על בחור שפוגש בחורה שבו שווה להקשיב לפעמים למה שיש להם להגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully