וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירי רגב: "עולם התרבות תפוס תחת וכפוי טובה"; אביב גפן: "שתשכיל להילחם למען האמנים ולא נגדם"

18.6.2015 / 21:23

ריאיון שהעניקה שרת התרבות והספורט למגזין "את" מחדש את ההתקוטטות המילולית בין רגב ובין אמני ישראל. "מי רצה בכלל להיות שרת התרבות והספורט?", אמרה רגב

אביב גפן ומירי רגב. אביב חופי, אבי כהן, עיבוד תמונה
גפן ורגב/עיבוד תמונה, אביב חופי, אבי כהן

הסערה בעולם התרבות נמשכת: שרת התרבות והספורט מירי רגב העניקה ריאיון לעיתונאית תחיה ברק עבור המגזין "את" וכינתה את אמני ישראל "כפויי טובה". רגב התייחסה לאמירתו של גברי בנאי שפורסמה בוואלה תרבות ("בעיני היא בהמה") ואמרה: "אני לא אגיד שלא רציתי להיכנס בגברי, שפתח את הפה ואמר עליי 'בהמה', או בשלום חנוך, אבל קיבלתי החלטה שברגע שאני בתפקיד הזה של אחראית עליהם, אני לא אשחק במשחק המלוכלך שלהם. הוא קרא לי ככה ביום שהייתי במצב הנפשי הכי קשה שלי. מי רצה בכלל להיות שרת התרבות והספורט? מי רצה בכלל לדאוג לכם, האמנים, שיהיה לכם יותר תרבות כדי שיותר תופיעו. אז הוא פתח את הפה הגדול שלו. עכשיו, היו לי שתי אופציות: או להתחיל להתנגח איתם או להגיד 'מירה, זה התחום שלך'. ואז אמרתי - הוא שחקן? גם אני שחקנית. הוא רצה שאני אשחק במשחק שלו. אני אחליט הפעם באיזה משחק לשחק. זו היתה ההחלטה שלי, אז הגבתי כמו שהגבתי, זה הקטין אותו".

לאחר שאמרה "ידעתי שעולם התרבות הוא כפוי טובה ולא בא לי לעבוד בשביל כפויי טובה", הוסיפה רגב כי עולם התרבות הוא "תפוס תחת" וגם התייחסה למאבק על גובה תקציב התרבות ואמרה: "אני יודעת שהמאבק הראשון שלי יהיה על תקציב התרבות ואני הולכת עליו, מפוכחת, ואני אומרת 'בשביל מה אני הולכת לעבוד?' בשביל חבורה של אנשים כפויי טובה, חושבים שהם יודעים הכל, טרחנים חלקם, צבועים... אבל יש לי כנראה שיעור - לעבוד בשביל אנשים שלא אוהבים אותי".

כמו כן, חשפה רגב כי אוהד קנולר, יו"ר ארגון שח"ם, סיפר לה כי הוא עובד על תסריט במשך שנתיים וכי הוא "רוצה לדעת מה מותר ומה אסור, זה לא ברור". "אמרתי לו שתוך חודש תדע בדיוק מה מותר ומה אסור. כדי שכשאתה תחליט לכתוב משהו ואתה תרצה את התמיכה שלי אתה תדע במה אני אתמוך ובמה לא", סיכמה שרת התרבות והספורט.

פרסום הציטוטים מהריאיון מגיע ערב חלוקת פרסי התיאטרון כשברקע מחאת אמנים שצפויים להפגין מול הטקס בשל צעדיה של רגב והתנהלותה בשבועות האחרונים. רגב אמורה להגיע לאירוע. גיליון "את" בו מופיע הריאיון צפוי לצאת בתחילת החודש הבא.

הזמר אביב גפן, עליו אמרה רגב "הוא בכלל לא שירת בצבא, מה יש לו להגיד", צייץ בטוויטר הערב: "אני מאחל לשרת התרבות קדנציה מוצלחת יותר ומתלהמת פחות מאיך שהיא התחילה, ושתשכיל להילחם למען האמנים ולא נגדם".

אוהד קנולר כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "למען הסר ספק הציטוט שהשתרבב בשמי לכתבה המוזרה בערוץ 2 עלול להעביר את הרושם שבאמת ביקשתי משרת התרבות מירי רגב הנחיות למה נכון או לא נכון לכתוב. והאמת היא שהדברים האלה נאמרו כדי להמחיש לה את האבסורד בקביעת קריטריונים לתוכן ראוי. אין דבר כזה תוכן ראוי. וכל יוצר צריך לכתוב מדם ליבו, ולהאמין כי יישפט אך ורק על פי איכות התוצאה".

(עדכון אחרון: 18 ביוני, 23:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully