וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה אלמגור: "אף אחד לא ילמד אותנו מה זאת פריפריה"

19.6.2015 / 17:04

אחרי העימות עם השרה רגב במהלך טקס פרסי התיאטרון, מגיבה גילה אלמגור לראשונה לוואלה תרבות על הסערה במהלכה עזבה את האולם. "מה השרה יודעת על החיים שלנו? איך היא תוקפת אותנו?", שאלה

גילה אלמגור בטקס פרסי התיאטרון. ניב אהרונסון
"אמרתי לשרה: 'מה את יודעת עלינו'?" גילה אלמגור בטקס פרסי התיאטרון/ניב אהרונסון

במוקד המהומה שפרצה אחר הצהריים (שישי) בטקס פרסי התיאטרון בתל אביב, עמדו השחקנית גילה אמגור ושרת התרבות מירי רגב. במהלך הנאום שנשאה רגב התפרצה אלמגור ואמרה "את לא יודעת כלום ואין לך מושג", לפני שקמה ועזבה את האולם במחאה.

בתגובה לוואלה תרבות הסבירה אלמגור את ההחלטה. "למה יצאתי? כי רציתי לצאת. אחר כך חזרתי. שמרתי על שתיקה, עד לרגע הזה. אמרתי לשרה: 'מה את יודעת עלינו? מה את יודעת על החיים שלנו? מה את יודעת על הפריפריה? איך את תוקפת אותנו?"

מירי רגב מטקס פרסי התיאטרון. ניב אהרונסון
"מי שלא יודע מה זאת פריפריה, אין לו מושג מהתרבות הישראלית ומהתיאטרון הישראלי"/ניב אהרונסון

אלמגור הסבירה שהפריפריה היא מוקד העשייה של התיאטרון בארץ, וזאת בתגובה לטענה כי התיאטרון מייצג רק את האליטה התרבותית בתל אביב. "היא לא יודעת כמה התיאטרון נמצא בפריפריה. הצגה שעובדים עליה חודשיים, לפעמים שלושה חודשים, מביאים את הקניינים עם כמה הצגות בתל אביב ואז נכנסים לוואנים ונוסעים לפריפריה. אומרים שלום לאישה ולילדים וחוזרים בשעת לילה מאוחרת. אנחנו מביאים את התרבות לפריפריה. אף אחד לא ילמד אותנו מה זה. הפריפריה זאת לא הגולה. זאת לא ארץ אחרת. מי שאינו יודע את זה, אין לו מושג מהתרבות הישראלית ומהתיאטרון הישראלי".

במהלך נאומה בטקס, השיבה השרה רגב לדבריהם של עודד קוטלר וגברי בנאי. "קבלת הפנים שקידמה את פניי שאבה את מקורותיה מעולם החי. בהמה, כך כינו אותי. לא יכולתי לעמוד מנגד ולשתוק", סיפרה רגב. "גם לי יש דעה, לא יסתמו את פי כפי שאני לא אסתום את פיותיהם של אחרים. לא יכנו את בוחריי, לא יכנו את עמי 'בהמות ומלכחי עשב', לא יזלזלו וישפילו את מנשקי הקמעות והמזוזות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully