וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחור עם אוזניות 04: שירים שיגרמו לחורף להרגיש כמו קיץ ולקיץ להרגיש כמו חורף

21.6.2015 / 6:10

הפתעה אחת שתגרום לכם להרגיש שאתם בחוף גם כשאתם במשרד, הברקה אחרת שתגרום לכם להתכסות וללכת לישון גם בבוקר קיצי, ושמונה קטעים טריים ומשובחים אחרים

Sundara Karma - Flame

הסיפור הגדול של השבוע במוזיקה הבריטית היה הסינגל הטרי והמשובח של הפואלז, שבישר גם על אלבום נוסף בדרך ועל סיבוב הופעות מקיף. ברבות מן הערים, הכרטיסים להופעות אזלו מיידית והותירו רבים מאוכזבים. אלה, יכולים לכל הפחות להתנחם בתחליף ראוי - סונדרה קמרה, הרכב המוכיח שיש עוד קולות חדשים ועוצמתיים ברוק הבריטי.

מוקדם יותר השנה הוציאה הרביעייה מרידינג את האי.פי הראשון שלה, ובו בלט במיוחד "Loveblood", מועמד ראוי לרשימת עשרת השירים הטובים עד כה ב-2015. עתה, לקראת אלבום הבכורה שלהם שייצא בהמשך השנה, שיחררו סונדרה קארמה קטע נוסף, "Flame" שמו, וגם בו הטיפול שלהם במוזיקה כולה ובעיקר בגיטרות מיומן להפליא, מלא כוח ואף משלהב. מעניין עתה יהיה לראות אותם על הבמה, ולבדוק אם כמו הפואלז, גם הם טובים עוד יותר בהופעה חיה מאשר באולפן.

Real Lies - Seven Sisters

הבטחה בריטית נוספת היא ריל לייז, להקה לונדונית שתוך שנה וחצי וקמצוץ שירים, כבר הספיקה לגרור השוואות מוצדקות לניו אורדר, פט שפ בויז והסטריטס - שלושה מקורות השראה המשמשים כערבוביה במוזיקה שלה, שכיאה לכך מצליחה להיות גם רלוונטית ואקטואלית, גם מרגשת וגם מקפיצה.

הדברים הללו היו נכונים לקטעים הקודמים שלהם וגם לזה החדש, "Seven Sisters". מעט מוזיקאים בדורנו מצליחים גם לדבר על המציאות וגם לשמור על שמחת חיים. ריל לייז עושים זאת ולכן נותר רק לחכות בהתלהבות לאלבום הבכורה שלהם, שאמור להגיע בקרוב.

Painted Palms - Disintegrate

שמחת חיים מוזיקלית יש גם אצל הפיינטד פלמז, שבדומה ל-Jagwar Ma העכשוויים גם כן, מראים כי עדיין אפשר ליצור פופ פסיכדלי ברוח שנות השבעים. הצמד מסן פרנסיסקו הוציא את אלבום הבכורה שלו בשנה שעברה. התוצאה לא היתה אחידה ברמתה אך העידה על כישרון רב, והדבר ממשיך לבוא לידי ביטוי גם בקטע טרי זה - סנונית מאלבום נוסף של הקליפורנים החרוצים והפוריים, שייצא כבר בספטמבר הקרוב.

Jai Wolf - Indian Summer

הדבר המשותף לשלושת הקטעים הקודמים הוא שקל מיידית להכריז כמו מה ומי הם נשמעים. זה קצת קשה יותר במקרה של "Indian Summer" המסתורי והמקורי, שמהפנט מן השניות הראשונות של ההאזנה לו ורק הולך ומשתפר עד סופו.

על הקטע המרהיב הזה חתום ג'יי וולף, הצעיר הניו יורקי שעד עתה התמחה ברמיקסים והתפרסם בעיקר בשל עבודתו עם סקרליקס. הוא התוצר השלישי והטוב עד כה של הלייבל פוריין פמלי קולקטיב, שייסד הצמד האלקטרוני ODESZA. הם יכולים להיות גאים בכך שהחתימו את מי שמסתמן כאחד השמות המסקרנים של הקיץ.

CatCat - Coucher de Soleil

עוד הברקת אלקטרוניקה קיצית מגיעה מצרפת, הודות לקאט-קאט הפריזאי, שעד כה היה אלמוני גם במולדתו, אך תפס השבוע הרבה אוזניים עם הקטע הזה. הפירוש המילולי של שמו הוא "שקיעה", ומי שמקשיב לו אכן חש שהוא יושב על החול ומתבונן בדמדומיה של השמש, בכלבים מקפצים וברוחצים מלקקים גלידה.

להצלחה שותפה גם מרי ה', זמרת פולק בדרך כלל, שמשתפת פעולה עם קאט-קאט בהרמוניה מושלמת ויוצרת עמו את השלגון המוזיקלי המתוק והממכר הזה.

Diane Coffee - Everyday

גם דיאן קופי הוא כשלעצמו שם אלמוני למדי. מי שעומד מאחוריו, שון פלמינג, מוכר יותר כמתופף של פוקסיג'ן. הפסבדונים משמש אותו לשם פרויקט הצד שלו, במסגרתו כבר הוציא אלבום אחד שלא בדיוק עשה גלים.

למרות זאת, פלמינג עומד לשחרר השנה עוד אלבום. הסינגל הראשון והמעולה מתוכו, שיצא השבוע, מלמד שאולי הפעם יצליח לעשות יותר רעש, ואולי אף להתעלות על להקת האם המצוינת שלו. כיאה לכך שבחר את הכינוי דיאנה קופי גם כמחווה לדיאנה רוס, "Everyday" פרי עטו נשמע כאילו הוא יוצא מקולה של דיווה משנות השבעים. בכל פעם מחדש לוקח כמה שניות להיזכר שחתום עליו דווקא בחור קליפורני בן 28.

Billie Black - Going Under

גם לבילי בלאק יש קול שנשמע כאילו היה יכול להשתייך לתקופה אחרת ומוקדמת יותר, אבל היא עוד יותר צעירה מפלמינג: הזמרת הלונדונית בסך הכל בת 19, עתודה מזהירה נוספת בתעשייה הבריטית מרובת הכישרונות הרכים בגיל. לא מזמן יצא האי.פי הראשון שלה, "Teach Me", ובו כמה קטעים לא רעים וכמה טובים ממש, כמו זה למשל.

"Going Under" הולך ומשתפר משנייה לשנייה, ואפשר להניח שכך גם יהיה עם הקריירה המוזיקלית של הגוזלה.

Wild Ones - Dim The Lights

לעומת זאת, אי אפשר לטעות בהשתייכות של הרכב האלקטרו-פופ הזה לדורנו: הסולנית לובשת ג'ינס בגזרה גבוהה, לבחור לידה יש חולצה של סוניק יות ומשקפיים ולזה מאחוריו חולצת משבצות. ברור שהם מפורטלנד 2015 ולא מנאשוויל 1975.

אלבום הבכורה של ווילד וונז יצא בשנה שעברה, ובאוגוסט הקרוב ייצא אי.פי פרי עטם. "Dim The Lights" הוא שיר ראשון וסוחף מתוכו. הסולנית דניאל סליבן מבקשת בו מיקיר לבה לשחק עם האורות, אבל היא לא צריכה אף אחד בשביל זה - הקול שלה מספיק מחשמל כדי לגרום להם להתעמעם בעצמם.

Verite - Rearrange

למרות שהשם שלה בצרפתית, הרי שבדיוק כמו הווילד וואנז, גם וריטה יושבת במעוז היפסטרים (או יאקיז, תלוי כמה מעודכנים אתם רוצים להיות) אמריקאי דווקא - ברוקלין, במקרה שלה.

מאחורי הכינוי הזה, שמשמעותו בשפת המקור "אמת", מסתתרת צעירה בשם קלסי ביירן, וזהו הקטע המוצלח ביותר מן האי.פי החדש שלה. לדבריה היא כתבה את מילותיו כדי להתעמת עם הקלות שבה מישהו יכול להשתלט לה על התודעה ולשנות לה את מצב הרוח. היא מצליחה להעביר כאן את שבריריותה, ולהעניק לה מקבילה מוזיקלית בשיר שהולך ונהיה פגיע ולכן גם נוגע יותר מרגע לרגע.

Poom - De la Vitesse a l'Ivresse

פום, לעומת זאת, כן צרפתים - מדובר בצמד פריזאי שמורכב מקמי פררה וזיגרפיד דה טורקהיים. הם התגלו בשנה שעברה עם השיר הנפלא "Les Voiles", אחד המעדנים המוזיקליים דוברי הצרפתית המהנים של העת האחרונה. עכשיו הם מכים שוב עם הקטע הזה, שנשמע כמו עדכון מודרני להמנון הרומנטי מ"גבר ואשה" של קלוד ללוש, משולב בשיר ערש.

הפריזאים שרים כאן על עלילה שנשמעת לקוחה דווקא מלהיט גלגלצי תוצרת הארץ - נסיעה זוגית לטיול מחוץ לעיר. הם עושים זאת באופן כה רך וענוג, עד שההאזנה להם גורמת לקיץ להרגיש כמו חורף וליום כמו לילה, אז כל שנותר הוא לעצום את העיניים, להאמין גם כן באהבה - ולשקוע בשינה.

מיקסטייפ עם כל השירים שהוזכרו במדור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully