וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המחאה: בוטלה הקרנת הסרט הישראלי שאסר כניסת גברים

19.6.2015 / 18:44

סרטה של היוצרת החרדית רעכי אליאס "מתנת האש", שנאסר להקרנה בפני גברים, לא יוקרן במסגרת הרשמית של פסטיבל הקולנוע היהודי בלונדון, אלא כהקרנה פרטית למוזמנים בלבד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למוזמנים בלבד. מתוך הסרט "מתנת האש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מתנת האש", סרטה של היוצרת החרדית רעכי אליאס שעמד במוקד מחלוקת על הדרת גברים, לא יוקרן בפסטיבל הקולנוע היהודי "סרט" המתקיים בימים אלה בלונדון. אליאס, המשתייכת לקהילה אולטרה חרדית בלונדון, קבעה מדיניות ולפיה נשים בלבד יוכלו לצפות בהקרנת סרטה במרכז הקהילה היהודית בלונדון (JW3). "הסרט יכול להיות מוקרן עבור נשים בלבד, וזאת מכיוון שהוא מציג שירת נשים. על פי אמונתה של הבמאית העובדה הזאת פוסלת את האפשרות שגברים יוכלו לצפות בו", מסבירה דוברת הפסטיבל בשיחה עם ה"הוליווד ריפורטר".

לאור העניין הרב שעורר הסרט ובקשות חוזרות ונשנות של גברים חרדים שביקשו לצפות בו, ניסו מנהלי הפסטיבל לנהל משא ומתן עם אליאס על האפשרות לקבוע הקרנה לגברים בלבד. לאחר שהניסיונות לא צלחו הוחלט כי הסרט לא יוקרן במסגרת הפסטיבל הרשמית. יחד עם זאת, הסרט עדיין יוקרן במהלך ימי הפסטיבל, אולם זו תהיה הקרנה פרטית סגורה למוזמנות בלבד. "בכך אנחנו ממלאים את בקשתה של היוצרת שנשים בלבד יצפו בו", סיכמה הדוברת. "מתנת האש" היא דרמה רומנטית המתרחשת בתקופת האינקוויזציה הספרדית. במרכזה עומדת חבורה של צעירות חרדיות שנמלטות מספרד וחיות תחת זהות בדויה.

seperator

ללא קשר לבקשותיה של הבמאית להחרים חלק מצופיה, ביקשו יוצרים בריטיים להחרים את הפסטיבל כולו וזאת משום שמדינת ישראל תומכת בו כלכלית. היוצרים בראשותם של הבמאים קן לואץ' ומייק לי, פנו במכתב פתוח בעיתון הגרדיאן לרשת בתי הקולנוע בה מוקרן הפסטיבל, כמו גם לאקדמיה הבריטית לקולנוע, בבקשה לפעול לביטולו.

"בעצם אירוח הפסטיבל, בתי הקולנוע מתעלמים מקריאת החברה הפלסטינית לסנקציות כנגד ישראל, עד שתציית לחוק הבינלאומי ותפסיק את העקירה הפלסטינית, האפליה והכיבוש של אדמתם", כתבו היוצרים. בהמשך דבריהם ציינו הכותבים כי העובדה שהפסטיבל זוכה לחסות של השגרירות הישראלית מצביעה על קו ישיר בינו ובין המדיניות של ממשלת ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • מתנת האש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully