וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתן פרס ישראלי לשירה אריה סיון הלך לעולמו בגיל 86

19.6.2015 / 19:57

אריה סיון, מגדולי המשוררים הישראלים וזוכה פרסי ביאליק וברנר לשירה, הלך לעולמו. הוא פרסם 15 ספרי שירים במהלך חייו, כמו גם מותחן בלשי, במקביל לעבודתו כמורה ומחנך

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מגדולי המשוררים. אריה סיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשורר, הסופר והמתרגם הישראלי אריה סיון, הלך היום (שישי) לעולמו בגיל 86. סיון, חתן פרס ישראל לשירה עברית, היה בן דורם וחברם של נתן זר ומשה דור. על עבודתו זכה לקבל גם את פרסי ביאליק וברנר לשירה.

סיון נולד בתל אביב ב-1929 בשם אריה בומשטיין. הוא למד בגימנסיה "שלווה" והיה בין היתר גם חניכה של לאה גולדברג, בטרם הצטרף לפלמ"ח עם תחילת מלחמת השחרור. תחילת דרכו בשירה היתה בשנות ה-50. אז, במקביל ללימודי לשון עברית וספרות באוניברסיטה העברית, פרסם את שירו הראשון "מסע לילי" בעיתון דבר. ב-1953 פרסם את ספר השירה הראשון שלו "בשלושה", בצוותא עם זר ודור, לפני שהחל לעבוד כמורה לספרות. קריירת ההוראה שלו נמשכה עד פרישתו ב-1990.

תחת שם העט "אריה סיון" פרסם 12 ספרי שירה עד מותו. האחרון שבהם "על ים ועל חול" ב-2009. בשנת 1992 פרסם את הרומן הבלשי "אדוניס" ובנוסף תרגם מספר ספרים, ובהם "אוליבר טוויסט" ו"מועדון הפיקווקים". סיון הוא אביו של עורך הארץ אלוף בן, הוא התאלמן מאשתו בדצמבר 2011. לאחר מותו הותיר אחריו שני בנים וארבעה נכדים.

  • עוד באותו נושא:
  • אריה סיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully