וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחושך, בפינה: "לבד" מתיימרת להמציא מחדש את ז'אנר הריאליטי ונכשלת

22.6.2015 / 0:01

תוכנית הריאליטי החדשה מבית ערוץ ההיסטוריה היתה אמורה לזעזע את החושים ולסחוף את העולם. בפועל היא גרמה לפיהוק אחד גדול. לפעמים צריך להסתפק במה שמוכר

יח"צ - חד פעמי

"היכונו לסדרה שמגדירה מחדש את כל חוקי ז'אנר הריאליטי", כך נכתב בהודעה לעיתונות שקידמה את "לבד" ("Alone"), התוכנית החדשה שהושקה בערוץ ההיסטוריה (וגם הופקה עבורו) אמש (ראשון) במקביל להשקה עולמית בכ-200 מדינות נוספות. נו, אי אפשר להתעלם מהכרזה כזו. אחרי כל כך הרבה שנות ריאליטי ואינסוף פורמטים מלאים בהדחות למיניהן, סוף סוף יש מישהו שמחדש משהו. אם רק זה היה נכון.

"לבד" עוקבת אחרי עשרה מתמודדים, כולם זכרים, שמנסים לשרוד ביערות קנדה. מנסים לשרוד לבדם, כן? כי זוהי הפואנטה של התוכנית. כל מתמודד מגיע ליער עם תיק גב אחד שתכולתו אמורה לסייע לו להשתמש במשאבים שהטבע מציע. בכל שלב בזמן הצילומים (העצמיים, אין צוות צילום. פעם בשבוע מגיע צוות הפקה לקחת מכל משתתף את חומרי הגלם שצילם במהלך השבוע ולהחליף את הסוללות במצלמה) המתמודדים יכולים לפרוש והמתמודד האחרון יזכה בחמש מאות אלף דולר. נשמע פשוט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כה משעמם/מערכת וואלה!, צילום מסך
"לבד" קוראת תיגר על הז'אנר ממנו נולדה ולצערה, יורה לעצמה ברגל שכן כולם כבר יודעים מה קורה לאדם שמנסה לשרוד לבד בטבע – הוא עוזב את הטבע ועובר לעיר

ופשוט זה משעמם. כבר לאחר עשרים דקות "לבד" ממצה את עצמה. התיעוד המתיש של כל מתמודד (באמת היו צריכים ללהק עשרה מתמודדים? אי אפשר היה להסתפק בחמישה?) עושה את שלו והעניין היחיד בתוכנית הוא כיצד יגיב כל מתמודד למפגש שגרתי עם דוב. אחד מתלהב, אחר פורש. זהו. ומה לגבי מפגש עם פומה אתם שואלים? אה, זה כבר משהו אחר לגמרי. סתם, זה לא. על פניו, "לבד" אמורה להיות מעניינת ואם אדם זר היה ניגש אליכם ברחוב ושואל אתכם אם תתעניינו לראות אדם מתבודד שמנסה לשרוד בטבע, סביר להניח שהייתם משיבים בחיוב. זה באמת שטיק טוב. הבעיה היא שהשטיק הזה לא מצליח לסחוב סדרת טלוויזיה. מקסימום, סרט דוקו באורך 80 דקות.

העניין בתוכניות הריאליטי שמתרחשות בטבע הוא לא הטבע אלא האינטריגות והיחסים בין האנשים. זהו הרי הבסיס לכל סדרת טלוויזיה מכל ז'אנר – סיפור מעניין על מערכות יחסים שסופו לא ידוע. ל"לבד" אין סיפור כזה. "לבד" קוראת תיגר על הז'אנר ממנו נולדה ולצערה, יורה לעצמה ברגל שכן כולם כבר יודעים מה קורה לאדם שמנסה לשרוד לבד בטבע – הוא עוזב את הטבע ועובר לעיר. זהו סיפורו של האדם הקדמון. "לבד" פשוט מתעלמת מהדרך אל הסוף הידוע (פגישה עם אנשים קדמונים אחרים ויצירת ציביליזציה) ובכך מסמנת את נפילתה. סביר להניח, באופן אירוני והולם, שאף אחד לא יישאר לראות כיצד היא נגמרת ו"לבד" תהיה לבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully