וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קוטלר: "אי אפשר להכריח אותי לשחק בבקעת הירדן, זה חו"ל"

21.6.2015 / 15:01

נשיא המדינה ריבלין ושרת התרבות רגב נפגשו במשכן הנשיא עם עודד קוטלר, מירה עווד ועוד אמנים ודנו בקרע בין משרד התרבות לאמנים. "הנשיא אמר שהתרבות והאמנות צריכות להיות מחוץ לפוליטיקה ומותר להגיד בהן הכל, וקוטלר אמר שאין אמנות פטריוטית"

באדיבות גלי צה"ל, הקלטה: אוריה אלקיים, עריכה: קשת סידי

(בוידאו: סערה בטקס פרסי התיאטרון)

"כל מה שעדיין חוץ לארץ, אפילו אם זה קרוב מאוד במרחק נסיעה, אי אפשר להכריח אותי לבוא לשחק שם. גם לא בקפריסין וגם לא בלוס אנג'לס", כך אמר עודד קוטלר היום (ראשון) בצאתו ממשכן נשיא המדינה, בו התקיימה של הנשיא עם שרת התרבות והספורט מירי רגב ועם אמנים נוספים בעקבות סערת התרבות. בתשובה לשאלת התקשורת האם בקעת הירדן היא חוץ לארץ אמר "בוודאי. זה שטח של ישראל? יש שם תושבי ישראל? יש שם אנשים שסופחו לארץ? לא. המקום הוא תחת משטר צבאי. מקום שהוא תחת משטר צבאי צריך לגייס אותי בעת מלחמה אליו. השרה רגב טועה בהכרזות שלה ובכיוון, אמרתי לה שמדיניות התרבות צריכה להיות מספיק חזקה כדי לתמוך במתנגדים הגדולים ביותר של הקום אל פו המקומי, של מה שראוי ולא ראוי".

בנוסף לקוטלר, גם מירה עווד, נורמן עיסא, חנן שניר ונעם סמל נפגשו בבית הנשיא עם הנשיא ועם שרת התרבות והספורט, זאת על מנת לדון בקרע בין משרד התרבות והספורט והאמנים. הפגישה אורגנה על ידי מנכ"ל תיאטרון הקאמרי נעם סמל לבקשתו של הנשיא ריבלין. מקורבי רגב מסרו לוואלה תרבות כי הפגישה אינה פגישת פיוס. השרה הגיעה מתוך כבוד למוסד הנשיאות וכי "מי שרוצה לדבר איתה יודע את כתובת הלשכה ומספר הטלפון".

"בפגישה כל אחד דיבר אמר את שלו, היה דיאלוג פורה ומפרה. בסיכומו של דבר נאמר שמתחילים לעבוד ביחד. לא היו שום אמירות דרמטיות", אמר נעם סמל לוואלה תרבות. "הנשיא דיבר על חופש הביטוי, הוא דיבר על חוק הקולנוע שהוא יזם אותו, הוא דיבר על הפלורליזם של החברה הישראלית, של התרבות הישראלית. הוא אמר שהגדולה של העם שלנו זה חילוקי הדעות והמחלוקות. הוא דיבר על כך שהתרבות והאמנות צריכות להיות מחוץ לפוליטיקה ומותר להגיד הכל. ועודד קוטלר דיבר על כך שהיצירה האמנותית מקורה מהמצוקה. המצוקה בדרך כלל היא מצוקה של החלשים, של המקופחים, של החלוקים. הוא אמר שאין אמנות מטעם, אין אמנות פטריוטית".

הנשיא ריבלין אמר בין השאר בפגישה: "זהו מפגש חשוב והכרחי שכל מטרתו היא להרגיע את הרוחות ולזכור שאנחנו חיים תמיד תוך מחלוקות. אנחנו צריכים למצוא את הדרך להסכים וליצור מתוכן וכל מה שחשוב הוא שנעשה את זה מתוך כבוד הדדי. לא ביקשתי לכנס פה בוררות, רק לומר מתוך רצון טוב ומתוך כבודו של הבית הזה, שעלינו להמשיך ולעבוד בשיתוף פעולה למען היצירה הישראלית. עכשיו זמן להתקדם עבור טובת העם כולו. אני יודע שכולם מחויבים לאמנות, ובמיוחד השרה שלנו, נבחרת העם והדמוקרטיה. אין לי ספק שמי שכל כך חשובה לו המערכת, ידע להתגבר על כל מחלוקת. האומנות היתה שגריר שלנו לאורך השנים, לא ככור היתוך אלא דווקא מתוך השילוב של כל החוויות יחד אל החוויה הישראלית. מה שהבנתי בפגישתנו פה היום הוא שאפשר ללבן הכל".

נשיא המדינה ראובן ריבלין ושרת התרבות והספורט מירי רגב בפגישה עם עודד קוטלר, מירה עווד, חנן שניר ונורמן עיסא. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא המדינה ראובן ריבלין ושרת התרבות והספורט מירי רגב בפגישתם עם אנשי התרבות/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

שרת התרבות אמרה בין השאר כי היא תומכת בחופש הביטוי אך הוסיפה ואמרה כי חופש המימון הוא מנדט של ממשלה. "חלוקת המשאבים צריכה להשתנות ואני מתכוונת לבדוק את זה, אעשה הכל כדי להעלות את תקציב התרבות ואני יודעת שזה ידרוש מאבק קשה. צריך לשבת ולדבר, מה שהיה הוא לא מה שיהיה אבל זה לא אומר שמה שיהיה לא יהיה טוב".

"הרוח הכללית היתה פייסנית, שהוביל אותה נשיא המדינה, אדם משכמו ומעלה, ליברל, למרות שדעתו הפוליטית שונה משלי", אמר הבמאי חנן שניר". "דיברתי על הרגעת הרוחות, על חופש הביטוי, על חופש המימון. היתה פגישה ברוח טובה אבל היו הרבה חילוקי דעות. נראה לי שהרוחות נרגעו".

אורדית קוטלר, אשתו של עודד קוטלר, אמרה לוואלה תרבות: "עודד מאוד מכבד את נשיא המדינה. רואה בו איזו נקודת אור בכל הסיטואציה הפוליטית שלנו. אני מאמינה שאם באה הזמנה מבית הנשיא לעודד קוטלר הוא לא יסרב". בתוך כך, אומרת קוטלר כי הפרסומים על איומים על חייו של קוטלר לא היו נכונים. "כשקיבלנו הודעה מהכהניסט (ח"כ לשעבר מיכאל בן ארי ועו"ד איתמר בן גביר ארגנו את ההפגנה. ש"ב) 'אנחנו באים לתת אוכל לבהמות ונהיה אצלכם היום עם חציר', שאלתי מתי זה יקרה, והוא אמר 'שש'. נכנסתי לחרדה, צלצלתי לעירייה לבקש ממחלקת הפיקוח שיביאו פקחים ממחלקת תברואה כי יביאו חציר והגשתי תלונה למשטרה. קציני המשטרה אמרו לנו לא לדאוג ושהאיש רק רוצה פרסום. הם הציעו שלא נהיה בבית בעת ההפגנה וכך עשינו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
עודד קוטלר ומירי רגב. ניב אהרונסון ונמרוד סונדרס, נמרוד סונדרס
רגב וקוטלר/נמרוד סונדרס, ניב אהרונסון ונמרוד סונדרס

מפגש הסולחה בין שרת התרבות והספורט והאמנים הגיע לאחר שבוע נוסף של התכתשויות מילוליות בין הצדדים. ביום חמישי נודע כי רגב כינתה בריאיון עתידי שיתפרסם במגזין "את" את אמני ישראל "כפויי טובה". למחרת, בטקס פרסי התיאטרון שנערך ביפו, במהלך הנאום שנשאה רגב התפרצה גילה אלמגור לדבריה וקראה "את לא יודעת כלום ואין לך מושג", לפני שקמה ועזבה את האולם במחאה.

במוצ"ש העלתה רגב לעמוד הפייסבוק שלה תמונה ובה היא נראית לוחצת ידיים במפגש עם השחקן נורמן עיסא. כזכור, עיסא עמד במוקד מחלוקת כשסירב להופיע בהצגה בבקעת הירדן מטעם תיאטרון חיפה. בתגובה הודיעה רגב כי תבחן מחדש את המימון לתיאטרון הילדים אלמינא ביפו, אותו הקים עיסא ביחד עם אשתו. "אתמול נפגשתי עם השחקן והיוצר נורמן עיסא בלשכתי בתל אביב", כתבה השרה, "הפגישה היתה חשובה וטובה. עיסא אדם נפלא, הכרתי אותו היכרות קלה מאוד וחיבבתי אותו אז ובטח גם היום".

בשבוע שעבר התייחס הנשיא ריבלין לנושא ואמר "אומנות היא לא רכושו של מחנה כזה או אחר, של ימין או שמאל, מזרחיים או אשכנזים", אמר ריבלין והוסיף: "אוי לנו אם גם האומנות תיפול קורבן לפוליטיזציה מסוכנת מצד זה או אחר. אומנות היא לא כלי נשק אלא כלי להידברות, לתקשורת. כלי ששובר מחיצות ולא מרים חומות".

קודם לכן, בכינוס האמנים שנערך ביפו אמר קוטלר: "דמייני גברת רגב את עולמנו, את עולמך, ללא ספרות ללא מוזיקה, ללא פואמה, עולם שאינו מפריע ללאום לחגוג 30 מנדטים שאחריהם צועד עדר של בהמות מלחכות קש וגבב". למחרת טען קוטלר כי דבריו לא הובנו.

(עדכון אחרון: 19:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully