וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיוס עם רגב: הראפר תאמר נאפר משעה את עצמו מתיאטרון אלמינא

22.6.2015 / 6:05

נאפר, שמשחק בהצגה "ל-חאלי ל-באלי" במסגרת תיאטרון הילדים ביפו, הכריז בעמוד הפייסבוק שלו כי לא ייקח חלק בתיאטרון שסוגר דיל עם ממשלה גזענית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"לא תמיד האישי והפוליטי הולכים יחד". תאמר נאפר/מערכת וואלה, צילום מסך

הסערה בעולם התרבות לא מראה סימני רגיעה, וזאת על אף הניסיונות בימים האחרונים להביא לפיוס. אחרי שבמוצאי שבת פרסמה השרה מירי רגב פוסט בפייסבוק ובו הציגה את פגישת הפיוס של עם השחקן נורמן עיסא, מודיע אחד משחקניו כי לא יסכים להופיע בתיאטרון אלמינא כל עוד הוא "משתף פעולה עם ממשלה גזענית", כדבריו.

הראפר הערבי-ישראלי תאמר נאפר משחק בחצי השנה האחרונה בהצגה "ל-חאלי ל-באלי" במסגרת תיאטרון הילדים שנמצא בבעלותם של עיסא ובת זוגו. "חצי שנה אני משחק בתיאטרון אלמינא", כתב נאפר אמש (ראשון) בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו, "חצי שנה שלמדתי המון מהשחקן והבמאי נורמן עיסא, ולמדתי לאהוב ולהעריך את האדם והחבר נורמן, אבל לא תמיד האיש והפוליטי הולכים יחד".

מירי רגב ונורמן עיסא. פייסבוק, צילום מסך
הפיוס שהוליד מחלוקת חדשה. מירי רגב ונורמן עיסא/צילום מסך, פייסבוק

"היום בצער רב אני חייב להשהות את השתתפותי בהצגה", ממשיך נאפר, "אין ביכולתי לקחת חלק בתיאטרון שסוגר דיל למען עצמו עם הממשלה, בזמן שזו סוגרת את התיאטרון שלנו בחיפה. אין מחר ואין מחרתיים, יש עכשיו או לעולם לא. אם נתכופף היום בפני הממשלה אז מחר נשכב לרגליה. לנו הפלסטינים אין את הפריווילגיה לומר 'אם לא מחר אז מחרתיים'. אנו חייבים לומר 'אם לא מחר, אימתי'".

כזכור, הסכסוך בין רגב לעיסא החל כשהאחרון סירב להופיע כשחקן בתיאטרון חיפה בהצגה שתתקיים בבקעת הירדן. בתגובה הודיעה השרה כי תבחן מחדש את המימון שמעניק משרדה לתיאטרון אלמינא ביפו. זמן קצר לאחר מכן פרסם התיאטרון הבהרה ולפיה לחבריו אין כל בעיה להופיע בבקעת הירדן. נאפר קושר בין המאבק של תיאטרון אלמינא ותיאטרון אל מידאן בחיפה, שתקציביו הוקפאו בעקבות העלאת ההצגה "הזמן המקביל", המבוססת על סיפור שכתב המחבל וואליד דקה.

"תיאטרון אלמינא החליט לשאת ולתת (או לתת ולתת) עם הממשלה הגזענית", ממשיך נאפר, "לצערי אני רואה את זה כדיאלוג בין סוס ורוכבו, ולכן כרגע אני מעדיף להיות סוס מובטל, או במקרה הכי גרוע חמור עקשן שלא זז מעמדתו. אשמח להופיע שוב באלמינא, אך ההנהלה חייבת להצהיר שאינה מוכנה להופיע בהתנחלויות וגם את רצונה לשאת ולתת בשם וביחד עם תיאטרון אל מידאן. ההנהלה צריכה להילחם בשם החופש והתרבות הפלסטיניים בשיתוף עם קולות היהודים השפויים שעדיין נשמעים במחוזותינו".

מתיאטרון אלמינע נמסר בתגובה: "עמותת תאטרון אלמינא מכבדת את החלטתו של השחקן תקוותנו שהסערה הזו תחלוף במהרה ונחזור כולנו לעשייה תיאטרונית שיתופית ושיווינית. אנו רואים בתאמר נאפר אמן בעל אחריות מקצועית המגלם את דמות הדי ג'יי בהצגה בערבית 'לחאלי לבאלי' ונשמח תמיד לשתף עימו פעולה. תיאטרון אלמינא מאמין בהידברות, דיאלוג פתוח וכנה והקשבה הדדית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully