וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גילה היא תרבות ישראלית": עצומת תמיכה של אמנים בגילה אלמגור

23.6.2015 / 12:55

עשרות אמנים ואנשי תרבות (בהם רן דנקר, מירי מסיקה וצדי צרפתי) חתמו על עצומת תמיכה בגילה אלמגור, בעקבות מה שהם מכנים "רצח אופי" שנגרם לה, לאחר עימותה עם שרת התרבות מירי רגב בטקס פרסי התיאטרון

צילום: דייב שחר, עריכה: ליאור קירשנר

(בוידאו: סערה בטקס פרסי התיאטרון)

מלחמת התרבות לא מתפוגגת. עשרה ימים לאחר עצומת אלפי אנשי התרבות שנחשפה בוואלה תרבות, שמחו כנגד "צעדיה האנטי-דמוקרטיים" של הממשלה, יצאה היום (שלישי) עצומה נוספת של אנשי תרבות, הפעם כהבעת תמיכה בשחקנית גילה אלמגור בעקבות עימותה עם שרת התרבות והספורט מירי רגב ביום שישי בטקס פרסי התיאטרון. לאחר שהשרה רגב התייחסה ליאיר גרבוז ולעודד קוטלר, ואמרה "הוא מעולם לא קם וזעק את זעקת החלשים ואנשי הפריפריה", התפרצה אלמגור לדבריה ואמרה: "אין לך מושג. שנים אנו מכתתים רגלינו לפריפריה ועושים כל מה שאפשר. את לא יודעת כלום על התרבות הישראלית, את בזה לנו", ויצאה מהאולם בהפגנתיות. בעקבות כך אמרה שרת התרבות כי אלמגור "מזלזלת ומתנשאת" ונשמעו קולות דומים גם בחלקים מהתקשורת והרשתות החברתיות. על העצומה שפורסמה היום ברשת חתומים עשרות אמנים, יוצרים ואנשי תקשורת שעבדו או עובדים עם אלמגור. הם מוחים על "רצח האופי" שנעשה לאלמגור. "תגובתה האמוציונלית של גילה היתה אך ורק אחרי שכבוד שרת התרבות העירה שאמנים אינם מגיעים כלל לפריפריות. גילה מחתה ואמרה בצדק שהדבר אינו נכון", נכתב בעצומה" וכן "אמירות ברוחות התקופה האחרונה סוגדות לשלילת האחר ופגיעות הדדיות" ו"גילה היא תרבות ישראלית. תרבות היא הרוח המניע את החומר. אבוי לנו אם נאבד בים שאין בו רוח".

בין החתומים על העצומה אנשי התרבות אוהד חיטמן, אורי בנאי, אורי הוכמן, איילת רובינסון, דאנה איבגי, דליה שימקו, דב רייזר, ורד פלדמן, טל בלכרוביץ', טלי אורן, יבגניה דודינה, יובל כספין, מאיה מעוז, מיכאל כורש, מירי מסיקה, נלי תגר, נתי רביץ, עידו תדמור, עידית טפרסון, צדי צרפתי, ריקי בליך, רן דנקר, שרון אלכנסדר ותומר שרון.

מירי מסיקה, רן דנקר, צדי צרפתי ודאנה איבגי. רפי דלויה, ניר פקין, מערכת וואלה! NEWS
רן דנקר, מירי מסיקה, צדי צרפתי ודאנה איבגי, בין חותמי עצומת אנשי התרבות לתמיכה בגילה אלמגור/מערכת וואלה! NEWS, רפי דלויה, ניר פקין

זוהי לשון העצומה: "אנחנו קבוצת אמנים, יוצרים ואנשי תקשורת שעבדנו או עובדים בצמוד לגברת גילה אלמגור, כלת פרס ישראל. אנו מוחים בתוקף על רצח האופי שנעשה לה בימים האחרונים - חלקנו אף נכח בטקס 'פרס התאטרון'. תגובתה האמוציונלית של גילה היתה אך ורק אחרי שכבוד שרת התרבות העירה שאמנים אינם מגיעים כלל לפריפריות. גילה מחתה ואמרה בצדק שהדבר אינו נכון. על אף היותה 'הגברת הראשונה של התאטרון' בעיני רבים, היא בעצמה משמשת דוגמא ומופת ומצטופפת על אף גילה בהסעות ביחד עם שאר השחקנים בדרכם לכל מקום אליו נקראת להופיע וחוזרת לביתה על בסיס קבוע בשעות הקטנות של הלילה. גילה היא אישה שכל כולה לב נדיב וטוב, מפרגנת ותומכת לעמיתיה בעבודה ובמיוחד לאמנים וליוצרים בתחילת דרכם, מתייחסת לכל קהל שהוא בכבוד הראוי ומעולם לא עשתה הבחנה בין קהל כזה או אחר. את זמנה ה'פנוי' מקדישה בין השאר למען ילדים חולים במסגרת 'קרן משאלות' שהקימה במו ידיה! מהכרות אישית אנו יודעים שלהיות אמן - עבורה זוהי חובה מוסרית נעלה מכל, ומאחלים לעצמנו כעם שנזכה לעוד אמנים סוללי דרך ומעוררי השראה כמוה. אמירות ברוחות התקופה האחרונה סוגדות לשלילת האחר ופגיעות הדדיות. כולנו תקווה שנשכיל לצמוח ולאהוב את רעינו כמו שאנו אוהבים את עצמינו. גילה היא תרבות ישראלית. תרבות היא הרוח המניע את החומר. אבוי לנו אם נאבד בים שאין בו רוח".

"כואב לנו מה שקורה בזמן האחרון במדינה הזאת", אומרת השחקנית טלי אורן, אחת מיוזמות העצומה, לוואלה תרבות, "אנשים עושים רצח אופי, נכנסים באנשים על לא עוול בכפם. היתה סיטואציה בטקס, היה רגע שהשרה אמרה שאנחנו לא משקיעים בפריפריה, וגילה – שהיא כמו אמא בשבילנו, לביאה - קמה ואמרה: זה לא נכון, את לא יכולה להגיד דבר כזה, אנחנו מופיעים בכל הארץ. ואז קמה צעקה שגילה היא מגעילה ומתנשאת כשהיא אומרת דבר כזה, מי את וכו'. אבל כל מה שגילה אמרה זה את טועה. גם אני כשחקנית, אין ערב שבו אני לא מופיעה בכל מקום בארץ, שלא ישתמע כאילו גילה התלוננה, הפכו את זה. אנחנו מופיעים בפריפריות בשמחה, וכל השחקנים ככה. התגובות ברחוב לגילה כל כך לא מוצדקות. גילה היתה אמיצה, ובגלל שיש לאנשים דעות קדומות על גילה בגלל דברים קודמים ישנים, הם ישר מסמנים. שאנשים ייצאו מהסרט. תתעסקו בדברים יותר חשובים כמו גז שנגנב לנו מתחת לרגליים. בואו ננשום, ולפני שאנשים באמת מתנפלים, בואו נרגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully