וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקומיקאי דיק ואן פטן הלך לעולמו בגיל 86

23.6.2015 / 21:13

השחקן שכיכב כבר בגיל 7 על במות ברודוויי, זכור לטוב מהסדרה "Eight Is Enough", בה גילם אלמן ואב לשמונה. הוא כיכב בשורה של סרטים וקומדיות מצליחות במשך שמונה עשורים של קריירה

דיק ואן פטן. GettyImages
מהאבות הגדולים בטלוויזיה. דיק ואן פטן/GettyImages

הבדרן, הקומיקאי ושחקן התיאטרון והקולנוע האמריקאי דיק ואן פטן הלך היום (שלישי) לעולמו בבית חולים בסנטה מוניקה. דניאל ברנשטיין, סוכנו של השחקן, סיפר בהודעה לתקשורת כי סיבת המוות היא סיבוכים של מחלת הסכרת ממנה סבל השחקן האהוב.

ואן פטן נחשף לעסקי השעשועים כבר בגיל צעיר ועשה את הבכורה שלו על במות ברודוויי בגיל 7. במהלך הקריירה הופיע ב-27 מחזות שונים, כשהוא משחק לצד כמה מאגדות התיאטרון הגדולות בהיסטוריה של ארה"ב.

הוא נולד ב-1928 בניו יורק, בן לאב ממוצא איטלקי ואם ממוצא הולנדי. ב-1949, כשהוא כבר שחקן מוכר, עשה את המעבר לטלוויזיה ככוכב הקומדיה "Mama" של רשת CBS, בה שיחק במשך שבע שנים. את החותם הגדול ביותר בקריירה הותיר ב-1977, אז נכנס לנעליו של טום ברדפורד, אלמן ואב לשמונה ילדים בסדרה "Eight Is Enough".

הסדרה שנמשכה חמש עונות הפכה את ואן פטן לכוכב טלוויזיה מוכר ואהוב. ברבות השנים נבחרה דמותו של ברדפורד לאחת מדמויות האב הטובות ביותר בתולדות הטלוויזיה האמריקאית.

ואן פטן כיכב בשורה של סרטים קומיים מצליחים, רבים מהם לצדו של מל ברוקס: "רובין הוד: גברים בטייטס", "שיגעון בחלל", "שישי הפוך" ו"סופרבאד" המקורי ב-1973. בשנים האחרונות כיכב בתפקידי אורח בשורה של קומדיות מצליחות: "מופע שנות ה-70", "לוהטות בקליבלנד" ו"משפחה בהפרעה".

ואן פטן הותיר אחריו שלושה בנים ואת אשתו, פטרישיה, לה היה נשוי במשך 62 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully