וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן הראשי ב"הזמן המקביל": "לשים כאב אישי מול החלטות הממשלה זה לא מכובד"

28.6.2015 / 12:51

למרות ההזדהות עם כאבה של משפחת תמם, הצופים והשחקנים של "הזמן המקביל" רואים חשיבות בהעלאתה ומזדהים גם עם סיפורם של האסירים. היינו מחוץ להצגה שהועלתה בחיפה

כתבת: טלי קיים, צילום: דייב שחר, עריכה: מאיה בן ניסן

אמש (שבת) הועלתה מחדש ההצגה "הזמן המקביל" שעמדה בלב סערת התרבות בחודש האחרון עת הוצאה מחוץ לסל התרבות על ידי שר החינוך נפתלי בנט וגרמה להקפאת התמיכה העירונית בתיאטרון אלמידאן. השחקן הראשי בהצגה, הנרי אנדראוס, שמח על העלאת ההצגה מחדש למרות הקושי ומסר לוואלה תרבות: "אני מזדהה עם המשפחה של משה תמם אבל לשים כאב אישי מול החלטות הממשלה זה לא מכובד. כשכאב אישי הופך לקונצנזוס זה מוריד את הערך של הכאב".

הנרי אנדראוס. ניב אהרונסון
זה לא מכובד כשכאב הופך לקונצנזוס. הנרי אנדראוס השחקן הראשי של 'הזמן המקביל'/ניב אהרונסון

העלאת ההצגה אתמול התאפשרה בשל מימון מפלגת בל"ד ששכרה את האולם והזמינה אורחים ומבקרים לתמוך בתיאטרון שכעת יחד עם הקפאת התמיכה מצד משרד התרבות, כ-50% מתקציבו נפגע. בין האורחים היו כמובן חברים בולטים בסיעת בל"ד כחנין זועבי וג'מאל זחאלקה.

למרות שאנדראוס טען שמפלגת בל"ד אינה ייחודית בתמיכתה בהצגה וכי הצוות האמנותי ישמח להופיע בפני כל מפלגה או אדם פרטי בכל מקום, בשאר מורקוס, במאי ההצגה, אמר מפורשות כי לא יסכים להציג באריאל או בבקעת הירדן.

שרת התרבות והספורט מירי רגב החליטה להקפיא את תקציב תיאטרון אלמידאן בהתאם להמלצתו של יו"ר המועצה הישראלית לתרבות ואמנות במשרד התרבות, ד"ר חיים פרלוק, שמצא לדבריו מקורות מימון לא תקינים ואי סדר בדוחות הכספיים של התיאטרון.

"הזמן המקביל" נכתבה ובוימה על ידי בשאר מורקוס ומספרת את סיפורו של ודיע, אסיר ביטחוני הכלוא בכלא הישראלי ומבקש לבנות עוד יחד עם חבריו לתא, לקראת חתונתו המתקרבת. ההצגה שנטען שנכתבה בהשראת כתביו של ואליד דקה, מחבל שהורשע בתכנון חטיפתו ורציחתו של החייל הישראלי משה תמם בשנת 1984, למעשה מכילה רק מכתבים שכתב דקה לאהובתו סנה במציאות ואת המונולוג החותם את ההצגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully