וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קראו לי זונה ואיחלו לי למות": כוכבי "חליפות" חושפים את הצד האפל של המעריצים

רגע לפני שהעונה החמישית של "חליפות" עולה לשידור, ביקרנו בסט צילומי הסדרה ותפסנו את כוכבי הסדרה לשיחה על ההצלחה המתמשכת, על ההתמודדות עם המעריצים וגם על העתיד של הארווי ודונה

יח"צ - חד פעמי

הארווי ספקטר מתבלבל. הוא אוכל בייגל על הספה במשרדה של ג'סיקה פירסון, מנסה לומר את אחד ממשפטי המחץ שהפכו בארבע השנים האחרונות מזוהים כל כך עם דמותו, אבל בכל פעם חלק אחר משתבש לו. צעקת "קאט!" נשמעת. המצלמות חוזרות לעמדתן המקורית, השחקנית ג'סיקה טורס צועדת בחזרה אל דלת המשרד, בחור גבוה הנושא על כתפו ארגז מלא בבייגלים עושה דרכו לכיוון הספה וגבריאל מאכט מתנצל בפני כולם.

שעה אחת קודם לכן הוא עוד ישב בחדר הישיבות של "פירסון-ספקטר-ליט" ביחד עם קבוצת עיתונאים שהגיעה לביקור על סט הצילומים של "חליפות", וסיפר איך הוא הופך מדי יום מגבריאל להארווי, הדמות שהפכה אותו לפנים מוכרות כמעט בכל בית. "לפעמים אני לגמרי מזייף את זה, אני טועה אלף פעם ביום", הוא מודה. "אני צריך להיראות כאילו אני יודע על מה אני מדבר, וזו עבודה קשה בכל פעם מחדש, אבל זה מה שעושה את התכנית".

ובטלוויזיה, כידוע, הכל מזויף. "חליפות" מתרחשת אמנם בלב ליבה של מנהטן, אבל סט הצילומים שלה נמצא בתוך האנגר עצום באזור תעשיה השוכן בפאתי טורונטו שבקנדה. מחוץ למבנה חונות כמה מוניות צהובות, המשמשות את הצוות בצילומי החוץ, ובתוכו, במשרדים שהוקמו על במות בשלושה אולפנים, נשקף מן החלונות קו הרקיע של מנהטן. זו השנה החמישית בה מתנהלת האופרציה הזו, וצוות השחקנים מרגיש מאוד בנוח ב"חליפות". ולמה שלא ירגישו? למרות ביקורות פושרות, מבנה עלילתי שלא מפסיק לחזור על עצמו וסצנות שנדמה שראינו כבר בהמון סדרות קודמות, "חליפות" הפכה ללהיט ויש לה כל מה שסדרה מאחלת לעצמה: רייטינג גבוה ומעריצים קולניים.

חליפות. מאיה פז, מערכת וואלה! NEWS
מרגישים מאוד נוח בחליפות/מערכת וואלה! NEWS, מאיה פז

"התמזל מזלי", מחייך מאכט, ומקיש בידו שלוש פעמים על השולחן. "אנשים ברחוב צועקים לי 'היי, הארווי!', ויש המון תגובות חיוביות. אבל אני לא כל הזמן בטוויטר, אני חושב שזה דבר הרסני, אז אולי אין לי מושג ואנשים כותבים דברים משוגעים, רעים וכעוסים". אבל גם מחוץ לטוויטר קורים דברים משוגעים: "צילמנו פעם בלובי של בניין בטורונטו", ממשיך פטריק ג'יי אדמס, מי שמגלם את מייק רוס, בן טיפוחיו של הארווי בסדרה, "ואיזה בחור, לדעתי הוא היה שתוי, החל לצעוק לעברנו. הוא רץ לקראתנו ונתקע בקיר זכוכית, אני די בטוח שהוא שבר עצם".

תגובות המעריצים לסדרה מעסיקות את הצוות, שפעיל ברובו ברשתות חברתיות, גם אלו שטוענים שלא. לפי מייגן מארקל, המגלמת את רייצ'ל זאין, זה לא תמיד נעים. "בעונה הראשונה לואיס לא היה דמות אהודה במיוחד, ואני זוכרת המון תגובות שליליות של צופים כלפי ריק הופמן שמגלם אותו. לי זה אף פעם לא קרה, כי רייצ'ל היתה תמיד כזו נחמדה ומתוקה. ואז לוגאן נכנס לתמונה". בעונה הרביעית אנו מגלים שרייצ'ל ניהלה רומן עם גבר נשוי, והיא כמעט ומתפתה לעשות זאת שוב. "זה היה סיוט, במיוחד בטוויטר. אנשים, בעיקר גברים צעירים, לקחו את זה ממש קשה. אני חושבת שזה בגלל שהם מזדהים עם מייק רוס, וכשרייצ'ל עשתה משהו לא בסדר, הם לא ראו הבדל בינה וביני. הם קראו לי זונה ואיחלו לי איחולי מוות."

העובדה שאנשים מגיבים למה שהם רואים על המסך לא עוזרת לכם לדעת שאתם עושים עבודה טובה?
"בהחלט, והעור מתעבה אחרי כמה פעמים שזה קורה", מסביר הופמן, שבתור לואיס, חווה הרבה מהתגובות האלו בעצמו. "הבנתי שאמנם שונאים אותי, אבל לא הייתי מוותר על זה. קדימה, שיאחלו לי איזו מחלה שהם רוצים".

מה הדבר הכי מוזר שמעריץ או מעריצה כתבו לכם?
אדמס: "הוזמנתי לנשף סיום בתיכון לפני כמה שבועות. אני עדיין שוקל את זה."
מאכט: "הפאנפיקים (יצירות חובבניות שנעשות בידי מעריצי הסדרה ומתרחשות בעולמה) מדהימים, בייחוד אלו ההומו-ארוטיים על מייק והארווי. יש ציורים, תמונות ערוכות… זה קורע".
אדמס: "השאלה שלי היא למה גבריאל מבלה כל כך הרבה זמן עם הדברים האלו. יש כמה שהוא אוהב במיוחד. ראיתי אותם, זה מצחיק, אבל אני משתדל לא לחשוב על זה יותר מדי".

אז כל עוד יש תגובות, אתם מרוצים?
מאכט: "יש פעמים שאני פשוט נדהם מזה. היה איזה בחור בניו יורק שאמר לי שהוא מעריץ את הארווי, שהארווי הוא הכל בשבילו. באמת? אתה מעריץ את הבחור הזה שחייב כל הזמן להעמיד אנשים במקום בצורה ממש אגרסיבית? לפעמים מעריצים בהארווי את כל הדברים שאני שופט אותו עליהם, ואני לא תמיד אוהב את זה".
אדמס: "כשאנשים אומרים לי שהתוכנית השפיעה עליהם, זה מדרבן אותי להמשיך. אנשים מספרים לי שהלכו ללמוד משפטים בגלל מייק, שהחליטו לקחת סיכונים בחיים שלהם בעקבות הסדרה. זה נהדר".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
חליפות. מאיה פז, מערכת וואלה! NEWS
"אנשים שהחליטו לקחת סיכונים בעקבות הסדרה זה נהדר"/מערכת וואלה! NEWS, מאיה פז

מי שצופה ב"חליפות" מהתחלה, זוכר שמייק, למעשה, מעולם לא למד משפטים. הסוד הזה, שהיווה את הבסיס למערכת היחסים בין מייק והמנטור שלו, הארווי, תפס מקום קטן יותר ויותר במהלך הסדרה, וצץ רק מדי פעם. בסוף העונה הרביעית מייק ורייצ'ל התארסו, וסביר להניח שלאור כניסתו הקרבה של מייק למשפחת זאין המכובדת, העיסוק בתרמית הגדולה שלו יעלה שוב.

"לדעתי הוא יהיה חייב להתמודד עם זה בהמשך הדרך, זה חלק ענק מהסדרה", טוען אדמס. "אמנם העניין הזה שמייק משקר לכולם כל הזמן התיישן די מהר, אבל אני עדיין חושב שחייבים לטפל בזה. אין לי מושג איך הוא יתמודד, אבל אני ממש רוצה שזה יקרה".

ורייצ'ל? עד כמה חשוב שהיא תסיים את לימודי המשפטים?
מארקל: "מה שאני הכי אוהבת ברייצ'ל זה שהיא באמת מנסה לעשות הכל ומתמרנת בין המון עיסוקים. זה היה אחד הפחדים שלי מהחתונה המתקרבת — לא רציתי שהיא תתעסק רק בזה. בעונה הזו נמשיך לראות אותה נקרעת בין הלימודים והעבודה, שכמובן דורשת ממנה יותר מאז שהיא עובדת עם הארווי. אין לי ספק שהיא תסיים את הלימודים, ומבחינתי בסוף הסדרה אני מקווה שהיא תעבוד בפירסון-ספקטר-ליט-זאין".

הסדרה זכתה לשבחים רבים בזכות הדמויות הנשיות החזקות שבה. הן מודל לחיקוי?
"נשים צעירות רואות ברייצ'ל מודל לחיקוי בגלל שהיא מתמרנת בין המון עיסוקים, והרבה ממה שרואים בטלוויזיה מחלחל לתוך השקפת העולם. אנחנו נכנסים מדי שבוע לאנשים הביתה, וכשהם רואים נשים חזקות ומצליחות, זה מחלחל. נשים, גיוון אתני… כל הדברים האלו חשובים לא רק מבחינה בידורית, אלא גם מבחינה חברתית".

"אף אחד לא אומר לעצמו 'אני אהיה מודל לחיקוי, זה יהיה מדהים!", מסבירה ג'ינה טורס, המגלמת את מנהלת הפירמה, ג'סיקה פירסון. "זה חייב להיות מעוגן באמת כלשהי. אם הצופים מרגישים שיש אותנטיות בדמות שלך, הם יתאהבו".

איך זה לגלם בוסית בסביבה כל כך גברית?
"מה שאני אוהבת בה זה שעד כמה שהיא זו שאחראית על העניינים בסביבה הגברית הזו, היא לא משתמשת בנשיות שלה לרעה".

אבל היא משתמשת בה לטובתה
"בכל סביבה מקצועית קשה לנשים שאפתניות, שיש להן מטרות עבור עצמן. קשה לפרוץ מחסומים שהחברה מציבה ולהגיע למימוש ועדיין לא להתפשר על האני העצמי שלך. להשתמש בנשיות באופן שמחפיץ אותך זה אף פעם לא דבר טוב, לדעתי. אבל אם זה מגיע ממקום של לקיחת בעלות, אני חושבת שזה נפלא".

"ראש לימבו, שהוא ימני ומשוגע, טען פעם ש'הסקסיזם נגמר' בעקבות הסדרה שלנו", מסכם הופמן. "עד כמה שאני לא מסכים עם מה שהבחור הזה אומר, זה רק מוכיח כמה הדמויות האלו משפיעות אם הן השיגו את תשומת הלב שלו".

מייגן מרקל. GettyImages
לפעמים המעריצים יכולים להיות אכזריים. מייגן מארקל/GettyImages

עד כמה אתם דומים לדמויות שאתם מגלמים?
"אין לי צוות שלם שכותב לי את הטקסטים כמו לדונה", מצטרפת שרה רפארטי, "אני אוהבת את העבודה שלי ואכפת לי מאוד מהאנשים שעובדים איתי. אבל ההערכה העצמית המטורפת שלה, העובדה שהיא חושבת שאין לה תחליף או שיש לה כוחות על, אלו דברים שדי רחוקים ממני".
מאכט: "אני כל כך שונה מהבחור הזה. הוא אגרסיבי, תמיד במגננה, קל נורא להטריף אותו והוא לוקח הכל באופן אישי. להיות בתוך הראש שלו, 12-14 שעות בכל יום, זה לא רק מאתגר, זה מתיש. זה מרוקן".

אז אתם לא דומים בכלל?
"יש כמה קווי דמיון פה ושם, ואולי ככל שעוברות השנים חלק ממנו זולג גם אליי. בייחוד כשאני מדבר עם ספק הסלולר שלי, או מי שזה לא יהיה שמצליח לעצבן אותי."
מארקל: "התיאוריה שלי לגבי ליהוק, במיוחד בטלוויזיה, היא שבוחרים אותך על סמך מי אתה כשאתה נכנס לחדר. לכותבים יש מושג כללי של מי אנחנו כבני אדם, וזה מתחיל לחלחל גם לדמויות שלנו. יש חפיפות מסוימות, אבל כולנו שונים מהדמויות שאנחנו מגלמים. ריק למשל, שונה לחלוטין מלואיס. הוא האיש הכי חמוד ונפלא בעולם. אני הייתי רוצה לחשוב שאני רגועה יותר מרייצ'ל, שהיא בחורה לחוצה מהאפר איסט סייד. אני מאל. איי ואני אוהבת ללבוש ג'ינס קצרים וכפכפים."
הופמן: "אני לא פתי כמוהו, למשל. ו…"
מארקל: "אתה יודע שהמילה 'פתי' לא מופיעה במילון?"
הופמן: "באמת?"

הכל כיף וצחוקים על הסט של "חליפות", אבל רגע לפני שמתפזרים, יש עוד נושא אחרון שחייבים לברר: לאן הולך הקשר של הארווי ודונה? את העונה הקודמת הם סיימו אחרי שאמרו אחד לשניה "אני אוהב אותך", אבל זה לא היה וידוי האהבה שכולם ציפו לו. ואם אתם מסוג האנשים שמחזיקים להם אצבעות, נראה שתאלצו להחזיק עוד הרבה זמן.

ראפרטי: "באופן מודע, דונה חושבת שאולי הם לא בדיוק מתאימים. בסוף העונה הקודמת היא הכריחה אותו לנהל שיחה כנה, וזה משהו שהוא לא ממש היה מסוגל לעשות. לדעתי היא יודעת שהוא לא מספיק מחובר לרגשות שלו בשביל להיות שותף לחיים, אבל היא עדיין מרגישה דברים שמבלבלים אותה, אפילו מערערים אותה. כל אחד מפרש את ה'אני אוהבת אותך' שלה באופן אחר."
מאכט: "לכל אחד יש תשובה אחרת לעניין הזה. הארווי נהיה מאוד פגיע אחרי השיחה הזו וההשלכות שלה, הוא נמצא על הקצה. במהלך העונה נראה אותו מתמודד עם התקפי חרדה שמצליחים לערער אותו. אני חושב שמאיפה שהם מגיעים ולמה הולכים להיחשף בצורה שתהפוך אותו לפגיע יותר ויותר.

המון אנשים חושבים שהם צריכים להיות ביחד, הם נועדו זה לזו, הם מאוהבים. אבל למה שהם יהיו ביחד? מה שמעניין זה למה כל אחד מהם רוצה את השני. באופן אישי, אני חושב שנמתח את זה כמה שאנחנו יכולים בלי לתת תשובה. בחיים האמיתיים, ברור שהייתי רוצה שהם יהיו ביחד. אבל בטלוויזיה, בדרמה, שילכו הלוך חזור ויתעסקו בזה כמה שם יכולים".

seperator

העונה החמישית של הסדרה "חליפות", תעלה ביום שלישי, בשעה 21:15, בערוץ yes Drama HD ובyesVOD.

  • עוד באותו נושא:
  • חליפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully