וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרוע זה הרומנטי החדש: כיף להתאהב ב"הכי גרועים שיש"

2.7.2015 / 6:13

הגיבורים של "הכי גרועים שיש" הם מסוג האנשים שלא תרצו לבלות איתם שתי דקות במעלית, אבל תהיו חייבים לדעת מה יקרה איתם בעתיד. ההוכחה שאפשר להיות רומנטי בלי להיות דביק

yes

ז'אנר הדרמה כבר עלה על זה מזמן: האנטי-גיבור הוא המלך. לא עוד אבירים על סוסים לבנים, עלמות מתוקות בשמלות לבנות והפי אנדינג לאור ירח. אנחנו אוהבים את הגיבורים שלנו מפוקפקים, פגומים ומלאים בסימני שאלה - בדיוק כמונו. הקומדיה הרומנטית האמריקאית היא פחות או יותר המקום האחרון שבו נוסחת הגיבור הקלאסית עדיין מתקיימת. לא משנה אם אתה סטלן עצל וחביב עם בעיות תקשורת או אם את פרופסורית וורקוהוליקית וחיננית לפיזיקה - מספיק רק שתיפגשו בפתאומיות בבר, המבטים יצטלבו ותחיו באושר ובעושר עד קץ כל הימים. "הכי גרועים שיש" מגיעה לשנות לפחות את העניין הזה.

במרכז הקומדיה של רשת FX (ששודרה במקור כבר בקיץ שעבר, ובינתיים חודשה לעונה נוספת) עומדים שני טיפוסים מאוד לא שגרתיים. ג'ימי שייב-אוברלי (כריס גיר) הוא פחות או יותר בדיוק מה שהייתם חושבים על מישהו שמסתובב עם שם כזה, כלומר סופר בריטי כושל, דושבאג ושונא מחויבויות. גרטשן קטלר (איה קאש החמודה מאוד) היא יח"צנית רק מעט פחות עסוקה בעצמה מג'ימי, נטולת אחריות, וולגרית ומכורה להרס עצמי. כל אחד מהם לבדו יכול היה להחזיק סדרת החיים-דפקו-אותי-אני-רוצה-לרדת, סטייל "לואי", אבל ביחד הם מייצרים זוגיות שפשוט כיף לגלות לאן תגיע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוראים לבד, מקסימים. ביחד/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדבר החשוב ביותר בקומדיות מהסוג של "הכי גרועים שיש" הוא הכימיה בין שני הכוכבים. קשה מאוד לזייף קירבה, גם כשהיא נעשית בחצי צחוק, וכאן נראה שהליהוק פגע בול. קאש וגיר מצליחים להיות אנשים מעצבנים ונוראים, שונאי אדם ונצלנים, אבל במקביל להישאר חביבים מספיק כדי שנרצה שהקשר ביניהם יצליח. הדבר החשוב השני בדרגה הוא הכתיבה וכאן "הכי גרועים שיש" מייחדת את עצמה מקומדיות אחרות, ולו בשל היעילות שלה.

קחו לדוגמה את שתי דמויות המשנה: אדגר הוא חברו ושותפו לדירה של ג'ימי, חייל קרבי לשעבר שסובל מטראומת קרב; לינדזי היא החברה הטובה ביותר של גרטשן, נשואה לבנקאי, שונאת כל רגע בחייה וחולמת לחזור לימי הרווקות. לכאורה הדמויות האלה היו אמורות להיות קריקטורות מאוד מובנות מאליהן, אבל השילוב החכם שלהן בסדרה הופך אותן למשמעותיות לעלילה. בעיקר אדגר, שמתגלה כדמות המקסימה ביותר בסדרה וגורם חשוב במערכת היחסים הלא מתפקדת של ג'ימי וגרטשן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הכי גרועים שיש. yes
מתי כבר עונה שנייה?/yes

זה המקום להדגיש ש"הכי גרועים שיש" לא ממציאה שום דבר שלא ראיתם בז'אנר הזה: בחור ובחורה שמבלים לילה אחד, נשבעים שלא עוד אבל לאט לאט מגלים שהם מאוהבים, דילמות לגבי המשמעות של מפתח לדירה במערכת יחסים, רגשות קנאה כלפי אקסים. הכל כאן והכל לפי הספר. ובכל זאת, בדינמיקה הנהדרת שבין ג'ימי וגרטשן, כל זה מתאים ועובד. ברור לנו שבסופו של דבר כל אחד מהם יצטרך להתבגר ולהתמסר לזוגיות הזאת, ובכל זאת הדרך לשם כיפית להחריד.

גם תזמון הוא סוד לא קטן בעניין הזה של קומדיות קטנות כמו "הכי גרועים שיש". עם קיץ איכותי יותר ומלא יותר באלטרנטיבות, יכול להיות שלא היינו שמים לב אליה - ולפחות מהסיבה הזאת טוב שהגיעה דווקא עכשיו, גם אם מדובר באיחור לא ממש אופנתי. עם עשרה פרקים של כ-25 דקות כל אחד, כתיבה מרעננת ושני גיבורים גרועים-מקסימים, יש לכם את הזכות להתאהב קצת אחרת הקיץ.

seperator

"הכי גרועים שיש" משודרת בימי רביעי ב-22:30 בערוץ yes Oh וב-yes VOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully