וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגיד תודה שאתה גבר, ואל תקנה גולדסטאר

7.7.2015 / 16:02

הפרסומת החדשה של הבירה נראית כמו פארודיה על קודמותיה. על הגברים באמת להודות על כך שלא מגחיכים את המגדר שלהם ברחבי המדיה, ועל הדרך, לחשוב אם לא נמאס להם להיות חלק מקהל צרכנים רדוד שבולע סטריאוטיפים מיושנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היא היסטרית, אתה שטחי. העולם על פי גולדסטאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הפרסומת החדשה של בירה גולדסטאר לא הביאה עמה בשורה חדשה אל עולם הפרסום, ובטח לא שיווקה את המוצר באופן שונה מהרגיל. המותג, שמקבל כבר שנים קיתונות של ביקורת בעקבות השיווק השוביניסטי האגרסיבי של הבירה לגברים ("תגיד תודה שאתה גבר" ו"תשתחרר גבר"), ממשיך במסע ההשמצות נגד נשים ומציג אותן כהיסטריות, תלותיות, מטומטמות וחסרות אחיזה במציאות. ואתה? תגיד תודה שאתה לא חלק מזה. דרך עדשת הפרסום של גולדסטאר, מדובר בתכונות מולדות שהגנים שלך, גבר, פטורים מהן.

ובכן, גולדסטאר אכן התעלו על עצמם מעט הפעם, כי הפרסומת אמנם דומה לשאר הפרסומות של המותג, אבל לקחה את שנאת הנשים צעד אחד קדימה, מה שמגחיך אותה וגורם לה להיראות כמו פארודיה על הפרסומות הקודמות שלה. כעת, לא נותר אלא לבהות במסך ולהסכים – תגיד תודה שאתה גבר.

תגיד תודה שאתה לא צריך לסבול את הניסיון להגחיך את המגדר שלך בכל מדיה אפשרית. תגיד תודה שמתייחסים אליך ברצינות בפרסומות. תגיד תודה שאתה יכול להיות לבוש ונטול שיפוצי פוטושופ מאסיביים כשמפרגנים לך בכתבה על הקריירה שלך. תגיד תודה שהביגוד שלך, פעמים רבות, פחות יקר. תגיד תודה שאתה יכול להיות איש קריירה בשנות ה-30 לחייך מבלי להיתקל בשאלות ביקורתיות כמו "מתי אתה מספיק להיות עם הילדים שלך?".

גולדסטאר, כמו גם "רמזור" ו"מלחמת המינים", נשענת על הסטריאוטיפים המיושנים כדי להצחיק, ולא באמצעות ציניות, אלא בהומור שמבסס מציאות. הומור שאמור להצחיק אותנו כי יש לו איזושהי אחיזה ביומיום שלנו. האמנם?

תגיד תודה שאין משקאות אלכוהוליים, מכוניות, ארטיקים ועוד שלל מוצרים שמשווקים את עצמם על חשבון הגוף שלך. תגיד תודה שאתה יכול ללכת בחושך בלי גז מדמיע. תגיד תודה שלא שרקו לך ברחוב אף פעם. תגיד תודה שאתה יכול לצאת לריצה בלי חולצה, מבלי שאף אחד יבייש אותך ברחוב. תגיד תודה שאתה יכול לשתות גולדסטאר בבר מבלי לדאוג שמישהו שם לך משהו בכוס.

ואחרי שאמרת תודה שאתה גבר, כדאי לתת מבט חטוף על הנשים והגברים סביבך – מי מהן שרוצה להתחתן, מי מהם שמאמין באמונות טפלות, מי שמעוניינת להישאר רווקה נצחית ומי שלא יכול לחכות להיות אבא. גולדסטאר, כמו גם "רמזור" ו"מלחמת המינים", נשענת על הסטריאוטיפים המיושנים כדי להצחיק, ולא באמצעות ציניות, אלא בהומור שמבסס מציאות. הומור שאמור להצחיק אותנו כי יש לו איזושהי אחיזה ביומיום שלנו. האמנם?

השנה היא 2015, ועדיין לא קצה נפשם של המפרסמים מהחלוקה הבינארית והרדודה של "גברים הם בבונים שמחפשים בחורות ונשים הן משוגעות שמחפשות חתן". ניתן להסיק שגם לצרכנים לא נמאס מזה, ומכאן – שזה עובד. הפרסומת של גולדסטאר מגיעה רק שלושה שבועות לאחר פרסומת כמעט סקסיסטית באותה המידה של תפוזינה, שבה נכנס גבר לחנות ומבהיר באופן חד משמעי שלא יקנה את המשקה – עד שנגלית לעיניו דוגמנית ג'ינג'ית יפהפיה שמשבשת את שיקול דעתו וגורמת לו לאבד את כושר הדיבור ולנסות את המשקה. כלומר, גבר הוא שקול, עד שמדובר בדבר היחיד שמעניין אותו – אישה סקסית. אז, הוא מוכן לעשות גם את הדברים שלא חשב שיעשה.
.
כל שנותר לי לתהות הוא אם קהל הצרכנים הישראלי באמת עד כדי כך קל ומיושן, שהוא לא שם לב שפרסומות מהסוג הזה מועכות אותו לכדי פלטה שבלונית ולא מעבר. לא זה הקהל שאני רוצה להיות חלק ממנו, ולכן הוצאתי את עצמי ממנו מזמן. אז תגיד תודה שאתה גבר, וגם אתה, אל תקנה גולדסטאר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully