וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי עמותת אלמידאן קוראים למנכ"ל התיאטרון החדש להתפטר ומגנים את הצהרותיו

שגיא בן נון וטלי קיים

7.7.2015 / 16:40

פרסום ראשון: חברי עמותת תיאטרון אלמידאן פירסמו הודעת גינוי חריפה נגד מנכ"ל התיאטרון החדש, גסאן אבו ורדה, וקוראים להתפטרותו, לאחר שלא פסל בריאיון את הורדת ההצגה "הזמן המקביל" והתנגד לעיסוק פוליטי בתיאטרון. בהמשך יצאו גם שחקני ההצגה נגד אבו ורדה

כתבת: טלי קיים, צילום: דייב שחר, עריכה: מאיה בן ניסן

פרסום ראשון: חברי עמותת תיאטרון אלמידאן - שחקנים, מוזיקאים, אמנים ופעילי חברתיים ופוליטיים מהמגזר הערבי - פירסמו לפני זמן קצר הודעת גינוי חריפה כנגד מנכ"ל התיאטרון החדש, גסאן אבו ורדה. חברי עמותת אלמידאן מתקוממים בעקבות ריאיון שהעניק אבו ורדה לערוץ 20 בו לא שלל את האפשרות כי יוריד את ההצגה "הזמן המקביל", והתקוממו גם בשל אמירתו כי התיאטרון אינו פוליטי.

חברי עמותת אלמידאן שפרסמו את הודעת הגינוי ברשתות החברתיות הינם הפעיל החברתי ג'וזף אטרש, הבמאי אמיר נזאר זועבי, השחקן איימן נחאס, השחקן והבמאי עאמר חילחל, המלחין פרג' סלימאן, המאמן העסקי והפעיל הפוליטי אשרף קורטם, הזמרת רנין חנא והעיתונאי ראד פרח. הם הביעו את זעמם בעקבות הדברים האלה שאמר אבו ורדה, מנכ"ל התאיטרון ומי שהיה בעבר סגן ראש עיריית חיפה: "אני לא מכיר את ההצגה כלל וכלל. רק היום נכנסתי לתפקידי, ויחד עם זאת אשמח עוד היום להיפגש עם משפחת תמם. אני מבין את צערם הגדול מנשוא. אני הורה בעצמי. אני יכול להבין מה זה לאבד ילד. הוא נשלח להגן על המדינה. אני אעשה כל שביכולתי על מנת לא לפגוע ברגשות המשפחה השכולה". בתשובה לשאלה האם יוריד את ההצגה אמר כי הוא "בודק את כל האפשרויות". עוד אמר: "באתי כדי לייצב את המקום ולהחזיר את התיאטרון למקום של תרבות, זה לא צריך להיות מקום פוליטי. אנחנו אזרחי מדינת ישראל, משלמים מסים וגאים להיות חלק מהמערכת".

בהודעת הגינוי כתבו חברי עמותת אלמידאן: "אנו החתומים מטה מופתעים מהפרסומים בשם המנכ"ל הזמני של תיאטרון אלמידאן, מר גסאן אבו ורדה, במידה ודברים אלו נאמרו על ידיו ואינם עוד פרק במלחמת הספינים של השרה. אנו מגנים בחריפות את הצהרותיו ודורשים את התפטרותו המיידית. במסגרת הרדיפה הפוליטית הבוטה של השרה רגב, שמערבבת בדיה וטענות מסולפות, אנו החתומים מטה מאמינים שאלמידאן צריך לדבוק ביושרה בדרכו האומנותית, לגבות את הצוות שיצר את 'הזמן המקביל' ולהמשיך לעשות תיאטרון פוליטי איכותי במקום לבחור בהתרפסות וכניעה לתכתיבי השרה ולניסיון סתימת הפיות שלה. הצהרותיו עומדות בניגוד מוחלט למנדט שניתן לו כמנהל זמני של התיאטרון ואינן מייצגות את קהילת התיאטרון".

גם צוות "הזמן המקביל" פרסם בהמשך לדבריהם של חברי העמותה הסתייגות משלו מדברי המנכ"ל הנוכחי. "אנחנו צוות תיאטרון אלמידאן, עובדים, שחקנים והצוות הטכני: מודיעים בזאת שההצהרות של האדון ג'סאן אבו ורדה 'שמונה זמנית כממלא מקום מנכ"ל תיאטרון אלמידאן' שהתפרסמו היום בתאריך 7.7.2015 לא מיצגות אותנו ואנחנו מגנים אותן באופן חד משמעי", נכתב בהודעה מטעמם.

עוד הוסיפו השחקנים: "אנחנו מודיעים, במידה שהצהרותיו נכונות ובלתי מסולפות, שלא נמשיך להיות חלק מתיאטרון אלמידאן כל עוד שאדון אבו ורדה ימשיך בתפקידו".

צוות ההצגה הציב אולטימטום להנהלת התיאטרון והודיעו שיגישו את התפטרותם מתפקידם בתיאטרון במידה ולא תתקיים ישיבה משותפת ומנכ"ל התיאטרון יבהיר את עמדותיו עד יום חמישי.

ההצגה "הזמן המקביל" שבחלקה מבוססת על כתביו של המחבל המורשע ואליד דקה, מגוללת את סיפורו של ודיע, אסיר בטחוני המנסה לבנות עוד לקראת חתונתו הקרבה. ההצגה תעלה הערב שוב בתיאטרון אלמידאן. בהודעתם התייחסו חברי צוות ההצגה להעלאתה הערב וכתבו: "'הזמן המקביל' תעלה הערב... כתשובה להצהרות האלו... ומתוך אמירה ברורה שלא ניתן לצנזר את חופש הביטוי והיצירה".

על המסר חתומים כותב "הזמן המקביל" שגם ביים את ההצגה, בשאר מורקוס, המנהלת האמנותית של התיאטרון סלווה נקארה, מנהלת השיווק של התיאטרון, מחאסן ראבוס, וצוות השחקנים: הנרי אנדראוס, טארק קובטי, נג'דיה אבראהים, אימן נחאס, מוראד חסן, שאדן קנבורה, שאדי פכר אלדין, דוריד לדאוי ואיבאא מונדר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully