וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאות בוז לעבר מירי רגב בפתיחת פסטיבל הקולנוע ירושלים

9.7.2015 / 21:38

שרת התרבות והספורט הצהירה בפתיחת פסטיבל הקולנוע ירושלים כי בכוונתה לשנות את סדר העדיפויות בעולם התרבות בישראל וזכתה לקריאות בוז. "את שלי אני אגיד גם אם הם מנסים לסתום לי את הפה", כתבה רגב בפייסבוק

מירי רגב מטקס פרסי התיאטרון. ניב אהרונסון
רגב/ניב אהרונסון

פתיחת פסטיבל הקולנוע ירושלים בבריכת הסולטן היתה שידור חוזר של פתיחת פסטיבל ישראל: שרת התרבות והספורט מירי רגב זכתה לקריאות בוז בעקבות נאומה. רגב הצהירה כי בכוונתה להגדיר מחדש את סדרי העדיפויות בעולם התרבות בישראל. יש לציין כי כשרגב עלתה לבמה, היא התקבלה במחיאות כפיים מעורבות בקריאות בוז.

רגב הגיבה לתקרית בסטטוס בעמוד הפייסבוק שלה: "לא קל להם, לאותו קומץ מעולם התרבות מולי. גם הערב, במהלך נאומי בפתיחת פסטיבל הקולנוע בירושלים, שם אמרתי באותה נשימה כי אני מתכוונת להוביל לשיח יצירתי כזה של כולנו ועל כולנו בשני מישורים. האחד, שיח שיהיה מבוסס על מתן ביטוי לקשת הדעות והאמונות מתוך חרות אמנותית. והשני, הגדרה מחודשת ועדכנית של סדרי העדיפויות בעולם התרבות הישראלי ושניהם כאחד, מתוך קשב וכבוד הדדיים. על כך זכיתי לקריאות בוז מאותו קומץ בקהל. חבל מאוד שאנשי תרבות בוחרים להגיב בצורה כזו ובאירוע חגיגי שכזה. את שלי אני אגיד, גם אם הם מנסים לסתום לי את הפה. אמשיך לפעול למען הנגשת התרבות בכל חלקי הארץ ובקרב כלל האוכלוסיה. פסטיבל הקולנוע הנערך בירושלים, בירת ישראל הוא ללא ספק חוויה מיוחדת ומרגשת בעיקר משום שירושלים הופכת להיות תפאורה, בימה ומסך לפסטיבל".

seperator

קודם לכן, נאם נשיא המדינה ראובן ריבלין. ריבלין התייחס לעיסוק בסרט "אל סף הפחד" ואמר: "בחודש האחרון כיכבה התרבות והאמנות הישראלית בכותרות העיתונים ובמהדורות החדשות. גם הפסטיבל היפה הזה זכה לחשיפה רבה. אך חייבים להודות על האמת: לא תמיד היתה נחת בחשיפה הזאת והשיח החשוב כשלעצמו חצה את גבולות הטעם הטוב. אסור להתעלם מהמחלוקות, אסור לטשטש אותם ויחד עם זאת, יש צורך לשבת יחד ולהבין כיצד מאחדים כוחות למען המטרה הגדולה של פריחת התרבות הישראלית".

בחודש שעבר יצאה רגב נגד הקרנת "אל סף הפחד" בפסטיבל. רגב נפגשה עם אנשי הנהלת הפסטיבל ואמרה כי במידה והסרט יוקרן בפסטיבל, תוקפא התמיכה בו. בפסטיבל ירושלים החליטו להיענות לאולטימטום והסרט הוקרן מחוץ למסגרת הפסטיבל. עם זאת, הוא עדיין מתמודד בתחרות התיעודית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully