וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוגגים עם שרון גל: ההוצאות להורג הטלוויזיונית שיישארו איתנו לנצח

14.7.2015 / 2:50

יוזמת עונש המוות של חבר הכנסת שרון גל עוררה דיון סוער, אבל בעיקר הזכירה לנו כמה רגעים שוברי לב מההיסטוריה הקרובה. אולי צפייה חוזרת בהם תגרום למישהו לשקול שנית

פוסי בומפנסרו - "הסופרנוס"

בעולם שבו כל החוקים בטלים, שבו כולם מסתירים מכולים ומנסים לשרוד עוד יום בשרשרת המזון - יש רק אמת אבסולוטית אחת: או שאתה איתנו או שאתה איתם. הרגע שבו ביג סאל "פוסי" בומפנסרו בחר להפוך להיות מודיע של ה-FBI היה הרגע שבו נחרץ גורלו. זה קרה באחד מהשיוטים בספינה עם החברים שגדלו איתו, שסמכו עליו, שידעו שהוא אחד מהם. ושם, בין עוד זיכרון לסאלוטה אחרון בהחלט, הגיע הרגע שלו לשלם על הבחירות שעשה.

ראיין שאפל - "24"

האמ-אמא של כל הקליף הנגרים באשר הם, וככל הנראה הרגע הכי דרמטי בתולדות "24". זה קרה בסוף העונה השלישית, כשמנהל CTU ראיין שאפל, מוגדר כמטרה על ידי ארגון טרור שמאיים להפיץ וירוס קטלני בארה"ב. כשהוא נותר ללא כל אפשרות אחרת מחליט נשיא ארה"ב להטיל על ג'ק באוור משימה סודית: לחסל את ראש סוכנות ההגנה מפני טרור. זה היה הפרק ה-18 של העונה השלישית והפך את שאפל, דמות די שנואה לאורך הסדרה, לגיבור בבת אחת.

הרגע המדהים הזה הגיע שנים ספורות אחרי פיגוע הטרור הקטלני בתולדות ארה"ב. האומץ של יוצרי "24" לייצר סיטואציה שבה נשיא אמריקני מחליט להוציא להורג אזרח אמריקני ולהיכנס לארגון טרור, הוא משהו שגם ב-2015 קשה לראות מישהו אמיץ מספיק שישחזר את הרגע הזה.

גייל בטיקר - "שובר שורות"

אפשר להתווכח לנצח על התהליך שהפך את וולטר ווייט להייזנברג, אבל קשה להאמין שהוא היה מגיע לסיומו בלי הרגע הזה. כמה טבעי שזה בכלל לא יהיה וולטר שלוחץ על ההדק, אלא דווקא ג'סי. גייל לא היה עוד סוחר סמים עם יהלומים בשיניים ומבטא מקסיקני, לא היו לו עסקים עם אנשים מפוקפקים והוא מעולם לא חשב על האפשרות לפתוח רשת לעוף מטוגן. גייל היה האיש האפור שהולך לעבודה וחוזר, חסר כל מודעות למתרחש סביבו, ובדיוק בגלל זה הרצח שלו הוא הרגע ששינה סופית את המסלול של שני הגיבורים.

נד סטארק - "משחק הכס"

"משחקי הכס" לא המציאה דבר. הרג של גיבורים ראשיים בסדרות היה קיים עוד הרבה לפני שהעולם האכזר של ווסטרוז נכנס לחיינו, ובכל זאת הרגע הזה בפרק 9 של העונה הראשונה שינה אותנו לנצח. נד סטארק לא היה רק דמות קלאסית של גיבור, כזה שנבנה לנגד עינינו בקפידה במשך תשעה פרקים, הוא היה גם הדמות של שון בין - כוכב קולנוע אהוב שעמד במרכז מסע הקידום של רשת HBO לקראת הסדרה.

עד הרגע הזה שבו ראשו של נד התגלגל על רצפת הארמון תמיד נראה היה שמשהו יקרה, מישהו יצוץ ברגע האחרון וכמו תמיד ישאיר את גיבורנו לחיות עוד יום. מאז כבר למדנו להיזהר הרבה יותר עם הדמויות שאנחנו אוהבים, ולא שזה עזר לנו יותר מדי בהמשך הדרך.

זואי ברנס - "בית הקלפים"

זאת אמנם לא הוצאה להורג במובן הקלאסי של המילה, אבל לכל דבר ועניין סופה של זואי ברנס הוא סוג של גזר דין על תוצאות מעשיה. הכתבת השאפתנית שלא בחלה בשום אמצעי כדי להתקדם, כולל לשכב עם מקורות, להעלים עין ממעשים נוראים ולשקר לאבא בטלפון. בדיוק ברגע שבו היא הבינה שמשהו במסלול הזה לא מסמן על אופק חיובי, החליט האיש שהעלה אותה לגדולה להפגיש אותה עם רכבת דוהרת. ועדיין, זה לא היה WTF גדול יותר מהנאום של דני דנון על האייפון.

ג'ו קרול - "דה פולואינג"

המוות של ג'ו קרול ב"The Following" היה משהו שכולם חיכו לו שנים וכשהוא הגיע, אף אחד לא האמין שזה קרה באמת. ככלות הכל, קרול, הרוצח הסדרתי בעל המבטא הסקסי, תמיד הצליח להציל את עצמו בזכות החורים הגדולים והמופרכים בעלילת הסדרה. אבל לקראת סוף העונה השלישית, גם קרול הומת. זריקה, אם תהיתם.

ברור שלפני ההוצאה להורג הוא עוד הספיק לטבוח בכמה ניצבים ולחשמל את קווין בייקון אבל אחרי טריליון גופות, סופו של קרול הגיע. הוא כמובן חזר לככב כרוח רפאים די אטרקטיבית. לגיטימי.

ניקולס ברודי - "הומלנד"

בסוף ברודי מת. אפילו ראינו גופה מפרפרת. ובכל זאת, הוצאתו להורג של סרג'נט ברודי (איך הולך הקטע של הורדת הדרגות בקלון, מישהו בקהל יודע?) גרמה לנו לפקפק במותו. הרי מדובר בדמות ראשית בסדרה שהיא לא "משחקי הכס". דמות ראשית שהיתה צריכה למות, אם כבר, שתי עונות מוקדם יותר פלוס התפוצצות למאות חלקיקי גופה. אז תלייה באמצעות טרקטור? נו, באמת. מצד שני, מדובר באיראנים. עם כל הסנקציות הכלכליות סביר להניח שתלייה באמצעות טרקטור היא דבר די מקובל בטהרן בימינו.

בכל מקרה, ברודי מת. קארי מת'יסון ראתה אותו מחרחר מהצד וצעקה. ולמען האמת, זה קרה כמעט בכל פרק של "הומלנד". למה אנחנו נוטרים טינה לברודי ולתלייה באמצעות טרקטור? אה, בגלל שהוא לא לקח איתו את דיינה, אולי הבת המתבגרת הכי מעיקה בטלוויזיה בסתיו 2013.

מאנס ריידר - "משחקי הכס"

החיים מתחלקים לשניים: אלו שמסכימים לתת למישהו אחר לדרוך עליהם ואלא שמעדיפים להישרף לפני שזה יקרה. מאנס ריידר שייך לחלק השני של המשוואה הזאת, ולכן הוא גם קיבל את מבוקשו מסטאניס באראתיאון בתחילת העונה החמישית. מנהיג הפראים מהצפון הרחוק יכול היה לכרוע ברך ולזכות באפשרות לפצפץ ראשים של בולטונים תחת שרביטו של סטאניס, אבל כמו כל כך הרבה אנשים נאיבים לפני (היוש נד) בחר בכבוד. לפחות ג'ון שלג היה שם כדי לגאול אותו מייסוריו, יש אנשים שלא זכו לחסד הזה.

שירין באראתיאון - "משחקי הכס"

תראו מה זה, רק דיברנו על אנשים שלא זכו לחסד בזמן שנשרפו בלי רחמים לעיני כל, כששני ההורים שלהם מפקחים על כך - והנה הגיעה שירין. איזה עולם קטן. קשה לזכור עוד סצנה שעוררה כל כך הרבה רעש, איומים בעזיבה ושנאה כלפי היוצרים מאשר הרגע הזה. אחרי הכל, כמה עוד סדרות אתם מכירים שהציגו שריפה של ילדה תמימה, בהוראת אביה והכל כחלק מטקס וודו שנועד להבטיח את נצחונו בקרב. לפחות הקארמה הופיעה מספר פרקים אחרי, אבל לשירין זה כבר ממש לא יעזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully