וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל אמנסטי: "לא הייתי רוצה שזה יסתיים במישור המשפטי"

16.7.2015 / 11:50

בעקבות הקמפיין "מסמסים לרוביק" שהשיקה אמנסטי השבוע במסגרת הפעלת לחץ על ראש עיריית באר שבע, פצחו פעילי ימין בקמפיין נגדי, "מסמסים לאמנסטי", ופרסמו את מספרו של מנכ"ל ארגון זכויות האדם

יח"צ - חד פעמי

(בוידיאו: טריילר לסרט "רעד בעזה")

"ארגון אמנסטי שולח הודעות סמס לראשי ערים בדרום במטרה לקדם את סרטי התעמולה הערבית. היום אנחנו שולחים סמסים לאמנסטי כדי להביע את דעתנו בעניין", כך כותבים פעילי ימין בעמוד הפייסבוק 'מסמסים לאמנסטי'.

העמוד, שצבר בינתיים 55 לייקים בלבד, מפרסם בתמונת הרקע שלו את מספרו של יונתן גר, מנכ"ל ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל בישראל, ומעודד גולשים לסמס את התנגדותם להקרנת הסרט "רעד בעזה" בכל מקום שאיננו עזה.

"במהלך הימים האחרונים פרסם ארגון אמנסטי את מספר הטלפון של ראשי ערים בדרום, בכללם ראש עיריית באר שבע. פעילי הארגון ואחרים המזדהים עם מטרותיו שלחו הודעות סמס רבות במטרה להשפיע על ראשי הערים לאפשר להם להקרין את סרט התעמולה אודות ההתמודדות של תושבי עזה עם טראומות 'צוק איתן'", נכתב בתיאור העמוד.

"אנחנו, אזרחי ישראל השפויים בדעתם והאוהבים את המדינה, חושבים שאם מספיק אנשים יסמסו לארגון אמנסטי הם יקבלו קצת שכל ויארגנו הקרנת סרטים כאלה במקום היחיד הראוי להם - עזה", הם ממשיכים ומבקשים מהשולחים לפרסם צילום מסך של הסמס בעמוד הפייסבוק של הקמפיין ולעזור בהפצתו.

יונתן גר אומר הבוקר לוואלה תרבות שנתקבלו בנייד שלו עד כה כ-17 הודעות בלבד אך לדבריו: "מבחינת התוכן אני חייב להגיד שמידת הנימוס נשמרת. ההודעות מכובדות".

מי שלא שומר על כללי הנימוס ובפרט על האתיקה העיתונאית לדבריו של גר, הוא פעיל הימין שי שמאי גליק, שהיה ממקימי העמוד וממובילי המהלכים נגד הסרט. "זה קמפיין של ערוץ תקשורת. הוא כתב של ערוץ 20 שביד אחת מפעיל בפייסבוק קמפיינים של סמסים נגד ראשי ערים, שרים ועכשיו נגדי, וביד שנייה כותב כתבות על התוצאות של הקמפיינים האלה כאילו זה לא הוא עצמו". מתוך 17 ההודעות שקיבל יונתן הוא סופר חמש הודעות מגליק כהודעה אחת.

"הוא מציג את עצמו לגופים ככתב ynet כי ערוץ 20 יושב על הפלטפורמה של ynet. ושואל מה יש לך להגיד על הנושא על נושא של קמפיין שהוא עצמו יוזם. הוא לא כותב בכתבות שלו שהוא עצמו יזם את הקמפיין".

יונתן גר. עומר מסינגר, מערכת וואלה! NEWS
יונתן גר/מערכת וואלה! NEWS, עומר מסינגר

אבל הקמפיינים האלה עובדים וגרמו כבר לביטולן של שתי הקרנות.
"קודם כל יש שאלה מה זה עובדים. מבקשים עכשיו הקרנות של הסרט בכל רחבי הארץ. כולל הקרנות נוספות בדרום. זו כמות עניין שלא הייתה אם הוא לא היה נוגע בנושא".

אך ניכר שגר חושש כי איננו מוכן לתת פרטים לגבי מיקום ההקרנות בטענה שמועדיהן טרם פורסמו, ומוסיף שיוזמות ההקרנה לא נעשו מטעם ארגון אמנסטי. "לא רוצה להקדים את המאוחר", אומר גר ומסרב לתת את שמות היישובים או את שמות היוזמים.

"אני רוצה להעביר מסר למוטי שקלאר יו"ר ערוץ 20 ולערן טיפנבורן העורך הראשי של ynet, ולהגיד שמבחינתי זה קמפיין שמחובר לגופי התקשורת שלהם והם צריכים להתנער מהדבר הזה בפומבי".

"המשך עבודתו של פורום הדו קיום בנגב הוא הסיבה המרכזית שאנחנו ממשיכים לפעול בנושא", אומר גר בהתייחסו לעתיד מרכז "מולתקא מפגש", מקלט עירוני בבאר שבע שנתמך על ידי העירייה ובו הייתה אמורה להתקיים ההקרנה בראשון האחרון. "ההחלטה של רוביק דנילוביץ' היא חמורה לא רק ביחס לסרט וחופש היצירה, היא חמורה כי היא משאירה עננה מעל קיום של עמותה שעושה עבודה נהדרת בדרום ופעילה שם כבר 10 שנים, במקום שהוא עצמו כסגן ראש עיר סייע להם לקבל. פתאום הם לא יודעים איך לתכנן את לוח הפעילויות".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ניצחתי" מכריז גליק בעמוד הפייסבוק שלו בעקבות ביטול ההקרנה בשדרות/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נוצרה חשיבות עקרונית לפתור את הסוגיה הזאת כדי שיוכלו להמשיך לעבוד כרגע" ממשיך גר. "הם לא יודעים איך להמשיך כרגע. קובעים לוח פעילויות ואם הפעיל שי גליק יחשוב שזה לא בסדר אז סמס אחד לראש העיר פותר את העניין? איפה זה משאיר את חופש הביטוי?".

בעת ביטול ההקרנה נמסר מעיריית באר-שבע: "עיריית באר-שבע אוסרת על כל פעילות פוליטית בנכסים עירוניים. עם היוודע כוונת העמותה לקיים פעילות זו, פנה היועץ המשפטי לעירייה לנציגי העמותה והבהיר להם מדיניות העירייה בהתאם להסכם הקצאת הנכס. לאור זאת הודיעו נציגי העמותה על ביטול הקרנת הסרט שנועד להערב".

בתגובה לביטול יזמו השבוע באמנסטי אינטרנשיונל קמפיין משלהם שנקרא "מסמסים לרוביק". "תשובת ראש העיר מתעלמת מהרבה מאוד מרכיבים כולל פסיקות בג"ץ בנושא", אומר גר. "יש פסיקת בג"ץ שעסקה באופן מאוד מפורש בחוסר היכולת של עירייה לאסור קיום אירועים פוליטיים. לי נראה חבל שההכרעה כאן תהיה במישור המשפטי. תהיה אם לא תהיה ברירה. אבל אני מעדיף לסיים את הסיפור הזה בידיעה שעיריית באר שבע והפורום לדו קיום עובדים טוב יחד. אני מוכן לנצל את ההזדמנות הזו לקרוא לרוביק דנילוביץ' ליזום מהלך שיוביל לתוצאה כזאת". וגם כאן גר לא מוכן לפרט מי יפנה לבג"צ ומתי. מראש העיר לא נמסרה בינתיים תגובה כלשהי.

אתם כאמנסטי מרגישים אשמה במצב הנוכחי של פורום הדו קיום בנגב?
"הסיבוך נוצר על ידי ראש העיר אני לא חושב שיש מישהו שמתבלבל בשאלה הזאת. ראש העיר קיבל כמה סמסים וקיבל החלטה נמהרת ועכשיו הוא קצת בפינה שהוא לא יודע איך לצאת ממנה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם זהבה גלאון היא בין המסמסים לרוביק/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד התרחשויות אלה ואולי כדי לא לפעול נגד הקרנת "רעד בעזה" בערים נוספות בדרום בכל פעם מחדש, עלתה הבוקר עצומה מרוכזת תחת הכותרת 'לא לסרטי התעמולה בדרום'.

"אנו, תושבי הדרום ומדינת ישראל כולה, לא נסכים להקרנת סרטי התעמולה של ארגון "אמנסטי" במוסדות הציבוריים ביישוב שלנו. אותו ארגון שמאל קיצוני מבקש, בתואנות שונות של 'זכויות אדם' ו'חופש ביטוי' להפיץ את תעמולת האויב הערבי בקרב אזרחי ישראל. אנו, כציבור שאוהב את המדינה וסבל רבות בשנים האחרונות מהתקפות טרור בלתי פוסקות, דורשים מראשי הערים לא להסכים להקרנת סרטי התעמולה בכל מוסד ציבורי או עירוני. לא נסכים לתת במה לאויב אכזרי ורצחני אשר מבקש להשמיד אותנו". נכון לפרסום דברים אלה חתמו על העצומה כ-18 איש.

ממוטי שקלאר נמסר בתגובה: "אני יו"ר הערוץ אני לא נכנס לרזולוציות האלה".

מערוץ 20 נמסר: "שמאי גליק אינו מועסק באופן פורמלי על ידי ערוץ 20 או אתר הערוץ. בכל מקרה כל הטענות שעלו בכתבה תיבדקנה".

מאתר ynet: "איננו מכירים את פרטי הנושא. כך או כך האדם או הכתב אינו עובד ב-ynet או קשור בצורה זו או אחרת לאתר".

שי גליק מסר בתגובה: "בכתבה הראשונה לא נכתב שום קמפיין אלא רק ידיעה על הקרנת הסרט! את הכתבה השנייה לא אני כתבתי", ממשיך גליק שביקש להבהיר כי איננו כתב קבוע בערוץ 20 אלא פרילנסר. "מה שכן, הכתבה הראשונה אכן הביאה לסיקור תקשורתי רחב. ובין היתר גרמה לביטול הסרט. כשאתר מציין שבזכות הכתבה זה ירד אין הכוונה רק בזכות הכתבה. זה ברור. אני שואל למה מנכ"ל אמנסטי חסם אותי בדף של אמנסטי? הוא עוקב אחרי בפייסבוק. האם מי שאמון על חופש הביטוי חוסם כל מי שלא מסכים איתו?"

"אין קשר בין הכתבה לקמפיין! נקודה", מוסיף גליק ואומר לוואלה תרבות. "הקמפיין שלי לגיטימי. עובדה שהוא עצמו משתמש בקמפיין שלי עצמו". באשר לפנייתו של גר אל ערוץ 20 ו-ynet כדי שיתנערו מהקמפיין, גליק לא מתרגש ואומר: "שיבקש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully