וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכה בפרס הסרט העלילתי בפסטיבל הקולנוע ירושלים: "תיקון" של הבמאי אבישי סיון

16.7.2015 / 22:15

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסרט "תיקון" של הבמאי אבישי סיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הזוכים בפסטיבל הקולנוע ה-32 ירושלים הוכרזו הערב (חמישי). הפסטיבל השנה התקיים על רקע סערת הסרט "אל סף הפחד", העוסק ביגאל עמיר ומשפחתו, שלא זכה הערב בפרס.

הזוכה בפרס חג'ג' לסרט הישראלי העלילתי הטוב ביותר, בסך 120 אלף ¤, הוא הסרט "תיקון" בבימוי אבישי סיון ובהפקת רונן בן-טל, משה וליאון אדרי. זהו הפרס בסכום הגבוה ביותר המוענק כיום בפסטיבל בישראל. הסרט "תיקון" זכה גם בפרס לתסריט שהוענק לאבישי סיון, בפרס לשחקן שהוענק לח'ליפה נאטור ובפרס לצילום שניתן לשי גולדמן.

הזוכה בפרס ון ליר לסרט התיעודי הטוב ביותר בסך 30 אלף ¤ הוא הסרט "הוטליין", בבימוי סילבינה לנדסמן ובהפקת סילבינה לנדסמן ופייר אוליבייה בארדט.

הסרט "ג'רוזלם" קטף גם את הפרס לעריכה שניתן לרעות האן, יואב פז ודורון פז, וגם את פרס חביב הקהל שהוענק לבמאים יואב פז, דורון פז, שגם חתומים על הפקתו לצד רותם לויים וניר מירצקי, שגם להם הוענק הפרס.

סרט נוסף שקטף שני פרסים הוא "חתונה מנייר" בבימוי והפקה של ניצן גלעדי – גם את הפרס לסרט ביכורים, וגם את הפרס לשחקנית שהוענק לאסי לוי.

פרס פורום מבקרי הקולנוע בישראל לסרט הישראלי העלילתי הטוב ביותר הוענק לסרט "נדיה-שם זמני" שביימה טובה אשר והפיקו אסתי יעקב מקלברג וחיים מקלברג.

פרס ון ליר לבימוי סרט תיעודי הוענק לנירית אהרוני על סרטה "בת זונה", שזכה גם בפרס למוזיקאי בסרט תיעודי שהוענק לאופיר לייבוביץ'.

לציון לשבח מטעם חבר השופטים זכה הסרט "פרינסס שואו" בבימוי עידו הר ובהפקת לירן עצמור.

חבר השופטים של תחרות חג'ג' לקולנוע ישראלי עלילתי באורך מלא וגם של תחרות ון ליר לקולנוע ישראלי תיעודי כלל את אלמה טטרגיץ מפסטיבל סרייבו, מתיאס ווטר קנול מפסטיבל ברלין, הבמאי הטורקי טייפון פירסלימוגלו ומבקרת הקולנוע יעל שוב.

בתחרות לקולנוע ישראלי קצר, פרס לסרט העלילתי הקצר הוענק לסרט "הקו של גרייס" בבימוי רותם קפלינסקי ובהפקת אייל שיראי; פרס לבימוי בסרט עלילתי קצר ניתן ליהונתן אינדורסקי על סרטו "החזן והים"; פרס לסרט תיעודי קצר הוענק לסרט "בינתים מזל" בבימוי מזל בן ישי מבית הספר מעלה לקולנוע; פרס לסרט אנימציה הוענק לסרט "שלג חם" בבימוי אירה אלשנסקי מהאקדמיה לאמנויות ועיצוב בצלאל; וציון לשבח ניתן לסרט "גבולות" שביימה דנה לרר מאוניברסיטת תל אביב. חבר השופטים בתחרות זו כלל את הבמאי והמפיק המקסיקני גבריאל ריפשטיין, הבמאי והתסריטאי אלעד קידן והבמאית, והתסריטאית והמשוררת נטעלי בראון.

בתחרות "ברוח החופש" ע"ש וים ון ליר ניתן פרס לסרט עלילתי ל"שלושה חלונות ותלייה" בבימוי איסה קוסיה; פרס לסרט תיעודי ל"כפתור הפנינה" בבימוי פטריסיו גוזמן; וציון לשבח מטעם חבר השופטים לסרט "בלי לומר מילה" בבימוי ענת גורן, בהפקת דניאלה רחמינוב-סידי וענת גורן. חבר השופטים של תחרות זאת כלל את הבמאית והתסריטאית טלי שלום עזר, את השחקנית הצרפתיה לטיסיה איידו ואת העיתונאית הצרפתיה הלן שומן.

בתחרות הבינלאומית לסרטי ביכורים, בחסות פדרציית מבקרי הקולנוע FIPRESCI, פרס לסרט ביכורים בינלאומי הוענק לסרט "שירים שלמדתי מהאחים שלי" בבימוי קלואי ז'או; ובציון לשבח מטעם חבר השופטים לסרט ביכורים ישראלי זכה "חתונה מנייר" בבימוי ובהפקת ניצן גלעדי. חבר השופטים בתחרות זאת כלל את חוסה לואיס לוסה מספרד, את ג'ק מנר מבלגיה ואת יאיר רוה מישראל.

בתחרות לאמנות וידאו וקולנוע ניסיוני זכו בפרסים "מפעל" של מאיה גלר ו"אחרון היורים מגוף ראשון" שהוענק לבועז לוין ולאדם קפלן. בתחרות זאת חבר השופטים כלל את האמנית והקולנוענית האוסטרית מנו לוקש, את האוצר רן קסמי-אילן ואת האוצרת עדנה מושנזון.

בתחרות החוויה היהודית, פרס לסרט העוסק במורשת יהודית הוענק ל"זלדה: אישה פשוטה" בבימוי יאיר קדר; ניתן ציון לשבח לסרט הקצר "החזן והים" בבימוי יהונתן אינדורסקי; ופרס לסרט העוסק בשואה הוענק ל"מורשת נאצית: מה שעשו אבותינו" בבימוי דיוויד אוונס. בתחרות זאת חבר השופטים כלל את ד"ר רוב רוזט, את ליאת בן חביב ואת מימי אש.

השחקן ג'ון טורטורו היה אורח הכבוד של הפסטיבל, שנפתח בסרט בו הוא משחק, "אמא שלי" של נני מורטי. עוד הגיעו לפסטיבל הבמאי האוסטרי אולריך זיידל ומנהל פסטיבל ברלין דיטר קוסליק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully