וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: הגודל קובע גם בקולנוע

19.7.2015 / 9:34

"אנטמן" של מארוול פתח עם 55 מיליון את הסופ"ש הראשון שלו בקופות, משביע רצון כשלעצמו, אבל לא כשמדובר בסרט גיבורי על. וגם: "המיניונים" ממשיכים לעשות מיליונים. דורון פישלר מסכם סוף שבוע בקופות

יח"צ - חד פעמי

תכונתו העיקרית של "אנטמן": הוא אמנם גיבור גדול, אבל הוא קטן. וזה נכון גם קופתית. "אנטמן", סרט גיבורי העל החדש מבית העולם הקולנועי של מארוול, עלה בסוף השבוע לאקרנים, אצלנו ובארצות הברית. ועל פי ההערכות הנוכחיות, הפתיחה של "הסרט באמריקה תסתכם בכ-58 מיליון דולר. בדרך כלל, פתיחה כזאת לסרט שאיננו המשך ולא מבוסס על דמות מוכרת במיוחד היתה נחשבת למוצלחת מאוד, אבל במשפחת סרטי מארוול זה הופך אותו לאחד האחים הפחות מוצלחים. המגה-סדרה הזאת כוללת סרטים שהשיגו כמה מהפתיחות הגדולות של כל הזמנים, וגם הסרטים הקצת פחות גדולים הם גדולים. בשנה שעברה החברה עמדה מול אתגר שמזכיר מאוד את המצב הנוכחי עם "אנטמן": סרט חדש שמבוסס על דמויות מוזרות למדי שרוב הקהל מעולם לא שמע עליהן. הסרט הזה היה "שומרי הגלקסיה", הוא היה הצלחה אדירה, גם ביקורתית, ופתח עם 94 מיליון דולר בדרך להכנסות של יותר מ-300 מיליון דולר בארצות הברית לבדה. ל"אנטמן" זה לא יקרה. למעשה, מבין 12 סרטי היקום הקולנועי של מארוול עד היום, רק "הענק הירוק" השיג פתיחה קטנה יותר (55 מיליון). למרות כל זה, "אנטמן" הוא בהחלט לא כישלון: הוא יחזיר את ההשקעה בו ולמעלה מכך. אבל בסטנדרטים של מארוול, הוא קטן.

"המיניונים", אחרי פתיחת ענק (115 מיליון) בשבוע שעבר, יורדים השבוע להכנסות של כ-47 מיליון דולר. המיניונים הם מכרה זהב: הסרט החדש בכיכובם הכניס בסך הכל כבר 214 מיליון דולר בארצות הברית, ויותר מחצי מיליארד דולר בכל העולם.

אל המקום השלישי, עם כ-28 מיליון דולר, נכנס "אסון מהלך", הסרט החדש של ג'אד אפטאו, שכתבה איימי שומר, שגם מככבת בו. אפאטאו היה לתקופה קצרה מלך הקומדיה האמריקאית, הסרטים שביים או הפיק ("בתול בן 40", "Knocked Up", "סופרבאד") היו הצלחות סדרתיות, אבל אחריהם הגיעו כמה סרטים שכשלו ("אנשים מצחיקים", "הכל יחסים"). "אסון מהלך" מחזיר את אפטאו למסלול: הביקורות על הסרט מצוינות. מסחרית, הפתיחה של הסרט רחוקה מלהיות היסטורית, אבל היא נמצאת בטווח הציפיות.

המיניונים.
מכרה זהב

הדינוזאור הענק "עולם היורה" (מקום רביעי השבוע) ממשיך לרמוס את ספרי ההיסטוריה הקופתית. השבוע הוא חצה את קו ה-600 מיליון בהכנסות בארצות הברית לבדה: יש רק שלושה סרטים אחרים שעשו את זה אי פעם – "אווטאר", "טיטניק" ו"הנוקמים", והוא הגיע לנקודה הזאת מהר יותר מכולם. מבחינת הכנסותיו בעולם כולו, הסרט יציין בימים הקרובים שתי נקודות ציון – הוא עקף את "מהיר ועצבני 7", ובכך גם עבר את המיליארד וחצי בהכנסות.

ציון דרך קטן יותר, ובכל זאת מרשים: "הקול בראש" של פיקסאר (מקום חמישי בטבלה השבועית) הגיע אל מעל ל-300 מיליון דולר בארצות הברית. "שליחות קטלנית: ג'נסיס", לעומתו, ממשיך להידרדר מטה מטה. מהמקום השישי השבוע הוא הכניס כ-5 מיליון דולר בלבד, והוא יאבק קשות כדי להגיע להכנסות כוללות של 100 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully