וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך עושה ערפד: דברים שלמדנו בסט של "הנגיף"

20.7.2015 / 0:02

בקור של מינוס 25 מעלות מאיה פז עשתה את דרכה אל אתר הצילומים של סדרת האימה המצליחה. היא גילתה שם מטה אימונים של ערפדים, מחסן שלם של איברים קטועים ואיש אחד שכולם סוגדים לו

יח"צ - חד פעמי

ביקור בסט צילומים של גיירמו דל טורו הוא לא עניין שיש להקל בו ראש. הקולנוען המקסיקני נחשב לאחד מבכירי במאי הפנטזיה והמדע הבדיוני, שקהל מעריצים אדוק עוקב אחריו עוד הרבה לפני להיטיו הגדולים "המבוך של פאן" ו"הלבוי". הפרויקט הטלוויזיוני הראשון שלו, "הנגיף", הפך באופן טבעי לאחת הסדרות המסקרנות של עונת השידורים הקודמת.

"הנגיף" עוסקת במגפה מסתורית המתפשטת בניו יורק וגורמת למי שנדבק בה להפוך לערפד. היא מבוססת על סדרת רומנים גרפיים שכתב דל טורו ביחד עם צ'אק הוגן, ומביאה סיפור חוצה יבשות ותקופות, המתחקה אחר מקורותיה של המחלה במקביל לניסיונות למיגורה. מי שאחראי על הניסיונות האלו הוא ד"ר אפרים גודוות'ר, בגילומו של בוגר "בית הקלפים" קורי סטול, המנצח על צוות שחקנים בינלאומי ומגוון.

כשהחלו צילומי העונה השנייה, פיזרה לרגע ההפקה את מעטה החשאיות סביב הצילומים והזמינה קבוצת עיתונאים לבקר על הסט. וכך, בקור של מינוס 25 מעלות, עשיתי את דרכי אל אולפן בקצה המזרחי של טורונטו, כדי לראות במו עיני איך יוצר דל טורו קצת מהקסם שלו.

בצלמו ובדמותו

הדבר הראשון שלמדתי על סט "הנגיף" הוא שגיירמו דל טורו כמעט ולא מגיע אליו. זה צפוי ומקובל; יוצרים בטלוויזיה, בייחוד כאלו בסדר הגודל שלו, מוודאים שהסדרה נעשית בצלמם ובדמותם אך לא תמיד נמצאים בשטח לוודא זאת. ועדיין, יש ממד של אכזבה בגילוי הזה. כולנו רוצים להאמין שכאשר שמו של יוצר נקשר בסדרה מסוימת, הקשר הזה לא מסתכם בלאשר זוויות צילום במייל. האכזבה התגברה בבוקר היום השני לביקור, אז פורסמו תמונות של דל טורו מבלה ביחד עם ריאן גוסלינג על רכבת הרים בדיסנילנד אשר בקליפורניה החמימה.

ובכל זאת, צוות השחקנים מציין אותו כמי שגרם להם להתעניין בפרויקט מלכתחילה: "בראש ובראשונה, גיירמו", חורץ מיגל גומז, המגלם את דמותו של הגנגסטר המקסיקני גאס, כשנשאל מה משך אותו לתפקיד. גם קורי סטול מתאר חוויה דומה. "יש לגיירמו יכולת יוצאת דופן ליצור עולמות שלמים", הוא מפרט, ומוסיף: "הוא צירף פתק לתסריט של הפיילוט וכתב בו 'התפקיד הזה יציע לך סיפור חזק יותר מבכל מקום אחר'. זה היה נורא משכנע".

למרות הנוכחות המעטה על הסט, כל מי שפגשתי הבהיר מיד שלאדם אחד בלבד יש את המילה האחרונה, וזה דל טורו. "העין שלו רואה הכל", מסכמת רותה גדמינטס, המשחקת בסדרה את ההאקרית דאץ'.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
גיירמו דל טורו. AP
לפיו יישק דבר. גיירמו דל טורו/AP

יצורים שמימיים

לצד דל טורו חתום על הסדרה המפיק האחראי קרלטון קיוז, שעלה לגדולה הודות ל"אבודים", וכיום, בנוסף לניהול צוות הכותבים של "הנגיף" בלוס אנג'לס, הוא אחראי גם על "בייטס מוטל" ועל "קמים לתחייה" (שבוטלה בינתיים). גם הוא, כמו שותפו ליצירה, לא מרבה לבקר על הסט, ומי שאחראי על ניהול הצילומים בפועל הוא המפיק מיילס דייל. הוא זה שמוביל אותנו אל "סדנת היצורים", המקום בו טביעת האצבע של דל טורו מורגשת במלוא עוצמתה.

בתוך האנגר ענק, מרחק נסיעה קצרה מאולפן הצילומים, אפשר למצוא ערימות של גופות, איברים קטועים, איברים פרוסתטיים, ואת האנשים שיוצרים אותם. זה הלב של "הנגיף", והשפה הויזואלית של הסדרה נוצרת ברובה שם. תשומת הלב לפרטים והגיוון בהם, הכרחיים לשמירה על הצופים ועל רמת העניין שלהם. "בעונה הקודמת היתה מהומה גדולה סביב התולעים. אמהות סיפרו שכיסו לילדים שלהן את העיניים בכל פעם שעברו ליד שלטי הקידום של הסדרה", הוא מסביר. "אבל עכשיו כבר מיצינו אותן. כולם כבר יודעים איך זה נראה כשתולעת יוצאת למישהו מתוך העין, והתגובה של הצופה היא אותה תגובה. אז אנחנו צריכים להמציא דברים חדשים כל הזמן."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיצינו את התולעים בעין. צריך משהו חדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערפדים רוקדים

בין החידושים הצפויים בעונה הקרובה נתוודע לחבורת הערפדים שתלווה את קלי, אשתו של אפרים שנדבקה והפכה לערפדית בסוף העונה הקודמת. "חבורה די קריפית של ילדים שהולכת אחריה", הוא מסביר.

השינוי שעברה קלי אילץ את השחקנית נטלי בראון להשתתף ב- Vamp Camp, מחנה אימונים לערפדים הנערך במשך כמה שבועות לפני תחילת הצילומים. על המחנה מנצח הכוריאוגרף רוברטו קמפנלה, שאחראי על תיאום תנועת הערפדים בסדרה. "מעולם לא עבדתי כך בז'אנר הזה, תמיד גילמתי דמויות אנושיות", מספרת קלי. במהלך מחנה האימונים תרגלה התנהלות בגוף של ערפדית, תרגול שכלל, למשל, ירידה במדרגות מבלי להיאחז במעקה ומבלי להביט מטה, כי "ערפדים לא עושים את זה". אבל הקושי הגדול היה דווקא צפוי פחות: "בעונה הראשונה הסברנו שערפדים לא נושמים", היא מסבירה. "אז השתדלתי למזער את הנשימה שלי למינימום ההכרחי".

צוות השחקנים מייחס לדל טורו גם את נוכחותו של קמפנלה על הסט. "רוב הערפדים ב"הנגיף" הם רקדנים ואקרובטים, וזה יפהפה", מספרת מיה מאסטרו, המגלמת את האפידמיולוגית ד"ר נורה מרטינז. "אני חושבת שזה ייחודי לתכנית שלנו, המפלצות והערפדים מאוד ספציפיים בתנועות שלהם. נחמד לדעת שמושקעת בזה כל כך הרבה יצירתיות, בייחוד בעידן של המון תכניות וסרטי זומבים, שאפשר פשוט לראות שלקחו כמה ואמרו להם להתהלך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם ערפדים, גם אקרובטים/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה מאפרים צריך בשביל להפוך אדם לערפד?

גם אם מאסטרו מניחה כי שימת הלב המדוקדקות לפרטים ייחודית ל"הנגיף", ישנם מקומות בהם היא דווקא לומדת מאותן סדרות זומבים. טכניקות איפור, למשל. בסצנה שבצילומיה הוזמנו העיתונאים לצפות, ובוטלה עקב הקור העז, התעתדו להצטלם לא פחות משישים ערפדים. גם מבלי לחזות בהם, תהינו כמה מאפרים מקצועיים נדרשים בשביל לאפר כמות כזו של משתתפים. "זה משהו שלמדתי משיחות עם הצוות של 'המתים המהלכים'", משתף דייל. "הם מאפרים בכל פעם 12 זומבים, וממקמים אותם הכי קרוב למצלמה. מאחוריהם יהיו כמה חבר'ה במסכות, וכן הלאה. זה מה שאנחנו עושים".

השאלה הזו מגיעה לאחר שהערפדית הטריה נטלי בראון פירטה את תהליך האיפור שלה. "45 דקות זה הזמן שלוקח להכניס את השיער שלי מתחת לקרחת. לאחר מכן מדביקים עליי את החלקים הפרוסתטיים, עצמות לחיים וכל שאר האיברים המחודדים. ואז צובעים אותם במשך שלוש שעות, שכבות על שכבות של צבע. בסוף מוסיפים את עדשות המגע והשיניים".

גם השחקנים ג'ונתן הייד וג'ק קסי מבלים חלק נכבד מיום הצילומים בחדר האיפור. "אני חושב שיש לנו את המאפרים הכי טובים בעולם", מפרגן הייד, שחקן שייקספירי שזכור בעיקר בזכות דמותו של ואן פלט ב"ג'ומאנג'י". ב"הנגיף" הוא מגלם את פאלמר, דמות שמאלצת אותו להזדקן מדי יום בכמה שנים טובות. אצל קסי הסיפור קצת אחר והטרנספורמציה אותה הוא נאלץ לעבור כדי להיכנס לדמותו המרילין מנסונית וחסרת איבר המין של בוליבאר, כוללת גם פרוטזות גבס מורכבות. "השתפרתי, בהתחלה הם אפילו לא הצליחו לשים עלי אייליינר", הוא חולק בגאווה. "עכשיו אני מבלה לפעמים גם 18 שעות בתוך הגבס".

הנגיף. AP
ג'ונתן הייד בחיים ובסדרה/AP
הנגיף. AP
ג'ק קסי/AP
הנגיף. AP
נטלי בראון/AP

אנשי ההפקה והשחקנים שליוו את הביקור מיעטו לפזר מידע על כל הצפוי בעונה החדשה. בין השורות, ניתן להבין שבעונתה השנייה "הנגיף" מעוניינת להיות גדולה יותר וחזקה יותר. אל הקאסט העצום גם ככה מצטרפת השחקניות סמנתה מאתיס ("מתחת לכיפה") וליזי ברושר ("אימה אמריקאית"), ומלבד דמותה של קלי, הדמות שצפויה לעבור את השינוי המשמעותי ביותר היא זו של בוליבאר, שינוי שיחל כבר בפרק הראשון.

המידע הנוסף היחידי שקורי סטול מוכן לשחרר הוא שצפויים עוד יותר פלאשבקים לסיפורי המקור של הדמויות השונות. הוא מחייך כששואלים אותו אם הוא צפוי להישאר בסדרה עד הסוף: "עד כמה שאני יודע, כן. זה יהיה מוזר אם יהרגו אותי", הוא מסביר בביטחון ומיד חוזר בו "אבל אין לדעת". ככה זה אצל גיירמו דל טורו, אין אחד שהוא לא לוקח לסיבוב על רכבת הרים.

העונה השנייה של "הנגיף", תעלה מחר (שלישי) בערוץ yes Action וב-yesVOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully