וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת תושבי יקנעם עילית נגד הופעת אייל גולן בחגיגות 65 שנים לעיר

22.7.2015 / 15:33

מאות חותמים על עצומה הקוראת לראש עיריית יקנעם עילית, סימון אלפסי, לבטל את הופעת אייל גולן בחגיגות 65 לעיר, בנימוק ש"הזמר קשור לאירועים שאינם הולמים ואינם מוסריים". עיריית יקנעם עילית: "התיק כנגדו נסגר עקב חוסר ראיות"

צילום: אבי כהן, עריכה: רן צימט

מאות אנשים חתמו על עצומה הקוראת לראש עיריית יקנעם עילית, סימון אלפסי, בבקשה לבטל את הופעת אייל גולן בחגיגות 65 השנים לעיר. "אנו חושבים כי הזמר קשור לאירועים שאינם הולמים ואינם מוסריים ולכן לא ניתן לאפשר לו להופיע מעל במות העיר ועל חשבון משלמי המסים תושבי העיר כאילו פרשה זו לא קרתה מעולם". מעל ל-550 אנשים (נכון לשעת עליית הידיעה) חתמו על העצומה. בנוסף, נפתח עמוד פייסבוק "תושבי יקנעם נגד הופעתו של אייל גולן בעיר" ו-400 אנשים עשו לו לייק עד עתה.

זהו נוסח העצומה: "אנו, תושבי יקנעם, פונים לראש העיר מר סימון אלפסי בבקשה שלא לאפשר לזמר אייל גולן להופיע בחגיגות 65 השנה לעיר. על אף שלא הורשע בבית המשפט, אנו חושבים כי הזמר קשור לאירועים שאינם הולמים ואינם מוסריים ולכן לא ניתן לאפשר לו להופיע מעל במות העיר ועל חשבון משלמי המסים תושבי העיר כאילו פרשה זו לא קרתה מעולם. אנו, תושבי העיר, דואגים להנחיל לילדינו ערכים של מוסר וכבוד הדדי שאינם עולים בקנה אחד עם מעשיו של הזמר אייל גולן ולפיכך אנו מתנגדים בכל תוקף לתת לו במה ולהוות מודל לחיקוי ולהערצה עבור תושבי העיר הצעירים. חשוב לנו לציין כי בקשה זו לא נובעת ממניעים אמנותיים או מהעדפות של זמר אחר או מוזיקה שונה, אלא אך ורק משיקולים מוסריים".

אחת ממובילות המחאה אומרת לוואלה תרבות: "חגיגות 65 לעיר אמורות להיות אירוע מרגש, משמח ומאחד לכל מגוון האוכלוסיה ביקנעם. בחירת איל גולן כזמר שיופיע באירוע אינה מאפשרת זו. זו בחירה הפוגעת ברגשות ובתפיסת העולם בנושא יחס לנשים, של חלק גדול מהאוכלוסייה. התארגנה באופן ספונטני קבוצה של עשרות אנשים במעגל הראשון ומאות אנשים במעגל השני מתושבי יקנעם והסביבה, בסוגיית ההחלטה השגויה להביא כזמר עוגן את אייל גולן לרגל חגיגות ה- 65 ליקנעם. בתוך הקבוצה מגוון גדול של תומכי ראש העיר וגם כאלה שלא, מגוון גדול של אנשים מכל העדות, חילוניים ודתיים, מכל הגילאים, תושבים חדשים וותיקים כאחד. אני מבקשת לציין למען הסר כל ספק: לא מדובר בעניין פוליטי. אייל הוא זמר מוכשר ומצליח, שמצליח למלא את קיסריה ומקומות אחרים בהופעות פרטיות, אך שנוי מאד במחלוקת במסרים ערכיים, מוסריים, תדמיתיים בסוגיית יחס לנשים ונשים צעירות. רבים חושבים (כפי שקרה ברשויות אחרות) שאין זה נכון להביאו בעת הזו בחסות עירייה, מכספי ציבור, להופיע בפני בני נוער, ילדים וקהילה ביקנעם ועוד לאירוע עוגן כמו חגיגות ה- 65 לישוב היקר שלנו".

אייל גולן. וואלה! NEWS, דניאל בוק
אייל גולן/דניאל בוק, וואלה! NEWS

"פנינו מספר פעמים באופן מסודר לראש העיר ולחברי המועצה", היא מוסיפה, "ביקשנו שתיערך חשיבה מחדש, דיון ציבורי כלשהו. הצענו שיוזמן זמר אחר (זמר מזרחי או לא – זה ממש לא משנה), מהשורה הראשונה באותה עלות לאירוע שאמור להיות מאחד, משמח ונכון גם ברמה הערכית לכל תושבי יקנעם. בחלק מהמקרים קיבלנו מהעירייה, תשובה לקונית לחלוטין מנוסחת בקצרה שנשלחה באופן אחיד לכל הפונים. במרבית המקרים לא היתה התייחסות כלל. לדעתי, יש בעיה בהתנהלות המקומית אם לא מתייחסים לדעתם של מעל ל-500 חותמי עצומה ועשרות פעילים שבאים ממקום של ביקורת בונה ועניינית, ביקורת שעוסקת בענייני מוסר, ערכים, חינוך ותדמית".

מעיריית יקנעם עילית נמסר בתגובה: "עיריית יקנעם מבינה את המתנגדים וקשובה לטענותיהם. אייל גולן הוזמן לאור בקשות רבות של תושבי העיר, והוא הוזמן נטו לשיר ולשמח את התושבים. לאייל יש מעריצים רבים בכל הארץ וגם ביקנעם, והוא ממלא את קיסריה ואת היכל מנורה מבטחים (נוקיה לשעבר) על בסיס קבוע, ומוזמן דרך קבע להופיע בערים ויישובים רבים. לאורך כל זמן הפרשה בעניינו נמנענו מלהזמינו למרות שרצינו לבדוק אפשרות כזאת. עתה לאחר שבית המשפט אמר את דברו, ולא הוגש כנגד גולן שום כתב אישום בפרשה, והתיק כנגדו נסגר עקב חוסר ראיות, יוכלו תושבי יקנעם ליהנות משיריו ומהשמח שהוא יודע לעשות".

מליאם הפקות נמסר בתגובה: "על פי החלטת פרקליטות המדינה אייל גולן לא נאשם, התיק נגדו נסגר והמתלוננות הואשמו במתן עדות שקר. מיותר לציין שאייל גולן נבחר לזמר השנה במצעד השנתי של ישראל ושל תחנות הרדיו האזוריות בשנה האחרונה, היחיד שהוציא אלבום שזכה להצלחה מסחררת בזמן כה קצר ומעמד של פלטינה כפולה בפחות משבוע ימים בלבד. בנוסף, סגר את השנה האחרונה עם למעלה מרבע מיליון צופים בסיבוב ההופעות בכל רחבי הארץ. אין לנו ספק שתהיה הופעה בלתי נשכחת לרגל חגיגות 65 השנה לעיר יקנעם. אנו מאחלים לכל תושבי העיר יקנעם חגיגות 65 שנה שמחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully