וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכבר העיר: מה למדנו מהעכברושים של עולם התרבות?

31.7.2015 / 6:30

רגע לפני שהם פולשים לחיינו מבורות הרכבת הקלה בקרליבך, ארלוזורוב ושאול המלך, חזרנו אל העכברושים של המסך הגדול. אלה שלימדו אותנו פילוסופיה ואהבת אדם ואלה שהושמדו ברעל רק כדי לחזור לרדוף אותנו כזומבים

רמי ("רטטוי")

מכרסמים חמודים עד אין קץ שמסתובבים במטבח והופכים תבשילים מהגיהינום למעדן מלכים, אפשר למצוא רק בסרטים של פיקסאר. אם רטטוי כלשהו מסתובב כעת במטבח של מסעדה שבה אתם נוהגים לסעוד את לבכם, רוב הסיכויים שהארומה היחידה שהוא יכניס לתבשיל היא של כולרה. ובכל זאת, באופן כמעט יוצא דופן בהיסטוריה של הקולנוע, דווקא השילוב הזה בין עכברוש ואוכל נגמר בהפי אנד מושלם. יופי של דרך להתחיל את מסע תולדות העכברושים בקולנוע.

ספלינטר ("צבי הנינג'ה")

כולנו זוכרים את התאונה הביו-כימית שהפכה עכברוש וארבעה צבים למאסטרים של אמנויות לחימה ולשגרירים של הקומפורט פוד הכי טוב בעולם: פיצה. מה שפחות זכור הוא שספלינטר היה חפרן די רציני, תוצאה של הרבה יותר מדי שנים של בדידות עם ספריו בתעלות הביוב של ארה"ב. מי יודע? אולי אי שם בקרליבך יימצא העכברוש שירצה לחלוק אתכם את תובנותיו על היקום או על תרבות הצריכה?

Willard

קריספין גלובר מוכר לכם כאבא של מרטי מקפליי ב"בחזרה לעתיד", אבל מה שאתם כנראה לא יודעים הוא שגלובר לקח איתו את דמות היורם הזאת גם לדרמת אימה בשנת 2003. כנראה שזה לא היה מכוון, אבל גלובר נראה שם כל כך דומה לדמות ההיא שזה מפחיד כמעט כמו הסרט עצמו. העלילה מתארת צעיר בודד שמפתח קשר מיוחד עם עכברושים ומשתמש בהם כדי לממש את נקמתו בכל מי שהעזו להרע לו.

בחורים רעים 2

חמישה כותבים, לא פחות, נדרשו כדי לייצר את הטקסט המונומנטלי שהוא התסריט של "בחורים רעים 2". אחד מהרגעים הגאוניים שהגו התרחש בסצנה שבה מייק לאורי (וויל סמית) ומרכוס ברנט (מרטין לורנס) מגיעים לביתו של סוחר סמים קובני אלים כשהם מחופשים למדבירים. כיאה לבלשים המקצועיים שהם, מתמקדים השניים בהנחת מכשירי ציטוט ברחבי הבית, עד שמרכוס מגלה רגע מדהים של אהבה בין מכרסמים.

מהיר ועצבני 2

קשה להאמין, אבל בתוך הסרט השני בסדרת "מהיר ועצבני" התרחשה סצנה מחרידה יותר מהתרגום העברי שניתן לו ("2 מהיר 2 עצבני"). כמו במקרה של "בחורים רעים 2", גם הפעם היא מתרחשת בביתו של סוחר סמים אלים במיאמי. טייריס גיבסון ופול ווקר המנוח מצטרפים לאווה מנדז כשהם צופים בחרדה בגורלו של שוטר מושחת, שמסרב לעשות כדבריו. נזהיר שמדובר בסצנה קצת קשה לצפייה, למרות שרובה מתרחשת רק בראש שלנו ולא מצולמת.

צ'אק נוריס ("הבריחה משבי האויב")

אם כבר עינויים בעזרת עכברושים, למה לא לתת להם להתעסק עם מישהו בגודל שלהם. ב"הבריחה משבי האויב" (שהוא כמובן המשך ל"מבצע בעורף אויב", רק למקרה ששכחתם לרגע), נתפס קולנל ג'יימס בראדוק בשבי היפני. הוא נתלה מהעץ עם רגליו כלפי מעלה וראשו הוכנס לתוך שק ובתוכו עכברוש עצבני. איך זה נגמר? נראה לנו שאתם יכולים לנחש.

ממזרים חסרי כבוד

עכברושים לא חייבים להיות נוכחים בסצנה כדי להפוך אותה לבלתי נשכחת, מספיק שמישהו ייצר דימוי חזק כדי לגרום לנו להתכווץ כאילו ראינו אחד כזה. בסצנת הפתיחה המופתית של "ממזרים חסרי כבוד" משוחחים קולונל האנס לנדה ופרייר לה פדיט על ההבדל בין עכברוש לנץ. הכל כהקדמה לעובדה שלנדה מודע כל העת לנוכחותם של היהודים אותם מסתיר לה פדיט מתחת לרצפת ביתו.

סקייפול

נאומים של נבלי בונד הם בדרך כלל קלישאתיים וצפויים, אבל זה ממש לא המקרה של סילבה, הנבל של "סקייפול". כשבונד נתפס בשטחו ונקשר לכיסא, הוא מתקדם לעברו תוך שהוא מגולל את סיפור הילדות שלו על הפעם בה עכברושים פשטו על הגינה של אביו. אם חשבתם שזה נשמע מפחיד, חכו שתגלו איך המשפחה התמודדה איתם ומה קרה בסוף. מי יודע? אולי מישהו בתל אביב יחליט לאמץ חלק מהמסקנות.

הנסיכה הקסומה

כשווסלי ובאטרקאפ עושים את דרכם במעבה היער המכושף, יש רק שלוש סכנות שמהן הם צריכים להישמר: התפרצויות של אש, חולות טובעניים ומג"ב (מכרסמים גדולים במיוחד). אם גדלתם בשנות ה-90, הסצנה הזאת אמורה היתה לרדוף את ילדותכם לפחות כמו את שלנו. זו שבה ווסלי מרגיש לרגע אחד בלתי מנוצח וברגע אחר שוכב מתחת לעכברוש עצום ונלחם על חייו.

Rats: Night of Terror

כולם מכירים את מערבוני הספגטי, אבל דווקא ז'אנר הזוועות של ארץ המגף לא זכה לכבוד המגיע לו, וחבל. כך הצלחנו להחמיץ את היצירה הזו שהקדימה את תור הזהב של הזומבים כבר ב-1984 ואפילו הביאה לו טוויסט. הסיפור מתחיל בדליפה כימית שמתרחש במפעל תעשייתי. אחד העובדים במקום מוצא עכברוש מת מוטל על הרצפה, אלא שאז הוא מתעורר וטורף אותו ללא רחמים. וזאת כמובן רק הסנונית הראשונה של עתיד אפוקליפטי במיוחד.

The Food of the Gods

הרברט ג'ורג' ולס, אחד מסופרי המד"ב הגדולים של כל הזמנים, חזה לא מעט התפתחויות בתולדות האנושות, ביניהן פצצת האטום והאדם הראשון על הירח. "מלחמת העולמות" של סטיבן שפילברג מבוסס על ספרו מ-1898 ו"מכונת הזמן" שלו חזתה את העתיד בצורה הרבה פחות סימפטית מזו של דוק ומרטי. אבל אם הנבואה הזו של ולס תתגשם, אז מתישהו בעתיד הלא ממש רחוק יתממש המהפך, ועכברושי ענק ישתמשו בנו כחיות המחמד או בתור האוכל שלהן.

דבר המצוירים

אז נכון, כל הבחירות הקודמות כאן היו על טהרת הקולנוע, אבל אי אפשר באמת לסיים כתבה על משהו בתרבות בלי השנקל של משפחת סימפסון או איש משפחה. הנה הגרסאות המצוירות (והלא פחות מטרידות) של העכברושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully