וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתגר קרת: "בישראל מכנים אותי 'בוגד'"

1.8.2015 / 20:19

הסופר המצליח התראיין ל"הגרדיאן" לרגל צאת ספרו החדש "שבע השנים הטובות" וסיפר על הקונפליקט בו הוא מוצא עצמו בשל התבטאויותיו בעבר ובשל היותו ישראלי

"בקיץ שעבר, בזמן המלחמה, הייתי בישראל וכתבתי נגד הממשלה ונגד 'צוק איתן'. אני, אשתי ובני קיבלנו איומי מוות. כשאני מטייל בחו"ל, אנשים קוראים לי 'רוצח תינוקות'. בישראל מחרימים אותי וקוראים לי 'בוגד' ובחו"ל מחרימים אותי כי אני ישראלי", כך אומר הסופר אתגר קרת בריאיון חדש שהתפרסם ב"הגרדיאן" לרגל יציאת ספרו החדש של קרת, "שבע השנים הטובות".

בריאיון טוען קרת כי למרות שיש לו סימפטיה למאבק הפלסטיני, הוא אינו פרו-פלסטיני. "אני לא פרו-חמאס, פרו-רדיפת הומואים, פרו-התקפות טרור. ברגע שאתה מזדהה כפרו-פלסטיני, אתה מתנשא עליהם. זה כמו לומר שהם לא ראויים לערפול ולריבוי המשמעויות שאנו מספקים לאנשים אחרים". קרת אומר גם כי לדעתו החרם התרבותי משחק לידי תומכי הימין. "הימנים סבורים שכל העולם שונא אותנו", אומר הסופר ומוסיף כי הרבה יותר קל לשבת בבית, להימנע מדיאלוג ולהחרים מאשר לצאת לרחוב ולהפגין במזג אוויר בעייתי. "אם מישהו לא מגיע להופיע בישראל לאף אחד לא אכפת. אם אתם חושבים שנתניהו וממשלתו הדתית הקיצונית יסיימו את הכיבוש בגלל שאלביס קוסטלו לא הגיע להופעה, אתם ממש תמימים".

בפתיחות מרשימה, קרת מספר כיצד הוא ואשתו, שירה גפן, הסבירו לבנם על המחסומים בהם נתקלים הפלסטינים. קרת מספר כי בסלון ביתם הוצב מחסום מדומה ובנם נאלץ להסביר בכל פעם מדוע הוא רוצה לעבור. "הוא נשאל למה הוא צריך לעבור. 'אני צריך לשירותים', הוא השיב. שאלתי אותו אם הוא באמת צריך לשירותים. מתי בפעם האחרונה היית בשירותים? לאחר שעתיים הוא אמר 'אני יודע למה הפלסטינים נאבקים. גם אני הייתי נאבק'".

  • עוד באותו נושא:
  • אתגר קרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully