וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליוסי היה כישרון לזכור טקסטים": אירוע המחווה ליוסף כרמון

2.8.2015 / 16:24

קולגות אוהבים רבים עלו על במת הקאמרי בהתנדבות כדי לסייע לחברם, זוכה פרס כינור דוד ושני פרסי מפעל חיים, יוסף כרמון. צפו בתיעוד

כתבת: טלי קיים, צילום: דייב שחר, עריכה: קשת סידי

שחקן תיאטרון הקאמרי הוותיק יוסף כרמון, ידוע כאדם רגשן ושחקן מסור. כעת, כשהוא בן 81 ונזקק לסיוע רפואי כדי להתמודד עם מחלת הדמנציה בה לקה בשנה האחרונה, משיבים לו החברים והקולגות שאסף לאורך השנים באותה אהבה ומסירות. ביום שישי האחרון העלו מיטב שחקני התאטרון הרפרטוארי מקטעיו של חנוך לוין שקובצו זה מכבר על ידי אשתו של המחזאי והבימאי ליליאן ברטו למופע "הו אליאס אליאס" אותו יצרו יחד איתה מוני מושונוב ודרור קרן, שלושתם אספו את השחקנים למופע המחווה.

יוסף כרמון עבד במשך 25 שנים עם הבמאי והמחזאי חנוך לוין. בין השניים נרקמה חברות אמיצה וכרמון נודע לימים כשחקן לויני. מעבר לתפקידו בהצגה "אשכבה", אותו מסר לשחקן רמי ברוך שאף הודה לו על כך על הבמה, כרמון היה אחת הצלעות בשלישיה הלוינית שכללה את השחקנית המנוחה זהרירה חריפאי ואלברט כהן שגם השתתף במופע המחווה בשישי האחרון. כהן שהעיד שכרמון הוא חברו הטוב ביותר הביע משאלת לב מעל הבמה וביקש שכרמון יחזור להופיע בתיאטרון. לפי כהן, כשרונו הגדול ביותר של כרמון כשחקן למרבה האירוניה היה יכולתו לשנן טקסט.

בין ההפקות המפורסמות שהעלו חברי השלישייה הלוינית יחד היתה ההצגה "יעקבי ולידנטל" על שני חברים שמתאהבים באישה בעלת ישבן גדול מאוד. כהן שיחק קטע מתוך ההצגה בלווית בתה של חריפאי ז"ל, איה שבא. כמו כן שיחק כרמון בתפקידים מובילים גם בהצגות "סוחרי הגומי", "אורזי המזוודות'", "הזונה הגדולה מבבל", "כולם רוצים לחיות", "יאקיש ופופצ'ה", "חפץ" ועוד.

עוד באותו נושא

"בגלל הדמנציה, אבי לא זוכר מי אני, אבל הוא עדיין זוכר טקסטים של חנוך לוין"

לכתבה המלאה

צפו בקרן מור, תיקי דיין, ששון גבאי, דרור קרן ואלברט כהן מסבירים מי הוא יוסף כרמון עבורם וכיצד מאבק התרבות צריך להירתם בין היתר כדי לתמוך בשחקנים ותיקים שהעשירו את התרבות הישראלית במשך למעלה מ-4 עשורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully