וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שי בן צור וג'וני גרינווד שרים "רוקד". האזינו

6.8.2015 / 6:18

"רוקד" הוא סינגל הבכורה ששי בן צור וג'וני גרינווד משחררים מתוך אלבום בכורה עתידי. גולשי וואלה תרבות מוזמנים להאזין לו כעת. האזנה נעימה

צילום: Shin Katan

לקראת הופעת טרום הבכורה הבינלאומית של ג'וני גרינווד, שי בן צור ותזמורת הגרוב מראג'סטאן במסגרת פסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת, משחררים השניים את "רוקד", סינגל ראשון.

גרינווד הוא הגיטריסט של להקת רדיוהד שהפך למלחין קלאסי וליוצר אוונגרד. בן צור הוא רוקיסט ישראלי שהפך למאסטר בשירה הודית בעברית.

"ג'וני ואני הכרנו לפני כמה שנים", מספר בן צור, "והסקרנות המוזיקלית שהפגישה בינינו התפתחה לחברות שהציתה את הרעיון לשיתוף פעולה יצירתי. כאשר חשבנו על הקלטה של אלבום, חלמנו לצור בתוך סביבה יחודית שבה המפגש האנושי והתרבותי יועוררו בנו השראה. התכנסנו במבצר ג'ודפור שבמדבר רג'סטהן בו התגוררנו במשך כשלושה שבועות, יחד עם כעשרים מוזיקאים רג'הסטהנים. יחד עם ג'וני הגיעה מלונדון נבחרת מדהימה של אנשים שכל אחד מהם הוא רב אומן בתחומו. מי שהקליט והפך את אחד מהיכלי המבצר לסטודיו היה נייג'ל גודריץ'. במשך שבועות שהינו במן בועה של צלילים וקצב שאותם הקלטנו לאלבום. הקטעים כולם הם שיקוף של כמיהה ואהבה אנושית לאל".

"השיר 'רוקד' מינימליסטי לעומת שאר השירים", מוסיף בן צור. "יש בו שילוב של מכונת תופים שירה ופרקשן מסורתי ללא מהלכים הרמוניים. מרכז הכובד בו הוא הקצב הרפטטיבי שמעניק את אותה תחושה טראנסית של סחרור, של התעלות, של רוקד.

'רוקד לאלוהים
רוקד מאלוהים
רוקד באלוהים
רוקד עם אלוהים...'

"כעת טרם צאת האלבום, אנו ממשיכים את ההרפתקאה במפגש נוסף. אני חש שירושלים היא המקום החשוב ביותר כדי לפתוח את הפרויקט הזה עת יציאתו לעולם. זוהי זכות כבירה עבורי. עבור המוזיקאים ההודים, שרובם מוסלמים, ישנה תחושה שזו לא רק הופעה אלא עליה לרגל. חסד שמגשים את עצמו במוזיקה".

קרדיטים

מילים לחן: שי בן צור
שירה: שי בן צור
מכונת תופים, בס הפקה: ג'וני גרינווד.
דהולאק: אג'מרי חאן
שירה: זאקיר עלי, זאקי עלי, גופרן חאן, שאזיב חאן.
הקלטה ומיקס: נייג'ל גודריץ'
עריכה: סם פט דיוויס

ההופעה תיערך ב-1 בספטמבר, יום שלישי, בשעה 20:00 במגדל דוד בירושלים. עלות כרטיס היא 200 ש"ח. כרטיסים ניתן לרכוש באתר או בטלפון: 02-6535854

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully