וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי אופיר 2015: הוכרזו המועמדים, "המילים הטובות" של שמי זרחין מוביל

11.8.2015 / 11:35

הסרט "ארץ פצועה" של ארז תדמור ניצב במקום השני עם 11 מועמדויות. והסרט "ציפור חול" של אמיר י. וולף קיבל 10 מועמדויות. אלון גרבוז יקבל פרס על מפעל חיים

יח"צ - חד פעמי

הסרט "המילים הטובות" של שמי זרחין קטף את מספר המועמדויות הגדול ביותר - 12 - בטקס פרסי אופיר ה-26. הסרט "ארץ פצועה" של ארז תדמור ניצב במקום השני עם 11 מועמדויות. והסרט "ציפור חול" של אמיר י. וולף קיבל 10 מועמדויות.

הבוקר (שלישי) הוכרזו הסרטים והיוצרים העולים לשלב הגמר ב-18 קטגוריות שונות בתחרות האוסקר הישראלי של האקדמיה הישראלית לקולנוע. 27 סרטים עלילתיים, 37 תיעודיים ו-29 סרטים עלילתיים קצרים ישתתפו השנה בתחרות. הטקס יתקיים כמו בשנה שעברה במשכן לאמנויות הבמה באשדוד, ב-21 בספטמבר. הסרט הזוכה בתחרות האקדמיה יישלח לייצג את ישראל בקטגוריית הסרט הזר בתחרות אוסקר

אלון גרבוז, מנהל סינמטק תל אביב, שאמור לצאת לפנסיה בסוף ספטמבר, יקבל פרס על מפעל חיים. כאשר הוכרז על זכייתו נשמעו מחיאות כפיים נלהבות בקרב העתונאים. "אני רוצה להודות להנהלת האקדמיה", אמר גרבוז במסיבת העיתונאים, "השתדלתי לעשות הכל לטובת הקולנוע הישראלי. הופתעתי אבל לקחתי את זה בהבנה".

בקטגוריית הסרט העלילתי הטוב ביותר מועמדים הסרטים "ארץ פצועה" , "באבא ג'ון", "היורד למעלה", "המילים הטובות", "חתונה מנייר" ו"10% ילדה שלי".

בקטגוריית הבימוי הטוב ביותר מועמדים אמיר י. וולף על הסרט "ציפורי חול", ארז תדמור על "ארץ פצועה", יובל דלשד על "באבא ג'ון", ניצן גלעדי על "חתונה מנייר" ושמי זרחין על "המילים הטובות".

בקטגוריית השחקן הראשי הטוב ביותר מועמדים אסף בן שמעון ("המילים הטובות"), משה איבגי ("מלחמת 90 הדקות"), עודד תאומי ("ציפורי החול") ורועי אסף עם שתי מועמדויות - ("ארץ פצועה", "חתונה מנייר").

בקטגוריית השחקנית הראשית הטובה ביותר מועמדות מורן רוזנבלט ("חתונה מנייר"), מרים זוהר ("ציפורי חול"), נטע שפיגלמן ("נדיה - שם זמני"), רותם זיסמן כהן ("המילים הטובות") ותמר אלקן ("האיש שבקיר").

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך "המילים הטובות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר מועמדים אשר אברהמי ("באבא ג'ון"), גל תורן ("ירח בבית 12"), דביר בנדק ("ארץ פצועה"), נורמן עיסא ("מלחמת 90 הדקות") ורועי אסף ("המילים הטובות").

בקטגוריית שחקנית המשנה הטובה ביותר מועמדות אסי לוי ("חתונה מנייר"), דבורה קידר ("ציפורי חול"), יובל שרף שבן ("ירח בבית 12"), מלי לוי גרשון ("פלאפל אטומי") ופלורנס בלוך ("המילים הטובות").

בקטגוריית הצילום מועמדים אמנון זלאיט ("ציפורי חול"), אסף סודרי ("ארץ פצועה"), טליה "טוליק" גלאון ("נדיה - שם זמני"), עמית יסעור ("ירח בבית 12"), עפר ינוב ("באבא ג'ון") ורואי רוט ("חתונה מנייר")

בקטגוריית הסרט התיעודי הטוב ביותר (מעל 60 דקות) מועמדים "היה היה מלך - נסים אלוני בשלוש מערכות, שתי תמונות ביניים ואפילוג" של דורון ג'רסי, "מתי כספי - וידוי" של דליה מבורך ודני דותן, "סבנה" של רני סער, "סינדרום בנטביץ'" של גור בנטביץ' ו"שיח לוחמים. הסלילים הגנוזים" של מור לושי.

בקטגוריית הסרט התיעודי הטוב ביותר (עד 60 דקות) מועמדים "איפה אלה קרי ומה קרה לנוריקו סאן" של דבורית שרגל, "האויבת שלי, השותפה שלי" של דוקי דרור וחן שלח, "חייו מלאי שיר - סיפורו של אברהם חלפי" של אורי משגב, "מרוששות" של ג'ולי שלז ו"קוזלצ'יק" של רוני ניניו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אלון גרבוז. ניב אהרונסון
גרבוז במסיבת העיתונאים/ניב אהרונסון

אלון גרבוז אמר לוואלה תרבות: שבוע אחרי הטקס אני פורש אז העיתוי מושלם. זו אולי פעם ראשונה שאני מתחיל לגמגם בתשובות שלי. אני שמח שיש הכרה בפעילות של הסינמטק בשנים האחרונות על ידי האקדמיה, זה לא דבר מובן מאליו. סינמטק תל אביב הוא מפעל חיים. לא היה סינמטק קודם בארץ. אני בהחלט מסיים עם תחושה גדולה של סיפוק וללא צער, כי החלטתי על זה מיוזמתי. אני רק מקווה שמי שיבוא אחרי ישמור על הרוח הזאת. בימים האחרונים אני מתחיל לארוז את הדברים שלי בחדר, ויש שם זיכרונות של 42 וחצי שנים. יש לי שם, למשל, בגד שקיבלתי מקזחסטן שמאוד דומה לחליפה שהרב עובדיה לבש באירועים ייצוגיים, הוא ניתן לי לפני עשור בפתיחת שבוע הקולנוע הקזחי. יש לי שתי תמונות מעשה ידיו של אטורה סקול, של סקיצות שלו לסרטים שהוא עשה. ויש מתנה נוספת שקיבלתי, מהבמאי ג'ון קאסבטסא שביקר בארץ עם אשתו ג'ינה רולנדס. הוא כל כך התלהב מהביקור שלו בישראל והחליט לתת לסינמטק במתנה את הסרט החדש שלו דאז, 'אשה תחת השפעה'. הוא נתן לסינמטק זכויות לכל החיים לסרט".

רגע אחרי ההכרזה על קבלת פרס למפעל חיים ורגע לפני פרישתו, אומר גרבוז כי הוא חושש מאוד מהפגיעה בחופש הביטוי. "אני מאוד חרד מכך. ברגע שמנסים למנוע הקרנה של סרטים או מגיעים לפשרות משונות כמו זו שנעשתה עם הסרט על יגאל עמיר, יש פה בעיה. להפתעתי, היועץ המשפטי לממשלה הסב את תשומת לבה של שרת התרבות שאסור לה להתערב בתכנים. לאורך השנים בסינמטק היו כמה וכמה מקרים של ניסיונות לסתום פיות, ובשום מקרה לא הייתה שום כניעה לא לדחיית הקרנה ובוודאי לא לביטולה. אני חייב פה שוב לציין את עיריית תל אביב שנתנה גיבוי מלא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully