וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באות לנהר שלנו: צמד התאומות המדובר Ibeyi מגיע לישראל

12.8.2015 / 9:00

התאומות הצרפתיות-קובניות כבשו את העולם השנה עם אלבום הבכורה שלהן, כולל כאן בישראל בעזרת הלהיט "River". בנובמבר הקרוב תוכלו לראות אותן בבארבי

עם אלבום בכורה שיצא השנה, Ibeyi כבר הספיקו לככב במדורי המוזיקה של המגזינים המובילים בעולם; "הטיימס" הכתירו אותן כמלכות החדשות של מוזיקת העולם, ב"ניו יורקר" טוענים שהן מקדימות את זמנן והסאונד שהן מייצרות עם הביט השורשי שלהן מגיע מעולם אחר משלנו. "הרולינג סטון" חושבים שמדובר באחד מהאקטים הגדולים שייצאו מ-2015. שדרן הרדיו זיין לואו סבור שמדובר באלבום הכי טוב שהוא שמע השנה. ה-NME מבטיחים שלא תשמעו השנה דבר יותר "מדהים במקוריותו". ה-"Q" טוענים שהיצירה שלהן היא הבת הסוררת של אריקה באדו וג'יימס בלייק, ו"הגרדיאן" תיארו את המוזיקה שלהן כך: "זה קצת ביורק, אבל קרוב לוודאי חייזרי". כעת מגיעות הבנות בזמן אמת גם לישראל, עם האלבום החדש ועם אחת ההופעות המבוקשות של מי שהן כוכבות ענקיות בהתהוות, כבר עכשיו, בכל העולם.

Ibeyi הן התאומות ליסה ונעמי דיאז (20), בנותיו של המנוח מיגל (אנג'ה) דיאז, נגן כלי-הקשה מפורסם, חבר ההרכב העל-זמני "בואנה ויסטה סושיאל קלאב". לאחר מותו החלו הבנות ללמוד לנגן על כלי ההקשה שלו וב-2013, כשהן רק בנות 18, כבר הוחתמו על חוזה הקלטות בלייבל הבריטי העצום
XL Recordings. בעליו, ריצ'ארד ראסל, לקח אותן תחת חסותו והפיק להן את אלבום הבכורה, "Ibeyi", ששוחרר בפברואר 2015. הבנות שרות באנגלית, צרפתית ובשפת ה"יורובה" - ניב ניגרי שהיה מושרש בקובה במאה ה-18. פירוש המילה Ibeyi (אותה הוגים ee-bey-ee) - "תאומות" ביורובה.

הן מנגנות על פסנתר, סמפלר, קחון וכלי הקשה אחרים. יש שהגדירו אותן כתקווה וכעתיד של הזרם האפרו-קובני, יש אומרים שהן נביאות שמחזירות לחיים את הטריפ-הופ בכך שהן מצליחות להתיך לתוך נשמת שירי העם העתיקים שלהן פופ מודרני, היפ-הופ ואלקטרוניקה עכשווית, ויש שיגידו שהן מנהיגות תנועה, שעל הדרך גם המציאו ז'אנר חדש: Doom-Soul. בין שיריהן האהובים זכור בעיקר הלהיט "River" שהפך לסינגל מצליח בכל העולם והשתלב בפלייליסטים המרכזיים גם כאן אצלנו בישראל, עם פרגון אדיר בתקשורת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הן יופיעו כאן ביום שלישי, 24 בנובמבר במועדון הבארבי, תל אביב, עלות כרטיס 159 ש"ח במכירה מוקדמת, ניתן לרכוש כאן.

על ההפקה אמונים: "מונוקרייב" - משרד בוטיק להפקות, יחסי ציבור ותוכן בעולם התרבות והאמנות, האחראיים גם על ייבוא המופעים של חוזה גונזלס וג'וניפ, זירו 7, מאדהאני ועוד; יחד עם "הקצה הפקות" - לשעבר בר-הופעות אגדי בירושלים וכיום בית להפקות תרבות מקוריות בבירה.

  • עוד באותו נושא:
  • Ibeyi איביי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully