וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוז לכחולי המדים: "השוטר הטוב" היא שתי וערב של הומור מאולץ ואלימות משטרתית

16.8.2015 / 6:19

הקומדיה החדשה בכיכובו של יובל סמו מבולבלת ולא סגורה על עצמה, והקרבן העיקרי של זה הוא הדמות הראשית, שוטר אלים שאנחנו אמורים להיות בעדו

יח"צ - חד פעמי

בספטמבר 2010 שודר בערוץ 2 הפרק הראשון, ובדיעבד היחיד, של קומדיה משטרתית מטורללת בשם "עצור, משטרה", ניסיון ליצור גרסה עברית ל"רינו 911!" המעולה על תחנת משטרה המורכבת מלא-יוצלחים. את הסדרה יצרו האחים ארז ותומר אבירם, שעבדו בין היתר ב"הרצועה" ו"ארץ נהדרת", ובין שלל השחקנים המצוינים בה - בין היתר אלי פיניש, דביר בנדק ונתי קלוגר - גילם יובל סמו שוטר מורעל ואלים בשם דני סופריטו, מגובה גם ביגאל עדיקא הנהדר כאחד מעמיתיו בתחנה. "קשת" שידרה פרק אחד ממנה כדי לבחון את תגובות הצופים, ואלה, כפי שניתן לשער, היו פושרות. הזכיינית ויתרה על הזמנת פרקים נוספים.

חמש שנים אחרי כן מגיעה "השוטר הטוב", קומדיה משטרתית נוספת של האחים אבירם ובכיכובו של סמו, שהפעם עבר אל החזית ומגלם שוטר מורעל ואלים בשם דני קונפינו, מגובה ביגאל עדיקא כאחד מעמיתיו בתחנה ובקאסט מרשים המונה אישים כמשה איבגי, לאורה ריבלין וגיא לואל. ההבדל הקריטי בין שתי הקומדיות הוא שהמוקדמת הייתה מוצלחת והחדשה לא ממש.

הסיבה להשוואה הזו, מעבר לכך שהיא מתבקשת לנוכח העוסקים במלאכה, היא שצפייה ב"עצור, משטרה" מחדדת את הבעיות של "השוטר הטוב". דמויותיהם של שני ה'דני'ם בשתי הקומדיות המשטרתיות מאופיינות מאוד דומה, אותו תבשיל עם אי אילו תבלינים שונים, אבל בסדרה אחת דמותו עבדה ובאחרת היא משונה. הסיבה לכך היא ש"עצור" לקחה את הדברים אל קיצוניות. היא איפשרה לעצמה להיות פרועה, לא סבירה, כיפית ועם וייב פארודי כל כך מתבקש בהתחשב בגוף שבו התמקדה - משטרת ישראל. דני סופריטו שמאיים על בחור אזרח ואף נוהג בו באלימות הצליח לעבוד ולהצחיק כחלק מתיאור קריקטורי וסאטירי, מה גם שמדובר היה בסדרת אנסמבל וסמו לא היה הכוכב הראשי.

השוטר הטוב.
קאסט מעולה שמתבזבז כאן

לעומת זאת "השוטר הטוב" מנסה, כדרכן של יצירות "משמעותיות", להפוך את דמותו של דני קונפינו לעגולה יותר. הוא אוהב ומתחבר עם בנה הקטן של זוגתו, היושרה הענקית שלו כאיש משטרה מקשה עליו לשתף פעולה עם השקרים של אביו וכן הלאה. אבל הדברים האלה שתורמים לאנושיות שלו הם גם אלה שמזריקים לו אלמנט מתועב. קונפינו מצטייר כשוטר אלים ודוחה מהסוג ששומעים עליהם במציאות חדשות לבקרים. הפרק הראשון נפתח עם וידאו שלו מכה כוכב ילדים ובפרק השני עצורים שלו מגיעים לתחנה עם סימנים כחולים וסגולים על גופם. חה חה, איזה קטעים. זה בסדר מצדו של קונפינו לעשות את כל זה ואף לכסת"ח את הברוטליות לאחר מכן, אבל רע מאוד לחטוא בדברים לא חוקיים אחרים.

הדיכוטומיה הביזארית הזו גם מאפיינת וגם חותרת תחת "השוטר הטוב", שבאופן כללי נראית כמו יצור כלאיים. שתי וערב של בדיחות גיחי מתאמצות וממש לא מצחיקות כמו "מרחתי אותך בחומוס ועשיתי חוקן לסבתא שלך" ודמויות קרטוניות וממש לא מצחיקות כמו מפקד המשטרה השמנוני (לואל), פשוטו כמשמעו, והאבא הנכלולי והקמצן (איבגי) - ומצד שני רגעים חמודים כמו של קונפינו והילד או האחווה בין השוטרים.

יכול להיות ש"השוטר הטוב" תמצא בהמשך איזו דרך ביניים שתאפשר לה לעבוד, הרי היא עמוסה בכוחות מעולים לפני ואחרי המצלמה, אבל נכון לעכשיו ליובל סמו מגיע יותר מזה כשחקן ראשי. וגם לנו.

עוד באותו נושא

שתזכו לבן זכר: "איפה אתה חי" מתעלה על הסטריאוטיפים

לכתבה המלאה

צפו בפרק הפתיחה של "השוטר הטוב"

צפו בפרק הפתיחה של "עצור, משטרה"

"השוטר הטוב" משודרת ב-yes Comedy במוצ"ש ב-21:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully