וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמי פסטיבל סרטי הנכבה ליועמ"ש: "עיריית חיפה מסרבת להשכיר לנו אולמות"

19.8.2015 / 14:59

עמותת "זוכרות" המקדמת את זכרון הנכבה ואת הדרישה לזכות השיבה הפלסטינית, פנתה ליועץ המשפטי לממשלה במחאה כנגד עיריית חיפה. "הסכנה לחופש הביטוי חמורה"

כתב: שגיא בן נון, צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

(בוידאו: ביקור בפסטיבל סרטי הנכבה ב-2014)

עמותת "זוכרות" הפועלת לקידום זיכרון הנכבה ולמימוש זכות השיבה הפלסטינית, פנתה היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לאפשר לה לקיים את את פסטיבל "48 מ"מ", המוקדש לסרטי נכבה ושיבה. על פי טענת חברות העמותה, ראש עיריית חיפה יונה יהב חזר בו מסיכום עימן, ומסרב כעת להשכיר אולמות בסינמטק חיפה לטובת האירוע.

"בעקבות פסטיבל דומה שנערך בסינמטק תל אביב, איימה שרת התרבות דאז לימור לבנת לפנות למשרד התרבות בדרישה לקצץ מתקציבו של הסינמטק לפי 'חוק הנכבה'", נכתב בפנייה. "למיטב ידיעת העמותה בשל כך סירב ראש העירייה לאשר את קיום האירוע. מהעיירה נמסר כי בתאריכים אלה הסינמטק אינו פנוי.

חברות העמותה טוענות כי פנו גם למוזיאון טיקוטין לאמנות יפנית, המנוהל על ידי חברת מוזיאוני חיפה, וביקשו לשכור את האולם שנמצא במתחם. גם פנייה זו סורבה ללא נימוק, לדבריהן. במכתבן מתייחסות חברות העמותה גם לאיומיה של שרת התרבות לקצץ בתמיכת מוסדות תרבות כתיאטרון אלמידאן ופסטיבל הקולנוע בירושלים. "הסכנה לחופש הביטוי מכל אחת מההחלטות האלה ועוד יותר ממשקלן המצטבר היא חמורה".

  • עוד באותו נושא:
  • נכבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully